Helt jävla ärligt... Varför ändrar man sig aldrig?!

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
chrilleus skrev:
Fan va coolt, dom har jag röjt järnet med på Böda camping för 100år sen :fyllisar Måste varit runt 94-95 tror jag :va
Hälsa från Johnny, Ronny, Tommy å Chrille!!! Dom vet nog direkt vilka vi är :rofl
Har ett demoband här nånstans, kanske ska bli lite nostalgisk här :yoparty

Ja jävlar, det var tider det. Undra om Hubbe lever än :rofl :rofl :fyllisar

Mingves

Guest
Jag förstår inte???? Vad menar du med svenssonställe??

//M

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Av någon anledning är jag inte det minsta förvånad.... :rolleyes:
Varför kom du inte till Knudan i tisdags din fegis :mad: Jag skulle ju prova din knallert.

Smaug

minglat på mortenskrog.se
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX9R -96
Mingves skrev:
Jag e en svensson:D
Öh, när blev Rammstein, Limp Bizkit och System Of A Down Svensson???
Nu får du allt ta och stubba upp dig lite.
Ska på Svensson-ställen ikväll förresten . Håller med dig Macho, jag trivs inget vidare, men går dit med gott sällskap istället. :fyllisar

Mingves

Guest
Vi ska på NAJVÅÅÅ i GBG värsta svenssonhålan. Men så mycket gott där é.....Smaug när kommer du ner och partar med oss vanliga svensson???? Vi saknar dig på festerna.

Smaug

minglat på mortenskrog.se
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX9R -96
Mingves skrev:
Smaug när kommer du ner och partar med oss vanliga svensson???? Vi saknar dig på festerna.
Det plejset är rätt Svensson men är sällskapet gott så... Tänkte titta ner i helgen faktiskt, så kan vi diskutera djupa, existensiella saker som varför vi går ut på samma gamla vanliga ställen. Tror personligen, att det är hormonerna som driver oss dit... Vi kanske kan grunda på ett lite bättre ställe?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
valmers skrev:
Man är full för att stå ut på krogen. Man är på krogen för att bli full. Något för Joseph Heller?

Valmers,
för det är du min idol. Vilken underbar sammanfattning! :yoparty Men bara för idag. Jag vill ha ett nytt citat imorgon, annars blir du degraderad!

Men visst är det sant som Macho säger (ja, det är mycket Machokultur på krogen! ;)). Mycket skit man fick vara med om under de vildare ungdomsåren, men fan vad jag saknar folket ibland!!! Standardmänniskorna på krogen är bara bra när man lagom småfull sitter i ett hörn och har dem som livedokusåpa. Annars är de en beklämmande studie i hur tragiska människorna är. Elitist? Javisst!

Att provocera är kul och nyttigt. Själv får man lite intellektuell stimulans och kanske, bara kanske, så lyckas man skaka om deras lilla värld så de ser att det finns något utanför... om så bara för ett ögonblick.

Västerås var hemskt. Hela jävla stan full med folk som tycker att "utomlands, varför skall jag åka dit? Jag har ju varit till Stockholm två gånger"...

(Men kommer mina småsyskon hem med blå tuppkam så är det jävlarimig jag som sätter dem i internatskola med taggtrådsstängsel! Så jävla lätt att råka illa ut...)

Last edited:

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jenny: klart du inte ska ändra dig! Allt behöver man inte förstå.. :näsblod

Sen att vi inte har samma musik smak... :rolleyes:

Har fortfarande mardrömmar sen förfesten innan Manson... :7peta

/Lännström

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Man måste inte förstå nånting.
Det är som du säger ganska värdelöst normalt sett men de flesta gör det ändå.
Jag ansluter mig till dem som kan befinna mig på ett sånt ställe för att bli full och glömma hela grejen, ja och oftast hatar jag musiken med.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Vad fan har jag med detta att göra?

Jag håller med dig MW... Det hela kan sammanfattas såhär; Man sjunker så lågt att man pinas att lyssna på sketmusik, dels för att det finns föga många bra ställen med "rätt" musik... Dels för att man vill träffa snygga (dumma, uppenbarligen) folk, dels för att det är "fräckt" att hänga på dessa ställen.

Jag säger bara "You'all wanna' single say fuck that...."

/Svensson

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Macho Woman skrev:
Naj. Jag har redan varit där. Jag var kolsvart i tonåren.

Och ja, det var nog ett fylleinlägg. Men ibland undrar man faktiskt varför man envisas med att fortsätta gå till tråkiga uteställen man egentligen inte gillar.

För att kanske, eventuellt någon gång Få Komma Till. :tummenupp

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Macho Woman skrev:
Ett sådant ställe där alla ser likadana ut och där det bara spelas topplistemusik.

Ja, går man på ett ställe för svartrockare så ser ju inte alla likadana ut där..
Vad är du ute efter, musiksmaken och kläderna gör väl inte människan ?
Anser du dig vara mer speciell och en bättre människa därför att du inte gillar topplistemusik, jeans och t-shirt ?

Jag blir trött på folk som tror sig vara "mer" än andra, oftast är det just dom som är mest ointressanta som personer. Orkar man bry sig om sånt och tänkta på det till den grad då man själv blir irriterad, då är man antagligen en person med dålig självkänsla.

Egentligen så är det bara skönt att läsa sånt här, det visar ju bara att du som går på klubbar med sköna och originella människor är den som är ytlig.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Smaug skrev:
Öh, när blev Rammstein, Limp Bizkit och System Of A Down Svensson???
Nu får du allt ta och stubba upp dig lite.
Ska på Svensson-ställen ikväll förresten . Håller med dig Macho, jag trivs inget vidare, men går dit med gott sällskap istället. :fyllisar

Det är ju extremt j-a Svensson att berätta att man inte är Svensson. SoD är Svensson eftersom varenda amatörhårdrockare lyssna på dem för ett par år sen, Rammstein likaså och Limp Bizkit trodde jag var för pojkar som inte fick lova att flytta hemifrån än.

Nä seriöst - hur många tror du inte springer på GG och känner sig speciella för att de har en SoD- skiva i bilstereon.

Alla är vi speciella även om vi inte visar det på samma sätt......

Mang0 skrev:
....

Egentligen så är det bara skönt att läsa sånt här, det visar ju bara att du som går på klubbar med sköna och originella människor är den som är ytlig.

Det är nog bara en del av sanningen, men det är onekligen en kul bit i det hela.

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
hmmm

Macho Woman skrev:
Ett sådant ställe där alla ser likadana ut och där det bara spelas topplistemusik.

Men vänta lite nu!
Ser inte alla likadana ut på svartrockarställen också?!
Visst, dom ser annorlunda ut, men i stort sett likadana!
Det hela beror väl förmodligen på vilken grupp man tillhör så att säga!
Punkare ser för Svensöner likadana ut, Svartrockare ser för Eurodiscofantaster likadana ut, Svensöner ser för Hårdrockare likadana ut osv i all oändlighet. Man tillhör väl förmodligen den och den grupperingen för att man delar stil och uppfattning om saker och ting, och då känner man sig antagligen inte hemma i någon annan gruppering.
Själv bor jag mitt i stora skogen och är allmänt folkskygg! :D
/T

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Det är ju extremt j-a Svensson att berätta att man inte är Svensson. SoD är Svensson eftersom varenda amatörhårdrockare lyssna på dem för ett par år sen, Rammstein likaså och Limp Bizkit trodde jag var för pojkar som inte fick lova att flytta hemifrån än.

Nä seriöst - hur många tror du inte springer på GG och känner sig speciella för att de har en SoD- skiva i bilstereon.

Alla är vi speciella även om vi inte visar det på samma sätt......

Det är nog bara en del av sanningen, men det är onekligen en kul bit i det hela.

Rammstein och Limp Bizkit tillhör popkulturen. Fanskaran är folk som är hemskt jävla heavy metal i sina bakåframvända kepsar och hakskägg och säger "Deep Purple är inte riktig hårdrock".

System of a down är lite åt samma håll, även om de är genialiska rent musikaliskt och jag får svårt att hacka på dem......

Av de stora och klassiska hårdrocksbanden är det bara Iron maiden och Metallica om kan räknas som tillhörande popkulturen.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Det mest pinsamma jag någonsin sett är en deathmetal konsert. Haha, knappt något folk alls och längst fram stod typ 15 pers med långt hår å headbangade säkert i en timme. Dem tyckte nog de var coola. Såg så jävla löjligt ut! :D

\Masonit

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...