Helt jävla ärligt... Varför ändrar man sig aldrig?!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Eller kanske är det bra, vad vet jag. Min farsa och morsa (olika familjer) har försökt få mig att bli på ett och annat sätt. Mina polare och jag själv har försökt få mig att bli någonting annat än det jag är, men nu ger jag upp. Ja, ja, jag vet att man inte ska göra fylleinlägg, men jag är inte speciellt berusad, bara livsklok efter ännu ett par timmar av mitt liv på krogen. I am what am. Nu kommer vi till den viktiga frågan: HUR ORKAR NÅGON GÅ PÅ KROGEN NÄR MUSIKEN SOM SPELAS OCH FOLKET SOM ÄR DÄR INTE ÄR DE DU SKULLE HA VALT! Jag skriver som min signaturtext: Nu är det revolution på gång! Det finns bara ett enda ställe i Stockholm som jag verkligen älskar och en slags folk som jag verkligen älskar (slå mig Dalai Lama who says love all people) och det är The Rocks och hårdrock/goth/synth-folket.

Ärlig fråga! Hur orkar någon gå på alla skitställen med kass musik och äckliga människor? Hur orkar någon gå på någon vanlig Svenssonkrog, betala dyra pengar och kanske till och med tycka att det är roligt? Motivera gärna. Jag vill förstå. På sätt och vis skulle jag tycka att det vore kul att ha förändrats, men det går ju inte! Jag hade rätt i tonåren när jag hatade mainstreamkulturen. Kan någon förklara hur jag ska överleva?!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Macho Woman skrev:
Eller kanske är det bra, vad vet jag. Min farsa och morsa (olika familjer) har försökt få mig att bli på ett och annat sätt. Mina polare och jag själv har försökt få mig att bli någonting annat än det jag är, men nu ger jag upp. Ja, ja, jag vet att man inte ska göra fylleinlägg, men jag är inte speciellt berusad, bara livsklok efter ännu ett par timmar av mitt liv på krogen. I am what am. Nu kommer vi till den viktiga frågan: HUR ORKAR NÅGON GÅ PÅ KROGEN NÄR MUSIKEN SOM SPELAS OCH FOLKET SOM ÄR DÄR INTE ÄR DE DU SKULLE HA VALT! Jag skriver som min signaturtext: Nu är det revolution på gång! Det finns bara ett enda ställe i Stockholm som jag verkligen älskar och en slags folk som jag verkligen älskar (slå mig Dalai Lama who says love all people) och det är The Rocks och hårdrock/goth/synth-folket.

Ärlig fråga! Hur orkar någon gå på alla skitställen med kass musik och äckliga människor? Hur orkar någon gå på någon vanlig Svenssonkrog, betala dyra pengar och kanske till och med tycka att det är roligt? Motivera gärna. Jag vill förstå. På sätt och vis skulle jag tycka att det vore kul att ha förändrats, men det går ju inte! Jag hade rätt i tonåren när jag hatade mainstreamkulturen. Kan någon förklara hur jag ska överleva?!

fylleinlägg :FU

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
Har precis kommit från krogen själv. Och jag måste hålla med faktiskt. Varför utsätta sig för saker som man egentligen inte gillar alls. Visst man kanske går miste om en del tjejer osv men det e det fan värt. Man har sina principer och för en gång skulle bryter jag dom för att min syster fyller 20 år. Jag må känna mig utanför "mainstream" folket men jag står för det o det är det inte många som gör i dagens läge. :yoparty
Har aldrig kännt mig som en "inne kille" med coola kläder o nyaste modet. Men det skiter jag fullständigt i.Det är ingen ide att försöka ändra på någon som man egentligen inte är. Man är som man är och det mest naturliga är nog att acceptera det för om man gör något man inte känner för mår man nog bara dåligt i slutändan.

