Helt jävla ärligt... Varför ändrar man sig aldrig?!

Mingves

Guest
Chris Ash skrev:
Rammstein och Limp Bizkit tillhör popkulturen. Fanskaran är folk som är hemskt jävla heavy metal i sina bakåframvända kepsar och hakskägg och säger "Deep Purple är inte riktig hårdrock".

System of a down är lite åt samma håll, även om de är genialiska rent musikaliskt och jag får svårt att hacka på dem......

Av de stora och klassiska hårdrocksbanden är det bara Iron maiden och Metallica om kan räknas som tillhörande popkulturen.
Nu skall ni vara snälla mot Smaug, han har lärt mig lyssna på storheter som Dream theatre, Rollins Band och Steve Vai....

///M

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Mang0 skrev:
Ja, går man på ett ställe för svartrockare så ser ju inte alla likadana ut där..
Vad är du ute efter, musiksmaken och kläderna gör väl inte människan ?
Anser du dig vara mer speciell och en bättre människa därför att du inte gillar topplistemusik, jeans och t-shirt ?

Jag blir trött på folk som tror sig vara "mer" än andra, oftast är det just dom som är mest ointressanta som personer. Orkar man bry sig om sånt och tänkta på det till den grad då man själv blir irriterad, då är man antagligen en person med dålig självkänsla.

Egentligen så är det bara skönt att läsa sånt här, det visar ju bara att du som går på klubbar med sköna och originella människor är den som är ytlig.

Kunde inte sagt det bättre själv... klockrent.

Verkar vara många som går på ställen de inte trivs på, varför? Bor man i en större stad finns väl oftast alternativ?? Jag går inte på rock/synth klubbar för de suger helt enkelt enligt mitt tycke. Så varför gå på "svensson" krog om de är så tråkiga? Och att man ens orkar sätta sig o klaga är mest bara patetiskt... du visste ju att det sög sen förut?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Suomalainen skrev:
Så varför gå på "svensson" krog om de är så tråkiga? Och att man ens orkar sätta sig o klaga är mest bara patetiskt... du visste ju att det sög sen förut?

Jag är faktiskt imponerad över att folk fortfarande funderar över mitt fylleinlägg. :crash

Fast egentligen är det jag skrev inte konstigt alls. Jag är en svartrockare i själen och trivs absolut bäst på sådana ställen, men man skulle ju liksom önska att man kunde utvecklas och tycka att alla människor och all slags kultur var lika intressant. Jag anser alltså inte att jag är någon bättre människa än andra. Vi har alla olika smak bara. Men jag får nog ge upp nu och inse att mitt tonårsuppror aldrig går över. :D

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Jag förstår egentligen inte innebörden med "svartrockare"... Är det samma sak som svartjobbare, fast med musik? :va

Nej, hellre hyr jag en husvagn över en helg och knaprar metadon och slår min hund till de ljuva tonerna från Vikingarna. :ätapiller
Leve tjackpsykoser! :crash

Detta läses med en nypa salt!

VILDING

Go o glad kex choklad.
Gick med
28 May 2004
Hoj
_
Man ska ha kul så länge man lever.

Va dig själv o gör saker som du tycker är kul :yoparty ,skit i va andra tycker.Och jag tycker det är bra att man är ung i sinnet då får man massor med kul,det är ju bara skalet som åldras hihi :lol :hihi :D ......JAG KOMMER iallafall ALDRIG BLI TANT jag vägrar!!!!! :tummenupp
Macho Woman skrev:
Jag är faktiskt imponerad över att folk fortfarande funderar över mitt fylleinlägg. :crash

Fast egentligen är det jag skrev inte konstigt alls. Jag är en svartrockare i själen och trivs absolut bäst på sådana ställen, men man skulle ju liksom önska att man kunde utvecklas och tycka att alla människor och all slags kultur var lika intressant. Jag anser alltså inte att jag är någon bättre människa än andra. Vi har alla olika smak bara. Men jag får nog ge upp nu och inse att mitt tonårsuppror aldrig går över. :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag tycker det avgörande är musiken. Framförallt volymen på den, är det inte en livespelning man är på ska man kunna prata med varandra. Hur folk ser ut eller är bryr jag mig inte om så länge de inte är otrevliga. Det enda givande med hårdrocksklubbar är att musiken är bättre, det är tacksamt att kunna höra annan hårdrock än Maiden och Metallica spelas på dessa ställen, ofta springer det dock runt alldeles för mycket småungar med långt hår och ett nitarmband inköpt på åhléns som tror att de är hårdrockare för att de kan djävulstecknet, kan slänga med håret och kan inledningstalet till "The number of the beast" utantill. Ibland blir det nördigt klyschigt på såna ställen, även om det har en viss charm det också....

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Chris Ash skrev:
Jag tycker det avgörande är musiken. Framförallt volymen på den, är det inte en livespelning man är på ska man kunna prata med varandra. Hur folk ser ut eller är bryr jag mig inte om så länge de inte är otrevliga. Det enda givande med hårdrocksklubbar är att musiken är bättre, det är tacksamt att kunna höra annan hårdrock än Maiden och Metallica spelas på dessa ställen, ofta springer det dock runt alldeles för mycket småungar med långt hår och ett nitarmband inköpt på åhléns som tror att de är hårdrockare för att de kan djävulstecknet, kan slänga med håret och kan inledningstalet till "The number of the beast" utantill. Ibland blir det nördigt klyschigt på såna ställen, även om det har en viss charm det också....

Nä det är väll bara du med din flanelskjorta från 93 som är äkta hårdrockare.

\Masonit

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nä fan, enda riktigt roliga stället där man kan vara sig själv och träffa riktigt trevliga människor är Baldakinen. Fy fan vad roligt man har där.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bingo skrev:
Nä fan, enda riktigt roliga stället där man kan vara sig själv och träffa riktigt trevliga människor är Baldakinen. Fy fan vad roligt man har där.

A fan va kul man har där asså! Baldakinen funkar alltid.

Stadshotellet i Hedemora e djävla sjysst oxå.

Mäcktit me riktiga molotov cocktails när Claes Stefanz spelade!
Fick nästan gåshud! :yoparty

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
ktmjacke skrev:
GAMLA????Har du hittat nåt bättre???

Nja inte musikmässigt. :tungan
Hängde där innan jag stack utomlands och nu när man
flyttat hem har de mest blivit Söder.

Men är de verkligen samma sak som för 2-3 år sen då?
Har hört att de blivit mycket sämre.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
RocketQueen skrev:
Nja inte musikmässigt. :tungan
Hängde där innan jag stack utomlands och nu när man
flyttat hem har de mest blivit Söder.

Men är de verkligen samma sak som för 2-3 år sen då?
Har hört att de blivit mycket sämre.

Det är inge bra längre.

Blå Hatt i Spånga är bra. Där kan man verkligen vara sig själv och träffa trevliga människor. Annars e Frimurar Hotellet i Bollnäs och Tuppens i Alfta 2 riktigt bra ställen där man oxå kan vara sig själv.

Tyvärr så är det lite långt att åka bara.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Jag tyckte de blev lite annat folk på slutet där mot va de va i början. Typ sura människor. Innan hade man skit kul.

Men alla de du nämnde är ju föööööööööööööör långt hemifrån.

Jag gillar Söder. :yoparty

Gillar inte alls Sture. Bläääää!!!

RoLLER skrev:
Det är inge bra längre.

Blå Hatt i Spånga är bra. Där kan man verkligen vara sig själv och träffa trevliga människor. Annars e Frimurar Hotellet i Bollnäs och Tuppens i Alfta 2 riktigt bra ställen där man oxå kan vara sig själv.

Tyvärr så är det lite långt att åka bara.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
RocketQueen skrev:
Jag tyckte de blev lite annat folk på slutet där mot va de va i början. Typ sura människor. Innan hade man skit kul.

Men alla de du nämnde är ju föööööööööööööör långt hemifrån.

Jag gillar Söder. :yoparty

Gillar inte alls Sture. Bläääää!!!
Anchor e det enda stället i stan som jag går på,annars e det söder(mest kellys) för hela slanten.Gillar dock ej gröne jägarn.

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
ktmjacke skrev:
Anchor e det enda stället i stan som jag går på,annars e det söder(mest kellys) för hela slanten.Gillar dock ej gröne jägarn.

Gröna Jägarenhar man ju suttit på många ggr efter matcher eller innan en match. Men i övrigt är de ett sunkhak!

Kellys kör bra musik och de är mycket blandat folk där men va fan tänkte de när de byggde lokalen???
Slå bort toaletterna och ta bort den där trånga gången.
Shit va kräsen man är. :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Masonit skrev:
Nä det är väll bara du med din flanelskjorta från 93 som är äkta hårdrockare.

\Masonit

Kände du dig träffad? Fö skulle inte jag kalla mig själv hårdrockare, jag har varken långt hår eller hatar allt som inte är "true metal". I morse lyssnade jag på Lisa Ekdahl faktiskt.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Chris Ash skrev:
Kände du dig träffad? Fö skulle inte jag kalla mig själv hårdrockare, jag har varken långt hår eller hatar allt som inte är "true metal". I morse lyssnade jag på Lisa Ekdahl faktiskt.

Nej då. Jag klär mig inte efter min musik smak. :tummenupp

\Masonit

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...