mb skrev:Har själv haft två sonyrecievers och en "400w" aktiv subbas från audio pro, så det är inte helt taget ur luften. Audio pros subbor kan mullra och bullra på rätt skönt i actionfilmer, men jag rekommenderar dom inte för musik. Med en sonystärkare får du dock räkna med att du måste ha en aktiv subba vid musiklyssning eftersom frontarnas bas inte kommer att få tillräckligt med ström för att låta bra (om de inte är extremt lättdrivna).
Han sa själv det, att dom är bättre för bio då dom har lite klent med bas men med subben blir det bra tryck men fortfarnade klent i mellanregistret. Hur som helst så blir det bara musik på väldigt låg volym (sitta vid brasan liksom) så jag tror inte det spelar nån större roll. ska bli kul att lyssna på grejerna
Han va själv DJ (åt hells angels :corn ) så han verkar veta vad han snackar om iaf
Förresten, ni kanske inte hängt med i tråden riktigt men ger tips, men jag har försökt sänka prisklassen ett par tusenlappar, vill helst komma under 5 loppor, så jag letar lite begagnat nu =)
Last edited: