gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Imponerad av det enorma jobb du lagt ner Henkka, har följt din tråd från början o ser fram fram emot mer bilder o updates
peter R1 skrev:Imponerad av det enorma jobb du lagt ner Henkka, har följt din tråd från början o ser fram fram emot mer bilder o updates
Henkka skrev:Skruvade fast bakhjulet och förgasarna igår. Hade glömt bort hur svårt det är att pressa in fuggarna i gummina utan att ena sidan åker ut när den andra går in. Har lite pyssel med gafflarna att göra innan hojen står på hjul igen, och så länge hon är upp-pallad så kan jag inte riktigt jobba med kåporna. Lite för kallt ute än för att måla och klistra också.
Visar även en bild på portningen.
Robin Hood skrev:undra hur mycket den där portningen gör ser lite strävt ut va du full när du porta den porten
som man sa förr vid lyckad trimning så om man tappar 5 hp så e den lyckad om man gör den på fyllan
undrar om alla 4 portarna har samma flöde???
men kör så det rycker
Robin Hood
Det där blev ju tufft! Rensar upp röven ganska mycket om man slipper en ljuddämpare där bak. Bättre att ha den under motorn då. Snyggt!Henkka skrev:Gjorde klart ljuddämparen (ljudomvrängare i alla fall...) idag. Fick aldrig tag på någon plåtrullningsmaskin så ett tjockt rör och en gummiklubba fick tjänstegöra. Trodde först att det skulle bli buckligt och kantigt istället för runt, men som ni ser på bilderna så gick det bra. Vart kalasnöjd med dämparen under motorn!
lahi skrev:Det där blev ju tufft! Rensar upp röven ganska mycket om man slipper en ljuddämpare där bak. Bättre att ha den under motorn då. Snyggt!
Ja, gör det, detaljerna gör mer än man tror på helhetsintrycket. Hur ligger du annars till i planeringen? Håller du tidsschemat?Henkka skrev:Ska plasta en liten sänkning i kåpan så att ljuddämparen går ihop harmoniskt med kåpsettet.
lahi skrev:Ja, gör det, detaljerna gör mer än man tror på helhetsintrycket. Hur ligger du annars till i planeringen? Håller du tidsschemat?
Henkka skrev:Har läst en del om glasfibergjutning men kan inte bestämma mig om jag ska gjuta detaljen direkt på hojen eller om jag ska bygga upp en liten mall och gjuta en lös del som efter härdning och tillklippning plastas fast på kåporna?
Någon som har någon idé?
Duger alutejp som skydd för avgasröret på helkåpan?
Även en elfråga, vad tycker alla små elektronikboxar om att ligga under tanken vid motorn, eller är utrymmet under kutsen bättre? Jobbigt med en onödigt tjock/lång sladdhärva på hojen.
Ska bakkåpan/sadeln vara avtagbar eller ska det vara fast skruvat? Bör jag ha en liten verktygspåse med mig eller är det overkill?
Många frågor ikväll... någon som är sugen på att svara?
pucken skrev:Kolla epotex.se en jävla massa nyttigt vetande om "plast" mm
Tycker att du ska testa avgasbandage. ser också coolt ut. Klart det e ju en smaksak.
Henkka skrev:Nu har jag varit lite aktiv igen. Tog mitt "halva" glasfiberrör som jag plastade tidigare och plastade fast den i kåpan med små remsor, sen provade jag på hojen och justerade läget. Sen på med ordentligt med kladd och fiber och lät det stelna, slipade bort allt onödigt (ej på bilden). Visst vart det snyggt när ljuddämparen kommer ut ur kåpan.
Kvar att göra imorrn är slipa, slipa och spackla. Ska gjuta in lite förstärkningar på sina håll också.
Hittade en guide på rejsa.nu som var kanon!
Målade avgasröret med värmefärg, är rädd att det ska rosta bort totalt med avgasbandage. Det kommer ju inte synas i vilket fall. Kommer att använda alu-tejp på kåpan för att undvika smält plast.
pucken skrev:Om du använder en finare matta så ligger den kvar bättre i kladdet plus att du slipper slipa och spackla som en gaaalning. Cool
Henkka skrev:Körde lite med lillgammel-hondan idag så nog kliar det i gashandtaget även på stora stygga gixxern!
Tackar!
Använder Biltemas grejor, kunde inte hitta någon annan firma som ville sälja minde kvantiteter. Första gången jag plastar större saker än små modeller så det får räknas som lektionsmaterial.
ozeo skrev:har oså bara kört biltemas + lite fleece då, men har sett såna där väv mattor i glasfiber..ser ut som kolfiber fast med glasfibber..
verkar bra o arbeta med..undra vart man hittar de
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |