Helmetcity is the shit

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Jag beställde en Shoei XR1100 från Helmetcity för endast 2800 kr, 4 dagar senare har jag hjälmen levererad till ytterdörren fraktfritt, Fan vad nöjd jag är. :banana
XR-1100_EL_Capitan_TC-5_WHITE_800__18276_zoom.jpg
Jag rekomenderar dem starkt.:tummenupp:tummenupp
http://www.helmetcity.co.uk/

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Skall man bedöma handlare och ffa på internet så tycker jag inte att det ska ge mer än ett godkänt betyg om man lyckas skicka en betald vara inom en vecka!
Det som verkligen skiljer agnarna från vetet är dom som är snabba och rättvisa när det blir problem.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Skall man bedöma handlare och ffa på internet så tycker jag inte att det ska ge mer än ett godkänt betyg om man lyckas skicka en betald vara inom en vecka!
Det som verkligen skiljer agnarna från vetet är dom som är snabba och rättvisa när det blir problem.

Är ju mer logiskt om det blir VG eller MVG vid smidigt köp och snabb leverans UTAN problem, än att först bedöma när det blir problem, då är det ju redan IG, som vid bästa service kanske kan bli ett G eller G-

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Tack för tipset! De hade ett gäng barnhjälmar (jag har litet huvud :tungan)... men hur fasen kan de vara så billiga :confused:

Jag förutsätter att den här är plast, kan inte hitta nån spec, men vad jag förstått är det lite delade meningar om ifall glasfiber verkligen är det enda som duger?

http://www.helmetcity.co.uk/products/MT-Thunder-(Kids)-Roadster-%2d-Butterfly-Pink.html

Oavsett känns det inte helt bra att köpa en hjälm för 500 spänn, som en leksakshjälm, men vafan barnhuvuden borde väl inte behöva skyddas sämre än vuxenhuvuden? :rolleyes:

Annars hade dom faktiskt Arai Astro Light också... 2K billigare än i butik men fortfarande 4K :gnissla

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Var det här kritik mot helmetcity? :va
Fyra dagar från beställning i UK till att ha den hemma Sverige är ju väldigt bra?

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Är ju mer logiskt om det blir VG eller MVG vid smidigt köp och snabb leverans UTAN problem, än att först bedöma när det blir problem, då är det ju redan IG, som vid bästa service kanske kan bli ett G eller G-

Håller med....

Beställde fel storlek via mejlen, ringde då upp i stället för att se om jag hann ändra innan hjälmen gick i väg, tog max 2 minuter totalt sett för den trevliga killen att hitta orden, ändra storlek och dra iväg orden med rätt storlek, har för mig jag fick hjälmen på två dagar....Grymt bra service gav de mig ivf....:tummenupp

(Beställ pinlock, följer inte med hjälmen men så värt den extra hundringen(?)!!!)

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Var det här kritik mot helmetcity? :va
Fyra dagar från beställning i UK till att ha den hemma Sverige är ju väldigt bra?

Inte kritik mot dom utan mer en tanke om hur man bör förhålla sig till en tjänst!
Att få en vara du betalt för skickad till dig på en rimlig tid ska väl inte mer än förväntat?

Gör man inte detta som företag så är det dåligt!
Blir det problem för att företaget gjort fel så är det ännu sämre men är det du som gjort fel och dom löser det ändå så är det bra!

Tycker du att när du köpt en sak på en butik och fått det du betalat för samt får ta med det hem att affären gjort ett bra jobb?

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR

Eller så kan man vara lite glad och positiv :hej att man har fått bra service och en bra hjälm till ett bra pris, i sverige hade jag fått betala över 5000 för den sedan så skickade de med pinlock gratis också så där sparade jag ytterligare ett par hundra.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Inte kritik mot dom utan mer en tanke om hur man bör förhålla sig till en tjänst!
Att få en vara du betalt för skickad till dig på en rimlig tid ska väl inte mer än förväntat?

Gör man inte detta som företag så är det dåligt!
Blir det problem för att företaget gjort fel så är det ännu sämre men är det du som gjort fel och dom löser det ändå så är det bra!

Tycker du att när du köpt en sak på en butik och fått det du betalat för samt får ta med det hem att affären gjort ett bra jobb?

Ok, då var det jag som tolkade det lite fel. :)

Det var väl kombinationen av snabb leverans och kraftigt nedsatt pris som TS tyckte var bra, vilket jag kan förstå. Visst är det väl inget särskilt att dom kan skicka en vara inom 24 timmar efter beställningen, men det finns ju många företag som säljer över hela Europa (och världen) som tar bra mycket mer tid på sig att behandla ordrar.

Kollar man i FCmoto-tråden så verkar ju en månads leveranstid inte vara helt orealistiskt så om någon kan leverera grejer billigt och ännu snabbare så är det väl bra att uppmärksammas.

Att hitta hjälmar till så nedsatta priser verkar ju helt orimligt då skojare som Boove och Duells sköter importen här i Sverige.

Jag blir ju inte direkt impad av att köpa något till fullpris i butik och få ta med det hem nej, men gör jag ett fynd så visst. Betalar man fullpris (och ofta överpris för att butiken inte ska ligga ute i skogen i ingenstans) så tar man det väl lite mer för givet, även om man får känna/prova grejerna och extra bra är det när man frågar en säljare relevanta frågor som dom faktiskt kan svara på direkt (händer väldigt sällan nu för tiden).

Sen har jag aldrig behövt returnera något till internethandlare så jag vet inte hur dom sköter det då, och vid dom få tillfällena som jag har behövt gå tillbaka till en handlare så har jag varit trevlig och fått ett trevligt bemötande tillbaka samt fått bra hjälp, något som många kunder verkar glömma...

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Eller så kan man vara lite glad och positiv :hej att man har fått bra service och en bra hjälm till ett bra pris, i sverige hade jag fått betala över 5000 för den sedan så skickade de med pinlock gratis också så där sparade jag ytterligare ett par hundra.

Pris har ju faktiskt ingenting att göra med hur bra dom är utan mer ett konkurrensmedel.
Att få med pinlock till hjälmen kan ju höja betyget men tror du inte att det kanske är inräknat?

Ett exempel på det jag menar är en handlare jag köper av i USA som förutom låga priser och bra frakt gärna hjälper dig med att skriva ner tullvärdet.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Pris har ju faktiskt ingenting att göra med hur bra dom är utan mer ett konkurrensmedel.
Att få med pinlock till hjälmen kan ju höja betyget men tror du inte att det kanske är inräknat?

Ett exempel på det jag menar är en handlare jag köper av i USA som förutom låga priser och bra frakt gärna hjälper dig med att skriva ner tullvärdet.

Så en bra handlare ska bryta mot lagen för att du ska tycka att dom har bra service? :confused:
(Vilket dom gör när dom skriver ner tullvärdet)

Att ha låga priser kan väl ändå anses som något som kunder tycker är positivt... Att ha bra service genom snabbt och bra bemötande kan väl också ses som ett konkurrensmedel i så fall?

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
Tyvärr har dom inte alla storlekarna på vissa hjälmar. Den jag villa ha kostade c:a 4800kr.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Har även jag bara bra erfarenheter från Helmetcity. Alltid leverans på under en vecka, gratis frakt. Aldrig haft något strul. De är så bra att jag tom köper en till hjälm från dem, istället för FC-moto som är ett par hundralappar billigare.

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag är också mycket nöjd med Helmetcity, riktigt snabba leveranser och riktigt bra priser.
Dessutom fraktfritt vid köp över ~1500sek med DHL är riktigt bra.

Beställde också El capitan som dig, och häromveckan köpte jag ett silver-visir för 600 istället för 1200 på AVAMC.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Köpt båda mina Shoei X-spirit II därifrån. Mycket nöjd.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!