Helsingborg...Stulen R1 -99

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
alisheik skrev:
2138976 hej, jag har inte orginal undertray,,,ljusen ligger under kåpan om jag nu förklarar det här så du kan förstå,,, ser inte alls ut som orginal modellen....




yes,,, men de inte pengarna som är de viktigast för mig utan miin hoj,,,det kommer att kosta mig mycket mer än vad FB ger mig för att få den som den va innan.....va hos yamaha och kollade va allt på den kostadee,,,,de va inte roligt med tanke på att FB inte ger mig dem pengarna......


syrran smällde sin s60! försäkringsbolaget erbjöd 150K syrran vägrade å ta budet! hon tog dit en oberoende värderingsman som värderade den ca 25K högre än hennes bolag. mkt riktigt hon fick vad värderingsmannen hade värderat den till. se till å ha kort på hojen och ta kontakt med en sådan och hävda själv att den var oerhört fin så ska det å bra. :tummenupp
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Zedde skrev:
2138611 Du får kolla nogrannare. Körde runt och busade i Trelleborg med en blå R1 -00 förra sommaren ju :7peta


haha jasså, där ser man, har bara sett en blå r6:a som busat... men nu har du bytt upp dej eller =)
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Han sa att jag inte skulle skicka in något heller, alltså bilder, kvitton osv!

Har ni någon aning om vad det gäller, vad de vill alltså? Något man bör tänka på?
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
alisheik skrev:
2144694 Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Han sa att jag inte skulle skicka in något heller, alltså bilder, kvitton osv!

Har ni någon aning om vad det gäller, vad de vill alltså? Något man bör tänka på?
Kan va en utredare som vill kolla upp lite.
Har du rent mjöl i påsen så e det inget o bli skraj för när dem börjar skrämmas lite :)
Håll dig till sanningen bara så ordnar det sig.

Kan ju också vara så att dem helt enkelt vill besiktiga platsen den stals på :) .
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
alisheik skrev:
2144694 Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Han sa att jag inte skulle skicka in något heller, alltså bilder, kvitton osv!

Har ni någon aning om vad det gäller, vad de vill alltså? Något man bör tänka på?

Hade med IF att göra ang. en båtolycka och jag har bara bra erfarenheter av dom, skulle dock som någon annan sa ta in en värderingsman om dom bjuder lågt (vilket alla gör) men som sagt IF har bara varit bra i min mening.

Edit: Skriv inte på några papper före du till 100% vet vad dom handlar om dvs LÄS det finstilta riktigt NOGA!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tänk på att om du tar i en tredje part (värderingman utifrån) så får du själv bekosta det OM han säger samma summa som IF
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Pratade med försäkringsmannen idag, han ställde lite frågor, tittade på garaget, tog med sig allt från nycklar, ägarbevis osv.

Skulle tänka och se vad han kommer fram till, sa han i alla fall. Han va ganska så trevlig också,, blev lite förvånad faktiskt...... :)

Hur mycket tror ni att jag kommer få ut från dem,,,, samt när tror ni de kommer höra av sig,, det har gått snart 2 veckor sedan det hände. Jag vet att de väntar i en månad, men får man pengarna direkt efter månadens slut????

Om någon har råkat ut för det här så är jag tacksam för lite info...

Sommaren varar ju inte för evigtttt.....Hoppas bara jag hittar något nytt i samma prisklass, R1 -04 planerna får vänta tills nästa år :huvet
 

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Yo!

Hur har det gått? E ju iofs ingen brådska nu iom det crap-väder som vi ligger inne med... Har inte haft min ute sen förra söndagen :(

Men IF måste väl ha hört av sig ang ersättning nu va, har ju gått mer än en månad...


alisheik skrev:
2150868 Pratade med försäkringsmannen idag, han ställde lite frågor, tittade på garaget, tog med sig allt från nycklar, ägarbevis osv.

Skulle tänka och se vad han kommer fram till, sa han i alla fall. Han va ganska så trevlig också,, blev lite förvånad faktiskt...... :)

Hur mycket tror ni att jag kommer få ut från dem,,,, samt när tror ni de kommer höra av sig,, det har gått snart 2 veckor sedan det hände. Jag vet att de väntar i en månad, men får man pengarna direkt efter månadens slut????

Om någon har råkat ut för det här så är jag tacksam för lite info...

Sommaren varar ju inte för evigtttt.....Hoppas bara jag hittar något nytt i samma prisklass, R1 -04 planerna får vänta tills nästa år :huvet
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Hej!

Nej de har inte hört av sig! :huvet

Vet inte vad det är som tar en jävla massa tid!

tycker du jag ska höra av mig till dem??????

Först får man vänta en massa, sen ska de ge en ett skambud som jag kommer störa mig på! :7peta

Men vi får se....


Vi ses i "ugnen" :hihi
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
alisheik skrev:
2189319 Hej!

Nej de har inte hört av sig! :huvet

Vet inte vad det är som tar en jävla massa tid!

tycker du jag ska höra av mig till dem??????

Först får man vänta en massa, sen ska de ge en ett skambud som jag kommer störa mig på! :7peta

Men vi får se....


Vi ses i "ugnen" :hihi


Inte lönt att vänta, bara ligg på och ring dem :tummenupp
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Jag blir så jävla förbannad......Efter att handläggaren varit på semester och behövt en massa extra tid på sig.....Frågar jag honom idag hur det går med fallet...och han svarar att det inte går något vidare och att han behöver träffa mig igennnn! Ska det vara så jävla svårt att betala ut mina pengarrr :huvet idioterna uppför sig som om jag själv har stulit den....BLIR SÅ JÄVLA ARG!

Va fan är det de vill nu da han bara jag har några ytterligare frågor......Inte nog med att de har snott hojen innan sommaren,,, har jag även byggt om garaget för unngefär 5000 kronor för att göra den säkrare,,,Va fan behöver man göra för att de ska fatta att alla människor som har med dem att göra inte är TJUVAR!

Kan han neka mig ersättning och vad ska man göra i så fall?

Jag är tacksam för lite tips och ideer...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
alisheik skrev:
2254079
Kan han neka mig ersättning och vad ska man göra i så fall?

Jag är tacksam för lite tips och ideer...


ja, han kan neka dig ersättning, detta om det finns fog för det.
om han vill träffa dig igen, så är det något som han funderar på & vill ha svar på. behöver ju inte betyda att han kommer att neka dig ersättning.
om du har rent mjöl i påsen så är det ju inga problem, bara att stå på sig.
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
wonderwizard skrev:
2254904 ja, han kan neka dig ersättning, detta om det finns fog för det.
om han vill träffa dig igen, så är det något som han funderar på & vill ha svar på. behöver ju inte betyda att han kommer att neka dig ersättning.
om du har rent mjöl i påsen så är det ju inga problem, bara att stå på sig.


Jag tycker att det är skit jobbigt att något man brinner för blir stulet och att man sedan behandlas som en jävla tjuv! Ett helt år har jag väntat på solen och när den dyker upp blir den stulen och på köpet får man en handläggare från försäkringsbolaget som uppför sig som en jävla agent!

Jag tycker att vi som blir av med våra hojjar har det skit som det är, sen att man ska bli nekad pengar också! :huvet Jag kommer att bli skit förbannad om han ens nämner det!!!!!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hm låter nog bäst att fotografera garage,hojen i låst skick,godkända lås kombinerat men några extra ickegodkända.Samt att hojen är kedjad vid en gjuten ögla i golvet.
Skulle dom börja argumentera där och fråga sig.....ja då skulle man bli något :gnissla
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Hej alla hoj-älskare!

Fyfan vilket fint väderrrrrr :yoparty

Pratade med försäkringen idag..han sa att det är godkänt och att jag ska kontakta "inlösen", de som ska värdera hojen! men annars så är allt klartt!!!!!! så jävla sköntttt!

Har någon lite tips på vad ja ska kräva av dem? ska jag räkna med den utrustning som fanns på hojen med?

Yamahacenter och Hondacenter sa att jag ska räkna med en 55 000 vad tycker ni? Köpte hojen förra året för 65 00o!

Njut av vädret allihop!!!!!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
alisheik skrev:
2280978 Hej alla hoj-älskare!

Fyfan vilket fint väderrrrrr :yoparty

Pratade med försäkringen idag..han sa att det är godkänt och att jag ska kontakta "inlösen", de som ska värdera hojen! men annars så är allt klartt!!!!!! så jävla sköntttt!

Har någon lite tips på vad ja ska kräva av dem? ska jag räkna med den utrustning som fanns på hojen med?

Yamahacenter och Hondacenter sa att jag ska räkna med en 55 000 vad tycker ni? Köpte hojen förra året för 65 00o!

Njut av vädret allihop!!!!!
65 för en -99 är ganska mycket. Runt 50 skulle jag tippa på.
 

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
yamaha R1 -99
Kom överens med IF idag och jag är faktiskt mycket nöjd med summan som jag ska få ut för hojjen! :yoparty


Nu letar jag efter en ny R1.. Är det någon som har en fräsch R1 (ej röd) 99-04 är det utav intresse!
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
alisheik skrev:
2299882 Kom överens med IF idag och jag är faktiskt mycket nöjd med summan som jag ska få ut för hojjen! :yoparty


Nu letar jag efter en ny R1.. Är det någon som har en fräsch R1 (ej röd) 99-04 är det utav intresse!

Så hur mycket fick du?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top