Thundercat skrev:När skattepengarna kommer i augusti så skall de investeras i en förstärkare och nya högtalare. Har varit och lyssnat på två olika högtalare som jag har fastnat för. Tycker att de låter ganska likvärdigt och de ligger i samma prisklass. Skall ha de till hemmabio och för att lyssna på musik.
De två som jag har sett är:
Jamo D590
JBL XTi 100
De skall kompleteras med centerhögtalare och surrondhögtalare i samma serie givetvis. Vilka har bäst kvalitet? Finns det några andra märken som spelar lika bra för en mindre peng? De skall givetvis vara snygga också....
Leta dig in till en handlare istället som säljer Mordaunt-short, de har en uppsättning komplett kit: http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=106790
De där låter riktigt bra! Och jamo's är inte så välspelande om du jämför med dessa heller, JBL'en har jag inte provlyssnat, dock så har jag en JBL-anläggning hembio-högtgalare och de låter hyffsat. Men inte mer än så dock, köpte dessa i vintras, kommer inte ihåg modellnamnet
Jamo duger till tvåkanalsljud om man inte går upp mkt i pris men då kan man lika gärna köpa roligare doningar