För att bringa lite ljus över diskussionen om att vaxa eller inte vaxa pungen så kan jag dra en kort historia.
För ett par år sedan skulle min polare gifta sig och jag var med och anordnade svensexan. Mitt förslag på att ge honom en brazilian emottogs med bifall från resten av planerarna, så en sådan bokades in.
Jag hade trott att killen skulle glida in i ett rum, ha en jobbig halvtimme tillsammans med någon brasilianska, och sedan komma ut med tårar i ögonen. men så blev inte fallet.
Kvinnan (som mycket riktigt kom från Brasilien) som skulle utföra dådet bjöd in hela svensexan i det lilla rummet medan killen lade sig naken på en brits. Redan där gick det över gränsen till vad jag tyckte var roligt. Själva vaxandet var inga problem tyckte killen utom just området precis ovanför penisroten där skinnet tydligen var extra känsligt på honom iallafall. Han vara nära att spy av smärta när hon gick loss där.
I slutskedet av vaxningen var jag tvungen att sätta mig utanför rummet, för jag pallade inte att se på när brasilianskan vände runt killen och började bearbeta rökan också. Allt finns dokumenterat på film
.
Summering... Pungen gjorde inget ont alls i sammanhanget. Värre var det med ytan straxt ovanför roten som sagt.
Jag blev nästan lite sugen på att testa själv bara för att fåpkänna på hur ont det verkligen kan göra. Dock givetvis utan publik i så fall
. Men det finns roligare saker att lägga pengarna på känner jag.