Hemma från sjukhuset!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Tjing!

Kul att höra att du börjar röra på dig Joel. Eftersom jag bokstavlig talat satt på första parkett när du gick ikull så kan jag konfirmera Josefs analys om hur du gick ikull. Du drog i fotpinne och bromspedal och jag tror att det var framför allt den senare som ställde till det för dig. Det som riktigt gjorde att det blev fel var just att du slog av gasen och då sänkte hojen lite till. Jävla tur att min hoj stod på sidostöden för när ditt bakhjul började släppa slog fyra års kutande på roadracingtävlingar till och jag tokkutade mot din hoj annars hade den också blivit lite skrapad...

Det var jag som beordrade ner dig i ryggläge och sedan tog Dr. Michael över.

Redan varvet innan gick du lite för brett och jag hade i huvudet att säga åt dig att antingen hänga av mer eller räta upp lite.

Har jag missat något eller har du ingen försäkring som täcker skadorna??

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
aj aj , ska du gå och göra mig till den enda som kör triumph på samåkningarna. Hoppas du kryar på dig snart och fixar hojjen :jäs

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Lime skrev:
2148283 Tjing!
Kul att höra att du börjar röra på dig Joel. Eftersom jag bokstavlig talat satt på första parkett när du gick ikull så kan jag konfirmera Josefs analys om hur du gick ikull. Du drog i fotpinne och bromspedal och jag tror att det var framför allt den senare som ställde till det för dig. Det som riktigt gjorde att det blev fel var just att du slog av gasen och då sänkte hojen lite till. Jävla tur att min hoj stod på sidostöden för när ditt bakhjul började släppa slog fyra års kutande på roadracingtävlingar till och jag tokkutade mot din hoj annars hade den också blivit lite skrapad...

Det var jag som beordrade ner dig i ryggläge och sedan tog Dr. Michael över.

Redan varvet innan gick du lite för brett och jag hade i huvudet att säga åt dig att antingen hänga av mer eller räta upp lite.

Har jag missat något eller har du ingen försäkring som täcker skadorna??

Det var tämligen virrigt direkt efter krashen må jag säga, men jag förstod väl efter en lite stund att det kanske var dags för mig att inta viloläge :död
Sprang såklart upp direkt efter och satte efter hojen, men jag har för mig att ett helt gäng människor hann före mig till den :tummenupp
Tack än en gång alla!

Kände väl lite att jag inte riktigt hade det där "flytet" i körningen som jag brukade... Ungefär som dom allra första gångerna på rörken då man skrapade fotpinne hela tiden innan man lärde sig hänga ut rumpan.

Har endast halvförsäkring på hojen (på tok för dyrt med hel), men det artar sig redan väldigt bra. Har varit på en mc-skrot (ekerö mc-skrot sthlm) och inhandlat nytt broms och gashandtag för en mycket överkomlig summa pengar. Skall slänga i lite bromsvätska imorgon så är hojen körbar igen :banana

Sedan skall det fixas ny hållare till instrumenteringen, samtliga mätare verkar fungera ortroligt nog :hoppa Behöver endast byta nån varningslampa (blinkerslampan tror jag det var).

Dagens skratt
..när jag mekat klart med bromshandtag och lyckats byta gashandtag och wire så måste jag såklart köra in hojen dom 4m tebax in i gallerburen... fötterna längs backen, väggen börjar närma sig, och jag inser samtidigt som jag drar in handtaget att det inte finns en droppe bromsvätska i bromscylindern... hinner inte upp till bromspedalen och åker in i väggen i 5km/h :rofl

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jezqio skrev:
2148610
Dagens skratt
..när jag mekat klart med bromshandtag och lyckats byta gashandtag och wire så måste jag såklart köra in hojen dom 4m tebax in i gallerburen... fötterna längs backen, väggen börjar närma sig, och jag inser samtidigt som jag drar in handtaget att det inte finns en droppe bromsvätska i bromscylindern... hinner inte upp till bromspedalen och åker in i väggen i 5km/h :rofl

Jisses :jisses Nu får du ju ta & ge dej....haha. Inga fler skador får jag hoppas

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lindén skrev:
2143121

Bakis!
Du då e du på riktigt?
Eller bara sveriges största ####### posör?
Jävligt less tycker synd om killen!
Då massupfittade jag dig, trodde att när du skrev "jum-jum" bilder betydde att du INTE tyckte synd om honom!

Dessutom så ska du inte vara så störig nu! Vad har jag gjort dig? Kör DIN hoj som du vill och ha den som du vill, så kör jag min och har min som jag vill! :fakta !

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kongo skrev:
2150905 Då massupfittade jag dig, trodde att när du skrev "jum-jum" bilder betydde att du INTE tyckte synd om honom!

Dessutom så ska du inte vara så störig nu! Vad har jag gjort dig? Kör DIN hoj som du vill och ha den som du vill, så kör jag min och har min som jag vill! :fakta !
Nej då jag smällt själv så det enda jag såg framför mig var hans fina mc att den såg ut som min:huvet

Tycker du gör helt rätt i att ha din hoj som den ser ut!
:tummenupp
Hade det varit någon annan som funderat så hade den fått samma eller liknande svar!
Behöver ej funderas om jag e riktig....Det e jag ej:hihi
Alla har vi våra dagar.

Kör försiktigt.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lindén skrev:
2150995 Nej då jag smällt själv så det enda jag såg framför mig var hans fina mc att den såg ut som min:huvet

Tycker du gör helt rätt i att ha din hoj som den ser ut!
:tummenupp
Hade det varit någon annan som funderat så hade den fått samma eller liknande svar!
Behöver ej funderas om jag e riktig....Det e jag ej:hihi
Alla har vi våra dagar.

Kör försiktigt.
oki... då är det glömt! :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras