Helsingborg...Stulen R1 -99

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
R1 racer skrev:
2132937 Då blir det en R1 04-05 nu då?
Såg i nån tråd att du var sugen på att införskaffa en sådan.


ja det blir vell det,,, men jag va så jä_ _ _ nöjda med den jag hade,,, synd som fan, men jag tröstar mig själv med att planera ett nytt köp!!!!! För så lätt kan man ju inte ge upp sin hojförälskelse!

Beck skrev:
2134041 Du vet att den inte räknas som stulen när den står i polarens garage va :tungan

Synd hojen e borta, jag var ute ensam en lång sväng idag. Inte lika kul ensam men kul ändå...

Såg förresten en blå R1 ute vid Drottningsgatan/Kronborgsgatan men såg aldrig plåten tyvärr :(

Jaja dags för mat, syns väl imorgon i gråa grottan (Classic ;) )...



jag önskar den stod i en kompis garage, så hade jag inte gått runt förbannad varje dag. :huvet ....Och man blir ju påmind hela tiden med tanke på alla andra hojar som är ute nu i sommar värmen...

yesss vi ses på gymmet,,,trångt de har blivit eller hur???
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
alisheik skrev:
2134331 jag önskar den stod i en kompis garage, så hade jag inte gått runt förbannad varje dag. :huvet ....Och man blir ju påmind hela tiden med tanke på alla andra hojar som är ute nu i sommar värmen...

yesss vi ses på gymmet,,,trångt de har blivit eller hur???


Ja fy tusan. Jag och biffen fick nästan utbrott när vi skulle köra ben, fanns ju inte plats nere i hörnet...

Men vi tog upp det med Nico-mage efteråt och han sa att det ska bli bättre snart, vi skulle lugna oss i två veckor så de hinner färdigt med vad de planerat.

Han fick nåt lustigt flin när vi påpekade att gymmet behöver mer, inte mindre, plats. Kan hända att de tänker bygga ut lokalerna :banana

Sååå ja, en dags jobb sen träna :yoparty
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Är det någon som vet hur försäkringsbolagen går tillvägas med utbetalningen nu när hojen är stulen,,,,,,,Kommer jag få ersättning för utrustningen som fanns på ??? Kommer de ge mig ett dåligt bud???


tacksam om någon med erfarenhet kan hjälpa mig få lite större förståelse för hur FB utreder samt betalar ut pengar?

Va hade ni gjort om ni hade fått syn på eran hojjj i stan om den hade varit stulen??? jag vet vad jag hade gjort, vill bara kolla om andra tycker och tänker som jag..... :fatta! :fatta! :fatta!
 

Addonic

Lindis #89 Rookie 1000
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
R1:or
Om du har Länsförsäkringar så får du ett inköpskvitto , så att du kan gå till en mc-firma och inhandla en mc för den summan som dom värderar den till.
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Addonic skrev:
2136094 Om du har Länsförsäkringar så får du ett inköpskvitto , så att du kan gå till en mc-firma och inhandla en mc för den summan som dom värderar den till.

okej tack för infon men jag har IF. Någon som vet hur If sköter sina affärer så att säga????

Hatar verkligen dem här jävla smut_ _ _ _ tjuvarna! Kan inte sluta vara pissed offffff :huvet
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
alisheik skrev:
2136458 okej tack för infon men jag har IF. Någon som vet hur If sköter sina affärer så att säga????

