Suck....
Att det inte är en hälsokur att borra en massa hål i stommen är väl inget att debattera. Dock är det väl inte särskilt troligt att en spik skulle skada så mycket att det är ett problem. Men var ser du att någon skriver något om cordskador i tråden?
Men att en svamp skulle täta bättre med högre hastighet är årets sämsta påhitt. Centipetalkraften på pluggen är en fis i rymden jämfört med de andra krafterna inblandade. Problemet är alla krafter och deformation i gummit, hur väl du än blaskar på vulkmedel blir pluggen aldrig en homogen del av gummit utan riskerar att läcka. Större krafter aka högre hastighet ökar risken för läckage
Dunlop är den enda fabrikören som säger att det under vissa förutsättningar är okay med plugg och kappa men då med begränsningen att aldrig använda däcket över 120km/h. Vilken tur att du vet bättre!
Var mitt inlägg riktat mot dig? Så in med taggarna.
Tog upp detta med skador i stomen/corden för det har varit ett argument i andra trådar av (andra) varför däcket var kasst och kunde lika gärna slängas. Och nu när isracing blivit mer populärt och man insett att ett däck klarar detta kommer det ett annat påhitt om att det ska pysa.
Vilka krafter utsätts inte däcket av när man lutar hojen i en kruva? håller däcket tätt ändå mot fälgkanten, visst fan gör den det. Eller vilka krafter utsätts inte en däckventil när däcket åker i 300km/h, pyser den ut luft? inget som märks och du påstår att en lagning inte håller för att däcksäljarna påstår det och tillverkarna ej rekommenderar det för att säga ifrån sig all skyldighet vid en olycka.
En kedja kan gå av, skruvar lossna eller ja rättare sagt allt kan gå åt helvete och gör det inte det kan du bara ha otur och ramla olyckligt och dö på fläcken. Och gör du inte det kanske du får en istapp i huvudet en fin vinterdag. En risk man tar med att bara leva för hjälper inte ens att stanna hemma.
Sitter inte här och påstår att snubben ska testa heroin för hans alvedon inte hjälper som du verkar ta det.