Macho Woman
Äppelkäck
Eller kanske är det bra, vad vet jag. Min farsa och morsa (olika familjer) har försökt få mig att bli på ett och annat sätt. Mina polare och jag själv har försökt få mig att bli någonting annat än det jag är, men nu ger jag upp. Ja, ja, jag vet att man inte ska göra fylleinlägg, men jag är inte speciellt berusad, bara livsklok efter ännu ett par timmar av mitt liv på krogen. I am what am. Nu kommer vi till den viktiga frågan: HUR ORKAR NÅGON GÅ PÅ KROGEN NÄR MUSIKEN SOM SPELAS OCH FOLKET SOM ÄR DÄR INTE ÄR DE DU SKULLE HA VALT! Jag skriver som min signaturtext: Nu är det revolution på gång! Det finns bara ett enda ställe i Stockholm som jag verkligen älskar och en slags folk som jag verkligen älskar (slå mig Dalai Lama who says love all people) och det är The Rocks och hårdrock/goth/synth-folket.
Ärlig fråga! Hur orkar någon gå på alla skitställen med kass musik och äckliga människor? Hur orkar någon gå på någon vanlig Svenssonkrog, betala dyra pengar och kanske till och med tycka att det är roligt? Motivera gärna. Jag vill förstå. På sätt och vis skulle jag tycka att det vore kul att ha förändrats, men det går ju inte! Jag hade rätt i tonåren när jag hatade mainstreamkulturen. Kan någon förklara hur jag ska överleva?!
Ärlig fråga! Hur orkar någon gå på alla skitställen med kass musik och äckliga människor? Hur orkar någon gå på någon vanlig Svenssonkrog, betala dyra pengar och kanske till och med tycka att det är roligt? Motivera gärna. Jag vill förstå. På sätt och vis skulle jag tycka att det vore kul att ha förändrats, men det går ju inte! Jag hade rätt i tonåren när jag hatade mainstreamkulturen. Kan någon förklara hur jag ska överleva?!