Smallstone
Svart, Snabb, och MIN!
grymt imponerad!!
DM skrev:2300780Ehh, kapa i tanken är ju vad han INTE har gjort i länken.
Han använder sig av utrymmet under tanken som egentligen ska tas upp av luftburken.
Smallstone skrev:2300800grymt imponerad!!
lahi skrev:2493073Henkka, hur har det gått med byggandet? Jag är lite nyfiken...
lahi skrev:1863420Fetare sving vill jag också ha... Men det är så jäkla dyrt! Får kanske tillverka en fet kolfiberkåpa som täcker hela svingen så den ser lite biffigare ut...
Tackar för erbjudandet, men jag har en fetingsving som inte går av för hackor på gång Det tuffa är att jag får bestämma hur den ska se ut, och blingbling blir det...GARAGERÄV skrev:2505517Jag har en MEGAFET cbr 929 sving till salu för bästa bud över 2000 spänn....
Kanske skulle kunna passa fiiiint?
lahi skrev:2505881Tackar för erbjudandet, men jag har en fetingsving som inte går av för hackor på gång Det tuffa är att jag får bestämma hur den ska se ut, och blingbling blir det...
Hehe, nja, jag förstår att det kan lukta engelskt, men det är det inte. Jag tillhandahåller ritning på hela svingen som jag vill ha den, brorsan (civ.ing.) hållfasthetsberäknar, och en bekant som har komplett verkstad med svarv, cnc-maskin, tig-svets och rörbockningsapparatur och har hur mycket kunskap som helst om att konstruera och tillverka custom-grejor, bygger! (Obs! EJ custom som i glidare...)GARAGERÄV skrev:2508825Hmmmm luktar engelskt......
lahi skrev:2511425Hehe, nja, jag förstår att det kan lukta engelskt, men det är det inte. Jag tillhandahåller ritning på hela svingen som jag vill ha den, brorsan (civ.ing.) hållfasthetsberäknar, och en bekant som har komplett verkstad med svarv, cnc-maskin, tig-svets och rörbockningsapparatur och har hur mycket kunskap som helst om att konstruera och tillverka custom-grejor, bygger! (Obs! EJ custom som i glidare...)
Jajjemän, jag ska vara snäll mot honom Ska bara försöka bestämma mig för/komma fram till en bra, snygg och jävligt fet design på svingen också så han kan få en ritning att bygga efter. Jag har några olika alternativ, gäller bara att bestämma sig. Den jag tyckte var jävligt fet häromdagen (skulle precis ge honom ritning/bild att bygga efter) är fet också, men sen började jag fundera på om man kunde ändra något och så började jag spåna igen... Jaja, den ska inte på förrän till våren!GARAGERÄV skrev:2511970Aha.... Låter som bra polare!
Var snäll mot dom
Hoppas att det blir bra!
lahi skrev:2516874Jajjemän, jag ska vara snäll mot honom Ska bara försöka bestämma mig för/komma fram till en bra, snygg och jävligt fet design på svingen också så han kan få en ritning att bygga efter. Jag har några olika alternativ, gäller bara att bestämma sig. Den jag tyckte var jävligt fet häromdagen (skulle precis ge honom ritning/bild att bygga efter) är fet också, men sen började jag fundera på om man kunde ändra något och så började jag spåna igen... Jaja, den ska inte på förrän till våren!
Ja, svingarna från JMC är snygga... men de är inte tillverkade i tjocka alu-rundrör, och det tycket jag är extra snyggt. T.ex. Metmachex, Steelheart engineering, Spondon och Martek gör vääääldigt snygga rundrörssvingar, men de saknar det där lilla extra (eller, nja, inte alla kanske, men nästan). Dessutom ska ju alla blingblinghojar ha enkelsving nuförtiden, så jag har tröttnat lite på enkelsvingar. Det blir en "dubbel"-sving i tjocka alu rundrör och med dragslots för att kunna köra med något längre hjulbas ELLER originallängd.GARAGERÄV skrev:2516992Helt såld själv på JMC men som alltid.... Dyrt. För dyrt!
Men mitt bygge ( i alla fall det aktuella ) får bli med originalsving.
Trevlig hoj du har förresten!
Är relativt ny på forumet men har tatt en titt "bakåt" i trådarna.
Pm:a om du letar efter nått konstigt till hojen nån gång!
Det finns massa skräp i garaget........
Oj, glömde tacka innan mitt internet la av Kul att du gillar hojen! Jaså, du har en massa grejor i garaget? Trevligttrevligt Något som skulle passa på min hoj kanske?GARAGERÄV skrev:2516992
Trevlig hoj du har förresten!
Är relativt ny på forumet men har tatt en titt "bakåt" i trådarna.
Pm:a om du letar efter nått konstigt till hojen nån gång!
Det finns massa skräp i garaget........
lahi skrev:2517400Ja, svingarna från JMC är snygga... men de är inte tillverkade i tjocka alu-rundrör,
lahi skrev:2517912Oj, glömde tacka innan mitt internet la av Kul att du gillar hojen! Jaså, du har en massa grejor i garaget? Trevligttrevligt Något som skulle passa på min hoj kanske?
Man tackar Det blir ett litet vinterprojekt... när snön börjar falla så ska det byggas! Det byggs varje år i mitt garage, och det ska byggas i år också.GARAGERÄV skrev:2517913Hmmmm.... Verkar som att det finns en och annan ute på detta forum med smak!
Låter treeeevligt detta!
Gillar tanken med duccesvingen!
Kan bli riktigt snyggt!
Läser herr´n Streetfighter månne?
lahi skrev:2517919Man tackar Det blir ett litet vinterprojekt... när snön börjar falla så ska det byggas! Det byggs varje år i mitt garage, och det ska byggas i år också.
Slappa skrev:2517946Helt klart ett fräckt bygge!
Hehe, det blir lätt så...GARAGERÄV skrev:2517927Känns som att vi lägger innlägg om var andra nu?
kanske borde lugna mig lite så att jag hinner läsa vad du skriver!
Själv så har jag två projekt på G!
Mest skall det dock skruvas på en Honda B-B 1100
Vad tycktes om gsx 1000 r med stelram då?
Kan väl lugnt säga att det var länge sedan jag blev rörd över ett reportage i en tidning.........
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|