Hemma igen

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Om du klickar upp kartan så är den väl ändå inte suddig?

Om jag fattat cyckelstyre rätt så måste det vara ngnstans där...
Det är vid tågrälsen strax efteråt som jag flög förra året...

där gick det att flyga med viffern också.
Dock lyckades jag utan person eller fordonsskador.

Rentav farlig järnvägsövergång, det behöver inte gå fort över för att man ska lätta.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Om du klickar upp kartan så är den väl ändå inte suddig?

Om jag fattat cyckelstyre rätt så måste det vara ngnstans där...
Det är vid tågrälsen strax efteråt som jag flög förra året...

Hmm har väl dålig upplösning då för kartan är suddig som om tagit ett par groggar för mycket :p

/BW
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hmm har väl dålig upplösning då för kartan är suddig som om tagit ett par groggar för mycket :p

/BW

prova att göra fullskärm av fönstret, då blir det bättre eventuellt.
Rutan ploppar ju gärna upp som lite ruta, och då blir kartan suddig =)

(alternativt har du dålig upplösning som sagt)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Krya på dig mannen!

där gick det att flyga med viffern också.
Dock lyckades jag utan person eller fordonsskador.

Rentav farlig järnvägsövergång, det behöver inte gå fort över för att man ska lätta.

Den där järnvägsövergången är minsann lurig. Jag har skjutsat en tjej över spåret o hon lyfte 20-40 cm :brynad

Jag lyfte oxå men har svårt att veta hur mkt... Nu i efterhand är det ju kul att prata om det men just då var det väldigt obehagligt.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Om du klickar upp kartan så är den väl ändå inte suddig?

Om jag fattat cyckelstyre rätt så måste det vara ngnstans där...
Det är vid tågrälsen strax efteråt som jag flög förra året...

Tror det är exakt där faktiskt.
Vägskylten i kurvan stod det Holmestad på har jag för mig. Så det bör vara där den vägen går in som man ser på kartan. De var ju ett par småvägar oxå in till några bostadshus i samma kurva, om jag inte minns fel..
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Tror det är exakt där faktiskt.
Vägskylten i kurvan stod det Holmestad på har jag för mig. Så det bör vara där den vägen går in som man ser på kartan. De var ju ett par småvägar oxå in till några bostadshus i samma kurva, om jag inte minns fel..

Jepp Skroperöd låter bekant om det är det namn jag lyckats tyda på kartan

/BW
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Här är några bilder från kurvan och olycksplatsen. Kanske kan hjälpa till att identifiera stället.
 

Bifogat

  • kurvan1.jpg
    kurvan1.jpg
    107.8 KB · Visningar: 47
  • kurvan2.jpg
    kurvan2.jpg
    126.9 KB · Visningar: 42
  • platsen.jpg
    platsen.jpg
    126.4 KB · Visningar: 45

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
I den passagen har dom hållit på att gräva ner något i diket längs vägen, med tillhörande jordbeklädnad av vägen... :(
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Paser: ja det var hojen. Hade det varit jag så hade jag nog dött :p

Ripper: hon som bodde alldeles jämte berättade att det brukar stå massa stora redskap och maskiner alldeles där jag flög av, men att dom var tillfälligt bortplockade. Så det kan nog vara rätt plats.
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Men sjukhusvistelsen var inte alls dum. Massa snygga sköterskor som passar upp på en och tvättar ens intima delar Maten var god också.

Jävla orättvisa!
Vart hamnade du då? På sjukan alltså och vilken sjuka? Jag har precis pallrat mig hem från ca 10 dagar av helvette på sahlgrenska. Visst fick jag lite ögongodis också, men de var ganska lätträknade. och ingen pilla mig på snoppen...:gnissla

Majoritetan av mina sköterskor var 45-åriga grinfi**or, (förlåt, men det är fanimej befogat!), Som inte borde jobba med vård eller omsorg överhuvud taget!:mad: Säkert jätteduktiga på att lägga bandage å plåster och lägga piller i koppar, men att ta folk kunde de fan inte! Å det kanske man bör kunna lite lite av, om man skall jobba med ofta väldigt deppiga personer med problem i bröstkorgen? Hjärtan, lungor etc.
Skulle inte förvåna mig om posten är trevligare mot sina kollin än vad några av de "människor" jag stött på de senaste dagarna har varit.
(Naturligtvis var alla söta; duktiga, vänliga och skötte sina jobb utmärkt!:D )

Ok lite seriöst, alla var inte så hemska men man har fått se ganska mörka baksidor av svensk vård och omsorg, om man säger så...

Hoppas du mår bättre och kommer tillbaka till mc-livet med glädje och förväntan när det blir dax! :krya
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jävla orättvisa!
Vart hamnade du då? På sjukan alltså och vilken sjuka? Jag har precis pallrat mig hem från ca 10 dagar av helvette på sahlgrenska. Visst fick jag lite ögongodis också, men de var ganska lätträknade. och ingen pilla mig på snoppen...:gnissla

Majoritetan av mina sköterskor var 45-åriga grinfi**or, (förlåt, men det är fanimej befogat!), Som inte borde jobba med vård eller omsorg överhuvud taget!:mad: Säkert jätteduktiga på att lägga bandage å plåster och lägga piller i koppar, men att ta folk kunde de fan inte! Å det kanske man bör kunna lite lite av, om man skall jobba med ofta väldigt deppiga personer med problem i bröstkorgen? Hjärtan, lungor etc.
Skulle inte förvåna mig om posten är trevligare mot sina kollin än vad några av de "människor" jag stött på de senaste dagarna har varit.
(Naturligtvis var alla söta; duktiga, vänliga och skötte sina jobb utmärkt!:D )

Ok lite seriöst, alla var inte så hemska men man har fått se ganska mörka baksidor av svensk vård och omsorg, om man säger så...

Hoppas du mår bättre och kommer tillbaka till mc-livet med glädje och förväntan när det blir dax! :krya

Ajdå. Jag var på Kungälvs sjukhus (närmaste större sjukhus från olycksplatsen). Först intensiven första dygnet och sen vanlig vårdavdelning. Vad var det för sorts avdelning du låg på och vad hade du för åkomma?
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Ajdå. Jag var på Kungälvs sjukhus (närmaste större sjukhus från olycksplatsen). Först intensiven första dygnet och sen vanlig vårdavdelning. Vad var det för sorts avdelning du låg på och vad hade du för åkomma?

Toraxavd.
Spontanpneumotorax.
Inte vurprelaterat.
Inte mcrelaterat (förutom att jag nu inte kan köra, när solen äntligen skiner på mig, och därför oftast sitter här numera och är dryg och grinig:6surkart:) .)
Inte skoj
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top