Hennes

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag missbrukar Coca Cola rätt mkt, iaf minst 5 glas/vecka. Jag vet att den innehåller en massa socker med hur är det med Cola Zero egentligen? Kan man bli tjockis utav det? *hoppas inte* för då dör jag av Coca Cola abstinens!

Som sagt, 5 glas per vecka är knappast ett hårt coca cola missbruk, det är väl snarare i nivån med att du antingen kan ge fan i att dricka alls för de är så skrattretande lite eller också gå ut o gå i 5 minuter för o bränna den extra energin :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
5 glas / veckan är ingenting att oroa sig över... när du (som jag gjorde i ett gäng år) ligger på 6 burkar om dagen så kan det bli lite trassel om du inte förbränner det... själv behöver jag inte oroa mig. :rocker

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
haha! okej jag ljög...5-8 glas då, annars får jag höra det sen. Men nu vet jag d iaf, dom luras ju lite på flaskan också så den ska man inte lite på. Men vad för effekt o skillnad har sötningsmedel om man ska jämföra med vanligt socker? Får man barn med 3 ögon? O vad e där för skillnad på Cola Z o Cola Light?

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
haha! okej jag ljög...5-8 glas då, annars får jag höra det sen. Men nu vet jag d iaf, dom luras ju lite på flaskan också så den ska man inte lite på. Men vad för effekt o skillnad har sötningsmedel om man ska jämföra med vanligt socker? Får man barn med 3 ögon? O vad e där för skillnad på Cola Z o Cola Light?

Du får inga barn av cola!!!:D:D
För det krävs det som regel en man..:tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Det finns såvitt jag vet inga tester som visat vare sig det ena eller det andra, men en sak är ju säker, sötningsmedel är konstgjort medans socker är made by nature, jag föredrar made by nature.

Om din enda last är 5-8 glas coca cola per vecka så tycker jag du är värd det.
Om du däremot mufflar i dig ett par påsar chips o lite godis till varje glas så kan vi ju börja kika på det hela :)

Nu ska iaf jag muffla i mig lite socker o proteiner innan gymmet :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Skillnaden mellan Coke Zero och Coke Light är minimal, snarare för att de ville nå en större kundgrupp då Coke Light har blivit något av en tjejdricka så de skapade Coke Zero med massa reklam som tilltalar killar istället.

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Du behöver nog inte oroa dig för att bli nån tjockis sålänge du förbränner den mängd du får i dig gemon träning och motion, teoretist sett borde man ju kunna trycka i sig 5 friterade pizzor med extra allt och en satans massa ost varje dag sålänge du förbränner kaloroerna med träning.

Hehe för det första, var du trött när du skrev ovanstående maa alla felstavningar? :tungan
Även om man förbränner kalorierna så tror jag man ska fundera lite kring annan påverkan på kroppen som onyttig mat medför.. Det är väl inte bara rena kalorier och ren fettförbränning det handlar om. Inte för att jag är alls påläst, men jag vill inte ha blodkärl som är igenproppade av massa klet när jag är 50.. :va

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Hehe för det första, var du trött när du skrev ovanstående maa alla felstavningar? :tungan
Även om man förbränner kalorierna så tror jag man ska fundera lite kring annan påverkan på kroppen som onyttig mat medför.. Det är väl inte bara rena kalorier och ren fettförbränning det handlar om. Inte för att jag är alls påläst, men jag vill inte ha blodkärl som är igenproppade av massa klet när jag är 50.. :va

För det första så ser jag bara två felstavningar. :tungan
Sen så syftade jag mest på att man kommer nog inte bli tjock sålänge man förbränner det man får i sig, sen att det inte är nyttigt med att käka pizza varge dag pga andra faktorer är ju rätt självklart. :)

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Är det någon av er tjejer här på Sh som äger/har ägt en canada goose jacka? Funderar på att köpa en sådan (parkasmodellen) men hur är de i storleken? Hört att de ska vara rätt stora, stämmer det? Brukar normalt ha strlk 38 på jackor, kan jag då ha en S?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Är det någon av er tjejer här på Sh som äger/har ägt en canada goose jacka? Funderar på att köpa en sådan (parkasmodellen) men hur är de i storleken? Hört att de ska vara rätt stora, stämmer det? Brukar normalt ha strlk 38 på jackor, kan jag då ha en S?

:brinnerup
En Canada Goose... :rofl
Köp en Fjällräven eller nåt annat vettigt istället...

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag har en Spyder jacka från Kina. Funkar hur bra som helst när jag åkt snowboard, slalom eller gånger när man har på sig den.

McMiss: Definitivt värt att köra import från Kina om du har chansen.

jag har blivit lite skadad från ett program jag såg om piratkopierade grejer i kina.. det var fan vidrid.. de fake:ade.. lyssna på det här.. Ägg!! gjorde någon as farlig blandning som de sålde.. fy fan.. men jackor kanske inte är så dumt:)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Förstår din synpunkt mkt väl men har en bekant som kommer hem från Kina i feb. & en varm CG-jacka för en 500kr är väldigt överkomligt...

Ptja, finns väl bara en sak som är värre än en CG..,en kopia på CG :D
Finns de inte nå vettigare märken din bekant kan köpa med sig hem istället?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Förstår din synpunkt mkt väl men har en bekant som kommer hem från Kina i feb. & en varm CG-jacka för en 500kr är väldigt överkomligt...

tycker oxå att du ska försöka ta något annat än en fejk goose-jacka, d syns att d e inte är äkta och då går ja hellre i något billigare skit. nu har jag bara en kort, äkta, goose jacka som jag haft i fler år, men ja dom är rätt stora i storlekarna. Tänka på att i kina görs dom för kineser och kineser är 3 gånger mindre än européer så storleken kan vara helt annorlunda än i sverige. :)

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
tycker oxå att du ska försöka ta något annat än en fejk goose-jacka, d syns att d e inte är äkta och då går ja hellre i något billigare skit. nu har jag bara en kort, äkta, goose jacka som jag haft i fler år, men ja dom är rätt stora i storlekarna. Tänka på att i kina görs dom för kineser och kineser är 3 gånger mindre än européer så storleken kan vara helt annorlunda än i sverige. :)

3 gånger mindre!!:va:va
Då är det ju knappt så man ser dom små djävlarna.:D:D

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
En f.d kollega till mig var i Kina & köpte en & jag ser då verkligen ingen skillnad på hennes för 600kr mot affärens för typ 3000kr. Och jag är MKT petig gällande sömnad/tygkvalitet osv då halva familjen är i textilbranschen. Tänkte bara som ett bra extra alternativ till nuvarande vinterjackan. (midjekort 8848 som är så varm & gó!) Storleken är dock fortfarande ett gissel. Har för mig att min kollega köpte M till sin dotter men den var som ett "tält"...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring