Hemma från sjukhuset!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Trist att höra att du vurpat men skönt att det inte är värre än materiella skador och ömmande kropp. Det blir lätt värre.
Det är bara att bita ihop och "hoppa på hästen" igen! Du är snart ute på vägarna igen. Säg till om du behöver någon hjälp.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Va fan Joel! instämmer i kören om att det är tur att DU klarat dig så bra, det materiella fixxar sig ju alltid! Krya på dig snabbt och må väl! :pannkyss

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Lindén skrev:
2141931 Vaddå skade rapport?
När jag vurpa på rörken var det bara glatt o åka hem o laga skiten själv trotts att någon dum jävel lämnat silver tejp på banan och därmed var vållande!

Vi skriver en skaderapport för att dokumentera hur många olyckor som inträffar samt vilka skador som uppkommit, statistik är en stor grej när man jobbar med trafiksäkerhet. Hur du kopplar ihop det med vem som lagar hojen eller vem som är ansvarig för olyckan förstår jag inte. :va

Fö kan det vara bra att kunna begära ut ett papper från SMC om man vill utnyttja ev vagnskadeförsäkring då bolagen ibland kan vara lite kinkiga på att betala för en skada som inträffat på bana.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Josef skrev:
2142123 Vi skriver en skaderapport för att dokumentera hur många olyckor som inträffar samt vilka skador som uppkommit, statistik är en stor grej när man jobbar med trafiksäkerhet. Hur du kopplar ihop det med vem som lagar hojen eller vem som är ansvarig för olyckan förstår jag inte. :va

Fö kan det vara bra att kunna begära ut ett papper från SMC om man vill utnyttja ev vagnskadeförsäkring då bolagen ibland kan vara lite kinkiga på att betala för en skada som inträffat på bana.
Betalade sj jag o hade jag ej vurpat då hade min motor kåpa ej gått sönder för 3v sedan!
Skit i samma nu skall jag vara involverad i gävle o där åker ingen ut på banan med silvertejp på knäna eller annan orsak som kan fälla andra!
Broms belägg o annat skit e ju snabbt kollat... o jag tror personligen att man åker ej i snabb grupp med dåliga belägg!
O har man silver tejp på kroppen åk hem igen!
Jag personligen har det över hela moppen jag men inget jag funderat o lämna på banan!

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Jezqio skrev:
2141369 Jahaja, då har även jag sällat mig till den tappra skaran av kraschade hojar/förare.
Tråkigt att höra ,bra att du klarade kroppen som du gjorde. Och som sagt Det kunde hänt mitt i ingenstans, nu fanns hjälp inom synhåll. Krya på dej grabben!
Och hojen går ju som sagt att fixa men tråkigt känns det,vet av egen erfarenhet http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118080:tummenner

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jezqio skrev:
2142438 Lite bilder på eländet dårå!
finnes här
När man kollar på skinnstället så slås man dels av vilken kanonkvalitet Dainese är och att det verkligen har skyddat dig, kolla bara på underbensskyddet... om inte det suttit där(hur många ställ har ens underbensskydd ??) så hade den smällen tagit i ditt ben! krya på sig nu ! :tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Inte för o vara taskig.... du klarade dig skit bra!
Men det e ju jum jum bilder du slänger upp=(
Ärlig o rakt fram lindén här!
Bit ihop o glina!
Jag har redan gjort det... har dock inget försäkringsbolag som betalar för mina klantigheter!

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Kongo skrev:
2142465 När man kollar på skinnstället så slås man dels av vilken kanonkvalitet Dainese är och att det verkligen har skyddat dig, kolla bara på underbensskyddet... om inte det suttit där(hur många ställ har ens underbensskydd ??) så hade den smällen tagit i ditt ben! krya på sig nu ! :tummenupp

Är väldigt glad att man hade ordentlig skyddsutrustning, nu kände jag inte direkt av ryggen men vad hade hänt om jag inte hade ryggskyddet på plats?

Hjälmen är jag grymmt imponerad av oxå, vet inte hur hårt jag slog i huvudet men eftersom jag inte känner av någonting alls så är det ett bra betyg (nacken börjar stelna till nu såhär ett dygn efteråt iofs).

Lindén skrev:
2142483 Inte för o vara taskig.... du klarade dig skit bra!
Bit ihop o glina!
Jag har redan gjort det... har dock inget försäkringsbolag som betalar för mina klantigheter!

Det enda jag kan få mitt försäkringsbolag att betala är min hjälm, har varit och kollat lite på sulas. Nytt bromshantag komplett med huvudbromscylinter mm kostar ca 1700pix, instrumenten har jag inte vågat fråga om ännu...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lindén skrev:
2142483 Inte för o vara taskig.... du klarade dig skit bra!
Bit ihop o glina!
:va Är du på riktigt eller??

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Trist med vurpan & hojen, men skönt att du klarade dig fint. Hoppas att du snart är på benen (& hjulen) igen :tummenupp

P.S Kolla om ngn mc-skrot har delar.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Joel,

ta det lungt nu. Visst ring försäkringsbolaget och kolla om du kan få ut för utrustning, men skit i hojen nu ett par dagar och tänk mer på hur du själv mår. Se nu till att utnyttja situationen till fullo och låt Maria pyssla om díg istället :pannkyss

Även om jag har tummen mitt i så hjälper jag dig gärna att fixa upp hojen så du får komma ut så fort du mår bra igen, kanske mest tittar på, men moralstödet kommer att finnas ;)

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jezqio skrev:
2142516 Är väldigt glad att man hade ordentlig skyddsutrustning, nu kände jag inte direkt av ryggen men vad hade hänt om jag inte hade ryggskyddet på plats?

Hjälmen är jag grymmt imponerad av oxå, vet inte hur hårt jag slog i huvudet men eftersom jag inte känner av någonting alls så är det ett bra betyg (nacken börjar stelna till nu såhär ett dygn efteråt iofs).

Det enda jag kan få mitt försäkringsbolag att betala är min hjälm, har varit och kollat lite på sulas. Nytt bromshantag komplett med huvudbromscylinter mm kostar ca 1700pix, instrumenten har jag inte vågat fråga om ännu...
Usch den är otrevligt dyr kan jag säga dig!
Hoppas du får ett finare pris en en annan=)

Kongo skrev:
2142677 :va Är du på riktigt eller??
Bakis!
Du då e du på riktigt?
Eller bara sveriges största ####### posör?
Jävligt less tycker synd om killen!

RR_Jonas skrev:
2143119 Joel,

ta det lungt nu. Visst ring försäkringsbolaget och kolla om du kan få ut för utrustning, men skit i hojen nu ett par dagar och tänk mer på hur du själv mår. Se nu till att utnyttja situationen till fullo och låt Maria pyssla om díg istället :pannkyss

Även om jag har tummen mitt i så hjälper jag dig gärna att fixa upp hojen så du får komma ut så fort du mår bra igen, kanske mest tittar på, men moralstödet kommer att finnas ;)
Just ja du har ju också en maria dem är duktiga o pyssla om dem=)

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jezqio skrev:
2141830 Såhär dagen efter så är kroppen öm typ överallt!
Vänster knä gör lite ont att böja på men jag kan ut och gå, höger axel/arm gör mycket ont i vissa lägen men fungerar för det mesta :D
Jag kan trösta dig med att nästan all muskelvärk är borta efter ca 1 vecka :tummenupp
Behöver du hjälp av något slag, så är det bara att skrika till :fakta

Nu ser ju skinnstället Rajsigt ut, precis som det ska :tungan

Lindén skrev:
2143121
Bakis!
Du då e du på riktigt?
Eller bara sveriges största ####### posör?
Jag är likadan som Kongo och vill inget hellre än att ha hojen/utrustningen
i ett kanonbra skick, men så är tyvärr nu inte fallet för mig längre. :död
Vad är det för fel med att vara posör, jag skulle mer än gärna vilja vara det :fakta

Jag skriver detta eftersom jag tycker att det var väldigt onödigt skrivet...

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
RR_Jonas skrev:
2143119 Joel,

ta det lungt nu. Visst ring försäkringsbolaget och kolla om du kan få ut för utrustning, men skit i hojen nu ett par dagar och tänk mer på hur du själv mår......snip.....

Kommer nog inte kunna hålla mig från att försöka fixxa så fort jag bara kan :hoppskrat Skall börja ringa runt lite till mc-skrotar imöra när jag inventerat lite mer i skadorna. Om jag inte får till instrumenteringen så kommer jag antagligen inte köpa orginal (beror lite på kostnad såklart) utan skaffa nått annat.. Cykeldator kan juh alltid funka i värsta fall :rofl

Affe_R1 skrev:
2143287 Jag kan trösta dig med att nästan all muskelvärk är borta efter ca 1 vecka :tummenupp
Behöver du hjälp av något slag, så är det bara att skrika till :fakta

Nu ser ju skinnstället Rajsigt ut, precis som det ska :tungan

Prexis! nu är det oxå inkört som det skall vara!
Fick rådet att gå till sjukgymnast för nacken, får se hur det artar sig i veckan framöver...

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Jezqio skrev:
2143338 Kommer nog inte kunna hålla mig från att försöka fixxa så fort jag bara kan :hoppskrat Skall börja ringa runt lite till mc-skrotar imöra när jag inventerat lite mer i skadorna. Om jag inte får till instrumenteringen så kommer jag antagligen inte köpa orginal (beror lite på kostnad såklart) utan skaffa nått annat.. Cykeldator kan juh alltid funka i värsta fall :rofl

Prexis! nu är det oxå inkört som det skall vara!
Fick rådet att gå till sjukgymnast för nacken, får se hur det artar sig i veckan framöver...
RING om du behöver hjälp med plast o skit även med instrumentering!
Cyckeldata e undersattat:fakta :D

Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
tråkigt att höra om vurpan. Skönt att inget är brutet. Krya på dig! Passa på att njuta av andra saker i livet medan du tillfrisknar nu! :tuttar

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Aj då!!! Tråkigt! Lider med dig. Tur att det inte vart värre i alla fall. Håll koll på det som händer m kroppen. Jag har fortf. ont i axeln efter min lilla mini vurpa på tuvängen förra året.

Krya på dig!

Jezqio skrev:
2141369 Jahaja, då har även jag sällat mig till den tappra skaran av kraschade hojar/förare.

Tillvägagångssätt:
Åkte som planerat ner till Tuvängen för att öva lite kurvteknik, första rundan kändes riktigt bra och jag började få koll på banan.
Så andra rundan som startade 1015 för min del testade jag att öka tempot något, efter x-antal varv så kommer jag in i sista kurvan och lägger ned riktigt duktigt... lite för bra t.om :brinnerup
Enligt vittnen så tar både fotpinne och avgassysem i backen vilket medför att bakdäcket inte längre har så mycket kontakt med marken längre :jisses
Kände förståss att det började släppa, vad jag sedan gjorde vet jag inte riktigt men det resulterade iaf i att däcket fick grepp igen med en ordentlig highsider som följd.
Joël flyger som en vingklippt gås över styret och landar på huvud, höger axel och knän.

Snurrar några varv :rullandeu tar mig upp på benen och börjar ta mig mot min stackars hoj, dock hinner andra fram före mig och jag ser det kloka i att lägga mig ner och ta det lite lugnt.

Folk strömmar till och ambulans inkallas.Smärta i axel/nyckelben och rygg. Får krage och en schtabil bår att ligga på för färden in till Södertälje. Röntken visar att allt är ok, får ligga kvar till 2000 för observation.

Resultat:
Personliga skador begränsade sig till 2st skrapade och mucho ömmande knän och en axel som ömmar som faen :4skrika Så jag känner att jag kom riktigt lindrigt undan. Hjälmen fick sig en ordentlig smäll men jag känner ännu ingenting i huvud och nacke :tummenupp

Hojen fick lite skavanker oxå.. har inte kollat så noga men i princip allt som stack upp ovanför styret är ordenligt skrapat eller kapat :smasha
dvs, instrument, flyscreen, backspeglar, bromshandtag och bromsvätskebehållare.

Återkommer med bilder imorgon om jag klarar av att ta mig ner till garaget.

Mängder med tack till alla som hjälpte till eller bara fanns där för moraliskt stöd! ingen nämd ingen glömd :bow :bow :bow

over and out!

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!

Skönt att det inte blev värre! Ta det lite lungt nu så du repar dig ordentligt innan du drar ut igen.

Krya på dig :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...