Henkkas 7/11 projekt

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
DM skrev:
2300780 Ehh, kapa i tanken är ju vad han INTE har gjort i länken.
Han använder sig av utrymmet under tanken som egentligen ska tas upp av luftburken.

Läste fel i första stycket, "inside" och "I did think about cutting the bulge away and fitting a plate instead to increase the fuel capacity dramatically, but if I put the electrics there it would allow for a much more simplified and generally "cleaner" look of the subframe."

Så går det om man läser för fort. :) Kanske bör kolla upp utrymmet där.

Smallstone skrev:
2300800 grymt imponerad!!

Tackar, gör så gott jag kan och hinner med.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Henkka, hur har det gått med byggandet? Jag är lite nyfiken... :)

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
lahi skrev:
2493073 Henkka, hur har det gått med byggandet? Jag är lite nyfiken... :)

Måste säga att jag inte har gjort något på flera månader. Är bara hemma på helgerna och då finns det så mycket annat som behövs göras, men snart ska jag väl ta tag i den igen.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
vafan jag blev glad när jag såg tråden nu igen..
Hojen måste bli klar till nästa säsong iaf!

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
1863420 Fetare sving vill jag också ha... Men det är så jäkla dyrt! :gnissla Får kanske tillverka en fet kolfiberkåpa som täcker hela svingen så den ser lite biffigare ut... :)

Jag har en MEGAFET cbr 929 sving till salu för bästa bud över 2000 spänn.... :yoparty
Kanske skulle kunna passa fiiiint? :)

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GARAGERÄV skrev:
2505517 Jag har en MEGAFET cbr 929 sving till salu för bästa bud över 2000 spänn.... :yoparty
Kanske skulle kunna passa fiiiint? :)
Tackar för erbjudandet, men jag har en fetingsving som inte går av för hackor på gång :cool: Det tuffa är att jag får bestämma hur den ska se ut, och blingbling blir det...

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2505881 Tackar för erbjudandet, men jag har en fetingsving som inte går av för hackor på gång :cool: Det tuffa är att jag får bestämma hur den ska se ut, och blingbling blir det...

Hmmmm luktar engelskt......:D

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2508825 Hmmmm luktar engelskt......:D
Hehe, nja, jag förstår att det kan lukta engelskt, men det är det inte. Jag tillhandahåller ritning på hela svingen som jag vill ha den, brorsan (civ.ing.) hållfasthetsberäknar, och en bekant som har komplett verkstad med svarv, cnc-maskin, tig-svets och rörbockningsapparatur och har hur mycket kunskap som helst om att konstruera och tillverka custom-grejor, bygger! (Obs! EJ custom som i glidare...)

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2511425 Hehe, nja, jag förstår att det kan lukta engelskt, men det är det inte. Jag tillhandahåller ritning på hela svingen som jag vill ha den, brorsan (civ.ing.) hållfasthetsberäknar, och en bekant som har komplett verkstad med svarv, cnc-maskin, tig-svets och rörbockningsapparatur och har hur mycket kunskap som helst om att konstruera och tillverka custom-grejor, bygger! (Obs! EJ custom som i glidare...)

Aha.... Låter som bra polare! :D
Var snäll mot dom :tummenupp
Hoppas att det blir bra!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2511970 Aha.... Låter som bra polare! :D
Var snäll mot dom :tummenupp
Hoppas att det blir bra!
Jajjemän, jag ska vara snäll mot honom :) Ska bara försöka bestämma mig för/komma fram till en bra, snygg och jävligt fet design på svingen också så han kan få en ritning att bygga efter. Jag har några olika alternativ, gäller bara att bestämma sig. Den jag tyckte var jävligt fet häromdagen (skulle precis ge honom ritning/bild att bygga efter) är fet också, men sen började jag fundera på om man kunde ändra något och så började jag spåna igen... Jaja, den ska inte på förrän till våren!

Last edited:

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2516874 Jajjemän, jag ska vara snäll mot honom :) Ska bara försöka bestämma mig för/komma fram till en bra, snygg och jävligt fet design på svingen också så han kan få en ritning att bygga efter. Jag har några olika alternativ, gäller bara att bestämma sig. Den jag tyckte var jävligt fet häromdagen (skulle precis ge honom ritning/bild att bygga efter) är fet också, men sen började jag fundera på om man kunde ändra något och så började jag spåna igen... Jaja, den ska inte på förrän till våren!

Helt såld själv på JMC men som alltid.... Dyrt. För dyrt! :gråta
Men mitt bygge ( i alla fall det aktuella ) får bli med originalsving.
Trevlig hoj du har förresten! :yoparty
Är relativt ny på forumet men har tatt en titt "bakåt" i trådarna.
Pm:a om du letar efter nått konstigt till hojen nån gång! :tummenupp
Det finns massa skräp i garaget........:D

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2516992 Helt såld själv på JMC men som alltid.... Dyrt. För dyrt! :gråta
Men mitt bygge ( i alla fall det aktuella ) får bli med originalsving.
Ja, svingarna från JMC är snygga... men de är inte tillverkade i tjocka alu-rundrör, och det tycket jag är extra snyggt. T.ex. Metmachex, Steelheart engineering, Spondon och Martek gör vääääldigt snygga rundrörssvingar, men de saknar det där lilla extra (eller, nja, inte alla kanske, men nästan). Dessutom ska ju alla blingblinghojar ha enkelsving nuförtiden, så jag har tröttnat lite på enkelsvingar. Det blir en "dubbel"-sving i tjocka alu rundrör och med dragslots för att kunna köra med något längre hjulbas ELLER originallängd.
Postar två bilder också. Den första är en JMC-sving till Hayabusa.
Den andra bilden är svingen från en Ducati MH 900. Tänk dig den fast som dubbelsidig sving och med dubbla rör istället för ett (istället för det tjockaste röret på ducce-svingen), kromad och med cnc-fräst text på sidan (innan slotsen) där det står "Turbo" eller "GSXR". Då vet du hur jag tänkt mig att det ska se ut. :)

Bifogat

• JMC1.jpg
    JMC1.jpg
    45.9 KB · Visningar: 61
  • Ducatimh900e2.JPG
    Ducatimh900e2.JPG
    38.3 KB · Visningar: 83

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2516992
Oj, glömde tacka innan mitt internet la av :) Kul att du gillar hojen! Jaså, du har en massa grejor i garaget? Trevligttrevligt :) Något som skulle passa på min hoj kanske?

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2517400 Ja, svingarna från JMC är snygga... men de är inte tillverkade i tjocka alu-rundrör,

Hmmmm.... Verkar som att det finns en och annan ute på detta forum med smak! :yoparty

Låter treeeevligt detta!
Gillar tanken med duccesvingen!
Kan bli riktigt snyggt! :)

lahi skrev:
2517912 Oj, glömde tacka innan mitt internet la av :) Kul att du gillar hojen! Jaså, du har en massa grejor i garaget? Trevligttrevligt :) Något som skulle passa på min hoj kanske?

Läser herr´n Streetfighter månne?

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2517913 Hmmmm.... Verkar som att det finns en och annan ute på detta forum med smak! :yoparty

Låter treeeevligt detta!
Gillar tanken med duccesvingen!
Kan bli riktigt snyggt! :)

Läser herr´n Streetfighter månne?
Man tackar :) Det blir ett litet vinterprojekt... när snön börjar falla så ska det byggas! Det byggs varje år i mitt garage, och det ska byggas i år också.

Jajjemän, Streetfighter magazine rockar :rock Lite svår att få tag i här i Halmstad (har precis flyttat hit så jag kan inte inköpsställena än) men det ska nog lösa sig!

Last edited:

GARAGERÄV

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Varierar
lahi skrev:
2517919 Man tackar :) Det blir ett litet vinterprojekt... när snön börjar falla så ska det byggas! Det byggs varje år i mitt garage, och det ska byggas i år också.

Känns som att vi lägger innlägg om var andra nu? :tummenupp
kanske borde lugna mig lite så att jag hinner läsa vad du skriver! :)

Själv så har jag två projekt på G!
Mest skall det dock skruvas på en Honda B-B 1100

Jajjemän, Streetfighter magazine rockar :rock Lite svår att få tag i här i Halmstad (har precis flyttat hit så jag kan inte inköpsställena än) men det ska nog lösa sig![/QUOTE]

Vad tycktes om gsx 1000 r med stelram då? :tungan
Kan väl lugnt säga att det var länge sedan jag blev rörd över ett reportage i en tidning.........:D

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
GARAGERÄV skrev:
2517927 Känns som att vi lägger innlägg om var andra nu? :tummenupp
kanske borde lugna mig lite så att jag hinner läsa vad du skriver! :)

Själv så har jag två projekt på G!
Mest skall det dock skruvas på en Honda B-B 1100

Vad tycktes om gsx 1000 r med stelram då? :tungan
Kan väl lugnt säga att det var länge sedan jag blev rörd över ett reportage i en tidning.........:D
Hehe, det blir lätt så... :hihi
Jaså, två projekt? Berätta gärna! Var ska göras med B-b:n? Och vad är det andra?
Hmmm, den där med stelram har jag nog missat... jag har inte fått tag på de senaste nummerna eftersom jag har 10 mil till det enda stället jag känner till som säljer SF-mag :huvet Vilken hoj är det? R1000-motor och stelram känner jag igen från internet någonstans... Fet framgaffel, blingbling-fälgar och stelt bak. Låg som fan. Kanske tänker jag på samma hoj? I så fall är den riktigt het.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA