Henkkas 7/11 projekt

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2518398 Hehe, det blir lätt så... :hihi
Jaså, två projekt? Berätta gärna! Var ska göras med B-b:n? Och vad är det andra?
Hmmm, den där med stelram har jag nog missat... jag har inte fått tag på de senaste nummerna eftersom jag har 10 mil till det enda stället jag känner till som säljer SF-mag :huvet Vilken hoj är det? R1000-motor och stelram känner jag igen från internet någonstans... Fet framgaffel, blingbling-fälgar och stelt bak. Låg som fan. Kanske tänker jag på samma hoj? I så fall är den riktigt het.

Låter som rätt hoj! :yoparty

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GARAGERÄV skrev:
2518612 Låter som rätt hoj! :yoparty
Jag har bara sett den naken, och inte helt färdigbyggd... Skulle kanske försöka få tag på ett ex av SF-mag då. Vilket nummer var den med i?

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
lahi skrev:
2517919 Man tackar :) Det blir ett litet vinterprojekt... när snön börjar falla så ska det byggas! Det byggs varje år i mitt garage, och det ska byggas i år också.

Jajjemän, Streetfighter magazine rockar :rock Lite svår att få tag i här i Halmstad (har precis flyttat hit så jag kan inte inköpsställena än) men det ska nog lösa sig!

Jag tror dom har SF-Mag i torg kiosken eller tidnings stället på Storgatan, borta vid Mårtensson nästan.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GARAGERÄV skrev:
2519717 2006 Oktober sidan 105........ :yoparty :yoparty :yoparty
Ahaaa, då är den nog ute fortfarande. Gött! :tummenupp Tackar!

Olander skrev:
2519769 Jag tror dom har SF-Mag i torg kiosken eller tidnings stället på Storgatan, borta vid Mårtensson nästan.
Då sticker jag dit snart, tackartackar! :)

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2521132 Ahaaa, då är den nog ute fortfarande. Gött! :tummenupp Tackar!

Då sticker jag dit snart, tackartackar! :)

Jaha pojkar! Blev det en tidning och lite snask :D eller blev det en hel-helg i garaget? :tummenupp

Själv så har jag fått ihop så mycket av motorcykel´n att jag börjar undra vad jag skall skruva med i vår?
B-B har blivit med både motor och framända och bakända i helgen! :yoparty
Faaan det känns som att det snart börjar krångla för hittills har det gått aldeles för lätt! :va
Någon av alla som läser detta som råkar ha ett kyl över till en vätskekyld GSX-R? Även ett cbr 1100 kyl kan vara av intresse! Hela, raka och snygga ska dom vara!
Kan byta mot ett fint CBR 929 -01 kyl:tummenupp Det är dock något för svängt:gnissla för mitt bygge.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2521450 Jaha pojkar! Blev det en tidning och lite snask :D eller blev det en hel-helg i garaget? :tummenupp

Själv så har jag fått ihop så mycket av motorcykel´n att jag börjar undra vad jag skall skruva med i vår?
B-B har blivit med både motor och framända och bakända i helgen! :yoparty
Faaan det känns som att det snart börjar krångla för hittills har det gått aldeles för lätt! :va
Jag var nere i stan tidigare idag och torgkiosken hade inte sf-mag, och den andra tidningshandlaren öppnade inte förrän kl 18... så jag får sticka dit i veckan istället!
Det är skönt när det går bra med byggandet! Jag brukar alltid tappa ner någon mutter eller skruv där man inte kommer åt den, så av t.ex. 4 timmar i garaget så går 1/2 timme till att skruva, 1 och 1/2 timme till att leta efter verktyg och 2 timmar går till att leta upp muttrar och skruvar som jag har tappat in i något litet skrymsle på hojen. :huvet

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2521893 Jag var nere i stan tidigare idag och torgkiosken hade inte sf-mag, och den andra tidningshandlaren öppnade inte förrän kl 18... så jag får sticka dit i veckan istället!
Det är skönt när det går bra med byggandet! Jag brukar alltid tappa ner någon mutter eller skruv där man inte kommer åt den, så av t.ex. 4 timmar i garaget så går 1/2 timme till att skruva, 1 och 1/2 timme till att leta efter verktyg och 2 timmar går till att leta upp muttrar och skruvar som jag har tappat in i något litet skrymsle på hojen. :huvet

Verkar som att jag får köpa en tidning till dig här i stan och köra ner den till dig :tummenupp
Hmmm skum variant av skruvande?
Misstänker att det finns varierande modeller av magneter monterade på olika varianter av pinnar/petmojjar/osv i ditt garage :hoppskrat

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2522294 Verkar som att jag får köpa en tidning till dig här i stan och köra ner den till dig :tummenupp
Hmmm skum variant av skruvande?
Misstänker att det finns varierande modeller av magneter monterade på olika varianter av pinnar/petmojjar/osv i ditt garage :hoppskrat
Hehe, nja, det behöver du nog inte göra. Den där affären som inte var öppen måste ha tidningen! De borde ha den iaf... Annars säger jag till dig :tummenupp Jajjemän, många magneter blir det... på pinnar i många olika vinklar. Men jag har en del aluminiumskruvar också, det är lite jobbigare att få tag på dem med magneterna :rolleyes:

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2522644 Hehe, nja, det behöver du nog inte göra. Den där affären som inte var öppen måste ha tidningen! De borde ha den iaf... Annars säger jag till dig :tummenupp Jajjemän, många magneter blir det... på pinnar i många olika vinklar. Men jag har en del aluminiumskruvar också, det är lite jobbigare att få tag på dem med magneterna :rolleyes:

Visst är det bra med silvertejp också! Dubbelvikt och monterad längst fram på petmojj! :D Funkar på aluminium oxå! :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2522650 Visst är det bra med silvertejp också! Dubbelvikt och monterad längst fram på petmojj! :D Funkar på aluminium oxå! :tummenupp
Hmmm, bra tips! Tackar :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2522656 och jag har dålig erfarenhet av aluskruv..... Dom går gärna av...
Jo, de gör ju det, men de jag har behöver inte hålla för så mycket... de utsätts inte för mycket alls :tummenupp

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2524934 Jo, de gör ju det, men de jag har behöver inte hålla för så mycket... de utsätts inte för mycket alls :tummenupp

Jag köpte ett komplett kit till motor´n på en av mina andra hojar och det funkar ju om man bara skall montera dom en gång.... :rolleyes:

Båda skruvarna till slavcylinder´n gick av efter ett tag....
Nåååågot irriterande :gnissla

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kul att tråden lever sitt egna liv. :tummenupp

Fortfarande så har de inte hänt mer än att garaget är städat, ännu mera prylar är intryckta där för vinterförvaring men till helgen ska jag nog ta mig själv i skinnstället och börja igen. Upptäckt en del fjolårs konstruktioner som jag måste ha gjort under bakfyllans flimmrande lysrörs tänkande. :gnissla Sen ska även glasfibern få sig en ny handpåläggning och kanske lite nya idéer även där.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2519717 2006 Oktober sidan 105........ :yoparty :yoparty :yoparty
Nu har jag köpt tidningen, och det var samma hoj som jag tänkte på. Fet! Och bänkad till 175 hk på hjulet på 140 kg hoj. I det chassit... Rödljusraket! :yoparty

Bifogat

• comptoncustomdesign_1l.JPG
    comptoncustomdesign_1l.JPG
    97.9 KB · Visningar: 192
  • comptoncustomdesign_2l.JPG
    comptoncustomdesign_2l.JPG
    85.1 KB · Visningar: 150

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2554475 Nu har jag köpt tidningen, och det var samma hoj som jag tänkte på. Fet! Och bänkad till 175 hk på hjulet på 140 kg hoj. I det chassit... Rödljusraket! :yoparty

Varit ganska mycket jobb sista tiden men nu hann jag ut igen!
Visst är den SUPER snygg :yoparty :yoparty :yoparty :tuttar
Sugen på att köpa en rörbock........

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Lite inköp och provmontering men annars händer det inte så jättemycket nu heller. Delarna är ifrån en yamaha r1 -99, hela framdelen med bromsar och dämpare och sådant. Har även en sving från den hojen som är lite krokig, om det går att rikta upp den så kanske den också hamnar på 7/11an. Är det inte sommar snart? :)

Bifogat

• DSC00830.JPG
    DSC00830.JPG
    43.5 KB · Visningar: 70
  • DSC00831.JPG
    DSC00831.JPG
    43 KB · Visningar: 79

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Lite inköp och provmontering men annars händer det inte så jättemycket nu heller. Delarna är ifrån en yamaha r1 -99, hela framdelen med bromsar och dämpare och sådant. Har även en sving från den hojen som är lite krokig, om det går att rikta upp den så kanske den också hamnar på 7/11an. Är det inte sommar snart? :)

Ahhh, pimpigt! :tummenupp Den gaffeln vill jag också ha, men då får jag ännu mindre svängradie eftersom gaffelbenen tar i intercoolern...

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Ahhh, pimpigt! :tummenupp Den gaffeln vill jag också ha, men då får jag ännu mindre svängradie eftersom gaffelbenen tar i intercoolern...

Fast prylarna är bara provmonterade, måste lösa kullagerfrågan också. Sen kan jag nog räkna med fler motsättningar under vägen.

Lite pimpiga måste alla gammelgixxrar vara. Fast efter att ha läst om Anders Anderssons fabriksgixxer i Classicbike så var jag bara tvungen att byta gaffeln, och mer är på väg när jag har tid nästa gång. :yoparty

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA