Help!...Yamaha TT 600 eller Honda XR 600?

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Gren skrev:
Som tidigare sagt så är jag inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller sånt här, men min XT har inte ens en decomp. Jag får kicka runt ett par varv först.


Det måste väl för jävelen (rent ut sagt) vara samma dekomp på XT som TTR det är ju enligt vad jag kan förstå samma motor. Wiren går från kicken och upp till högersidan på toppen. :va Eller är jag ute och cyklar trehjuling på djupt vatten nu :3freak
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Gren skrev:
Som tidigare sagt så är jag inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller sånt här, men min XT har inte ens en decomp. Jag får kicka runt ett par varv först.


Dom har autodecomp,men det sitter en varjer som kommer ut vid kicken och går upp till toppen.
 

Timur Lenk

Yxta MC
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Ducati 999 Testastretta -04 Honda XR 600 -00 Ducati 900 Superlight -94
hmmmm....

Jag trodde det skulle eka en kör av kärleksförklaringar till XR 600.
Jag börjar väl då...
XR 600 är så härligt robust och lättmekad att jag får tårar i ögonen när jag tänker på min.
Rekommenderas varmt.
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
Timur Lenk skrev:
Jag trodde det skulle eka en kör av kärleksförklaringar till XR 600.
Jag börjar väl då...
XR 600 är så härligt robust och lättmekad att jag får tårar i ögonen när jag tänker på min.
Rekommenderas varmt.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med TTR:en. Visst...det är ju såklart ingen dräpare ute på gatan, även om den lätt slangar på 3:an, men när man kommer ut i motionsspåret ute i skogen blir den riktigt busig.

Jag tycker den har bra vrid och den vill även jobba på högvarv...en bra kombination som gör körningen lite roligare. Det gjorde susen när man ryckte kabeln under sadeln... :tummenupp

Sen att den markerade och kastade av mig första passet i skogen är ju en annan femma... :huvet

Om den är lättskruvad finns det säkert delade meningar om. Man får ju skruva av sadel och tank för att komma åt stiftet... :va. Det tar visserligen inte mer än max 5 min...men dock.

Som sagt...NÖJD TTR-ägare här... :banana
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
The Doc skrev:
Jag är faktiskt riktigt nöjd med TTR:en. Visst...det är ju såklart ingen dräpare ute på gatan, även om den lätt slangar på 3:an, men när man kommer ut i motionsspåret ute i skogen blir den riktigt busig.

Jag tycker den har bra vrid och den vill även jobba på högvarv...en bra kombination som gör körningen lite roligare. Det gjorde susen när man ryckte kabeln under sadeln... :tummenupp

Sen att den markerade och kastade av mig första passet i skogen är ju en annan femma... :huvet

Om den är lättskruvad finns det säkert delade meningar om. Man får ju skruva av sadel och tank för att komma åt stiftet... :va. Det tar visserligen inte mer än max 5 min...men dock.

Som sagt...NÖJD TTR-ägare här... :banana

Är din originaldrevad? Dvs 15/44 och har offroadhjul?
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
An3Azz skrev:
Är din originaldrevad? Dvs 15/44 och har offroadhjul?

Gällande drevningen så har jag faktiskt inte kollat...skulle tro att det är orginal iallafall.

Tyvärr har jag bara orginalhjulen till den. Ville inte pynta 10 000 spänn för motardsakerna... :gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top