Last edited:

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r
Macho Woman skrev:

stå på dig själv.
det finns la ingen anledning att känna sig tvungen att gå på mainstream-ställen-disco-shit....

var dig själv, å var stenhårt nöjd :yoparty

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Well Jenny, det är därför vi älskar dig - för att du just är den du är. Vem annars kan få en hel konsertlokal på Marilyn Manson att rikta sina blickar på dig i tron om att du blir våldtagen för att du skriker så högt (mina stackars trumhinnor har inte återhämtat sig ännu ;))

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man är full för att stå ut på krogen. Man är på krogen för att bli full. Något för Joseph Heller?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fjortisvarning? Folk är olika, vad är det du vill förstå?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Du överlever nog bäst genom att vara dig själv. Att vara någon annan bara för att andra vill det är ingen hit. Det är ganska synd om såna människor, dom har nog dålig självkänsla. Det är ditt liv MachoTanten, lev det precis som du vill leva det och skit i vad andra säger. Skrik på hårdrockskonserter, tjoa o tjimma i depån, nuppa som sjutton, LEV LIVET helt enkelt!! :rock

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
svartrock är en sjukdom. iaf de som klär sig i ständigt svart och ser ut som monster... och gillar det för uppmärksamhetens skull. Du är nog på väg dit.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Swedie skrev:
svartrock är en sjukdom. iaf de som klär sig i ständigt svart och ser ut som monster... och gillar det för uppmärksamhetens skull. Du är nog på väg dit.

Jag har fått för mig att folk som piercar hela huvet och sminkar sig svarta
tror att alla VILL se ut så på rikigt. Men det är bara dom som gör det som vågar :va

Äh, ni får vara eller göra vad ni vill, jag ska också bli full ikväll :rofl

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Swedie skrev:

Naj. Jag har redan varit där. Jag var kolsvart i tonåren.

Och ja, det var nog ett fylleinlägg. Men ibland undrar man faktiskt varför man envisas med att fortsätta gå till tråkiga uteställen man egentligen inte gillar.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Macho Woman skrev:
Naj. Jag har redan varit där. Jag var kolsvart i tonåren.

Och ja, det var nog ett fylleinlägg. Men ibland undrar man faktiskt varför man envisas med att fortsätta gå till tråkiga uteställen man egentligen inte gillar.

Jah men vafaan, man kan ha roligt överallt sällskapet är avgörande :)
Det är ju bara dom som sitter vid mitt bord som jag umgås med...
Om man inte bara springer omkring, men då är man ju ändå för full för att förstå något :gnissla

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Det här är verkligen något jag känner igen mig i. Dock ska jag inte förneka att det kan vara rätt trevligt ute på krogen ibland, även om det bara spelas en massa skitmusik som hubba-bubba-tuggande fjortisar åmar omkring till. Men då är det ju knappast de andra människorna som får mig att skratta, utan snarare min egna insikt i hur kallt, macho och revirinpinkat allt är på krogen. Ens enda vän i dessa lägen är spriten...utan den hade jag nog inte stannat många sekunder på ett ställe med ovan nämnda människor.

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Gumpa skrev:
Mina polare ska spela där imorgon (Söndag),
Ni som kan & vill, åk dit & rocka lite, för dom är grymt bra!
BackWardness heter dom! :yoparty

http://www.backwardness.com

//Gumpa

Fan va coolt, dom har jag röjt järnet med på Böda camping för 100år sen :fyllisar Måste varit runt 94-95 tror jag :va
Hälsa från Johnny, Ronny, Tommy å Chrille!!! Dom vet nog direkt vilka vi är :rofl
Har ett demoband här nånstans, kanske ska bli lite nostalgisk här :yoparty

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Macho Woman skrev:
Men ibland undrar man faktiskt varför man envisas med att fortsätta gå till tråkiga uteställen man egentligen inte gillar.
Dåligt omdömme i fyllan? Självplågare? korkad? nyfiken? ("det kan inte vara så uselt, det måsta vara bättre än förra gången")

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...