Hatar verkligen dem här jävla smut_ _ _ _ tjuvarna! Kan inte sluta vara pissed offffff :huvet

Vad du än gör, acceptera inte deras första bud!!! Du skall kunna få upp det med minst 5000, (om inte 6-7000)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Du får nog vänta 30 dagar iaf.

har den inte kommit tillbaka då, så kanske hjulet börjar snurra.
men mitt tips är att du skickar in alla kvitton, nycklar & alla andra papper på hojen redan nu (kopior på allt)
Bilder på hoj och tillbehör, lås mm är väldigt bra
så handläggaren redan har allt på bordet när de 30 dagarna gått.
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
alisheik skrev:
2136028

Va hade ni gjort om ni hade fått syn på eran hojjj i stan om den hade varit stulen??? jag vet vad jag hade gjort, vill bara kolla om andra tycker och tänker som jag..... :fatta! :fatta! :fatta!
Fick tag på killen som tjyvat min aprilia för många års sen.
Klapp han med bollträ när han körde,hjälmen gick sönder men han fortsatte vinglandes hem på en gångstig.

5 minuter senare var vi ca 40 pers runt hans hus,han ringde själv snuten o bad om att bli hämtad :rofl
Efter det har han fått stryk ett par gånger bara för o va på den säkra sidan :tummenupp

Detta skedde iofs när man var ung o galen,hade nog tänkt två ggr idag innan man tryckt nån med bollträ.
Kan sluta illa och det är det inte värt.

Dock lite stryk ska dem allt ha :tummenupp
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Zmurfen skrev:
2138254 Fick tag på killen som tjyvat min aprilia för många års sen.
Klapp han med bollträ när han körde,hjälmen gick sönder men han fortsatte vinglandes hem på en gångstig.

5 minuter senare var vi ca 40 pers runt hans hus,han ringde själv snuten o bad om att bli hämtad :rofl
Efter det har han fått stryk ett par gånger bara för o va på den säkra sidan :tummenupp

Detta skedde iofs när man var ung o galen,hade nog tänkt två ggr idag innan man tryckt nån med bollträ.
Kan sluta illa och det är det inte värt.

Dock lite stryk ska dem allt ha :tummenupp
Creds till dig! :tummenupp
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Zmurfen skrev:
2138254 Fick tag på killen som tjyvat min aprilia för många års sen.
Klapp han med bollträ när han körde,hjälmen gick sönder men han fortsatte vinglandes hem på en gångstig.

5 minuter senare var vi ca 40 pers runt hans hus,han ringde själv snuten o bad om att bli hämtad :rofl
Efter det har han fått stryk ett par gånger bara för o va på den säkra sidan :tummenupp

Detta skedde iofs när man var ung o galen,hade nog tänkt två ggr idag innan man tryckt nån med bollträ.
Kan sluta illa och det är det inte värt.

Dock lite stryk ska dem allt ha :tummenupp

Fyfannnn vilken orgasm i våldddd hehe inte för att jag tycker våld är positivt utannnn, jag hade gett vad som helst för att kunna svinga ett bollträ :tummenupp och jag befinner mig i ung och dum stadiet just nu :fatta!

Ballllll historiaaa, och rätt åt honom, hade han inte rört någon annans motorcykel hade han inte behövt ringa och anmäla sig själv till polisen heller! :lol allt action har en reaction hehe

wonderwizard skrev:
2136861 Du får nog vänta 30 dagar iaf.

har den inte kommit tillbaka då, så kanske hjulet börjar snurra.
men mitt tips är att du skickar in alla kvitton, nycklar & alla andra papper på hojen redan nu (kopior på allt)
Bilder på hoj och tillbehör, lås mm är väldigt bra
så handläggaren redan har allt på bordet när de 30 dagarna gått.

jag har lite bilder där avgsrör, stydämpare osv syns klart och tydligt. Allt extra jag har köpt som stålomspunna bromslangar osv har jag köpt från yamaha center, och de har monterat på dem också! jag ska ner till dem nu faktiskt och be om lite prisuppgifter samt kolla om de kan bekräfta allt ifall jag har slängt eller blivit av med något kvitto....
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
På bilderna fattas ju även vänster sidokåpa, höll du på att fixa den oxå?

Edit: Jag menar, finns det kännetecken på den med?
 

Zedde

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Höllviken
Hoj
GSX-R 1000 -02
Miggepigge skrev:
2134263 Jobbigt som satan, jag ska hålla ögonen öppna i trelleborg, jag har själv en 99-a och har inte sett någon annan blå r1-a här, så kommer det fler så raporterar jag här...


Du får kolla nogrannare. Körde runt och busade i Trelleborg med en blå R1 -00 förra sommaren ju :7peta
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
heliac skrev:
2138569 På bilderna fattas ju även vänster sidokåpa, höll du på att fixa den oxå?

Edit: Jag menar, finns det kännetecken på den med?

sidokåpan och bakkåpan hade jag tagit av för att sätta på dekaler,,,men sidokåpan ser helt vanlig ut,,,bak kåpan ser annorlunda ut den här dekalen här nedan sitter på.........

http://www.tankpads.com/paddisplay.asp?padref=RY003U
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
alisheik skrev:
2138855 sidokåpan och bakkåpan hade jag tagit av för att sätta på dekaler,,,men sidokåpan ser helt vanlig ut,,,bak kåpan ser annorlunda ut den här dekalen här nedan sitter på.........

http://www.tankpads.com/paddisplay.asp?padref=RY003U

jag såg en blå R1 -99:a i stan för en timme sedan, utan skylt .. tyvärr från morsans balkong nere på söder.

ska ta en tur eftersom jag ändå ska iväg ett tag.. ska ha ögonen öppna efter din "dekal" som du har

EDIT.. den jag såg hade iaf orginal bakljus & ev orginal undertray.
vad har du för bakljus ?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
alisheik skrev:
2130177 Så J_ _ _ _ tristtttttt. Min älskling har blivit stulen :mad:

Går till garaget idag för att kolla till hojen och garaget är helt TOMT!

Det är en blå yamaha R1 -99 års modell....

Yoshimura Rs-3 slip on på...Öhlinsstyrdämpare...Stålomspunna bak och fram...Ny undertail...vita miniblinker...

Bakkåpan har en ganska ovanlig dekal (har inte sätt någon annan med en sådan) den är köpt på motografix.com, är en vit Number board...Har inga fotton, jag han aldrig ta på det nya "utseendet".

Tacksam för alla tips om ´mc:n eller idioterna som har tagit den :fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :fatta! :fatta!

PS. Håll bra kolll på era cyklar det är en så jävla tom och äcklig känsla när man står i garaget.....som är helt tommmmmmmmm :huvet

vafan colo! du har väl försäkrat den?
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
alisheik skrev:
2136028
Va hade ni gjort om ni hade fått syn på eran hojjj i stan om den hade varit stulen??? :fatta! :fatta! :fatta!
Om jag sett min hoj och den hade varit stulen hade jag fort som fan satt dit ett lås på något strategiskt ställe, skivbromslås" t.ex., och ringt till snuten. Samt hade jag haft koll på den med en kamera i beredskap.

Se att ett gäng med kompisar som ingriper på "eget bevåg" är ju inte mitt problem.
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
wonderwizard skrev:
2138894 jag såg en blå R1 -99:a i stan för en timme sedan, utan skylt .. tyvärr från morsans balkong nere på söder.

ska ta en tur eftersom jag ändå ska iväg ett tag.. ska ha ögonen öppna efter din "dekal" som du har

EDIT.. den jag såg hade iaf orginal bakljus & ev orginal undertray.
vad har du för bakljus ?


hej, jag har inte orginal undertray,,,ljusen ligger under kåpan om jag nu förklarar det här så du kan förstå,,, ser inte alls ut som orginal modellen....

abethebabe skrev:
2138937 vafan colo! du har väl försäkrat den?


yes,,, men de inte pengarna som är de viktigast för mig utan miin hoj,,,det kommer att kosta mig mycket mer än vad FB ger mig för att få den som den va innan.....va hos yamaha och kollade va allt på den kostadee,,,,de va inte roligt med tanke på att FB inte ger mig dem pengarna......
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top