Jävla orättvisa!
Vart hamnade du då? På sjukan alltså och vilken sjuka? Jag har precis pallrat mig hem från ca 10 dagar av helvette på sahlgrenska. Visst fick jag lite ögongodis också, men de var ganska lätträknade. och ingen pilla mig på snoppen...
Majoritetan av mina sköterskor var 45-åriga grinfi**or, (förlåt, men det är fanimej befogat!), Som inte borde jobba med vård eller omsorg överhuvud taget!
Säkert jätteduktiga på att lägga bandage å plåster och lägga piller i koppar, men att ta folk kunde de fan inte! Å det kanske man bör kunna lite lite av, om man skall jobba med ofta väldigt deppiga personer med problem i bröstkorgen? Hjärtan, lungor etc.
Skulle inte förvåna mig om posten är trevligare mot sina kollin än vad några av de "människor" jag stött på de senaste dagarna har varit.
(Naturligtvis var alla söta; duktiga, vänliga och skötte sina jobb utmärkt!
)
Ok lite seriöst, alla var inte så hemska men man har fått se ganska mörka baksidor av svensk vård och omsorg, om man säger så...
Hoppas du mår bättre och kommer tillbaka till mc-livet med glädje och förväntan när det blir dax! :krya