Hepp.

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Det går bättre nästa gång...hoppas det inte tar för lång tid bara... på det igen bara :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Körde upp som privatist 3 ggr för bil & 2 ggr för mc, jag är en sopa :gnissla
Hmmm... Precis samma som jag. Måste vart samma inspektör. Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Hmmm... Precis samma som jag. Måste vart samma inspektör. Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna.
B-kortet tog jag i Gävle -80 och hojkortet i Idiotcyklistjävlarstaden Lund -87....

Men visst va det hårdare förr :tungan

Lillpluttan

#5 i sandlådan
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Hojlös...
Kay skrev:
Sluta nu... nu känner jag mig verkligen kass :näsblod

Och jag känner mig inte det minsta lugn... ska köra upp inom en månad - i malmö. Ska se till att jag kan säkerhetskontrollen utantill - i sömnen till och med. Sen är det bara att hoppas på rätt kontrollant... funkar det med de snälla hundögonen för att klara sig?! :D

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Lillpluttan skrev:
Och jag känner mig inte det minsta lugn... ska köra upp inom en månad - i malmö. Ska se till att jag kan säkerhetskontrollen utantill - i sömnen till och med. Sen är det bara att hoppas på rätt kontrollant... funkar det med de snälla hundögonen för att klara sig?! :D

Funkade inte för mig, och då gav jag till och med honom en avsugning innan förgäves. :huvet

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
Kay skrev:
Funkade inte för mig, och då gav jag till och med honom en avsugning innan förgäves. :huvet

Där har du problemet, alla vet väl att efter nåt sånt vill man mest hem och sova?

Du skulle lovat honom en EFTER uppkörningen istället... :kocko :D

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
VenTurA skrev:
Där har du problemet, alla vet väl att efter nåt sånt vill man mest hem och sova?

Du skulle lovat honom en EFTER uppkörningen istället... :kocko :D

DAMN, så är det ju.. där har vi det :lol

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kay skrev:
Sluta nu... nu känner jag mig verkligen kass :näsblod
Ok, jag översätter till standardiserad normalskånska:

"Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna."

Betyder:

Det är lugnt. Du tar det nästa gång. Du är inte den ende som har kuggats :tummenupp

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Bingo skrev:
Ok, jag översätter till standardiserad normalskånska:

"Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna."

Betyder:

Det är lugnt. Du tar det nästa gång. Du är inte den ende som har kuggats :tummenupp
Puhh... tack ;)

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Tråkigt för dig, du fick alltså inte ens ut och köra.
Du får väl ta en B-licens som plåster på såren....det verkar ju lättare än att få kortet. ;)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Flåklypa skrev:
Tråkigt för dig, du fick alltså inte ens ut och köra.
Du får väl ta en B-licens som plåster på såren....det verkar ju lättare än att få kortet. ;)

Så man måste inte ha A-kort för det? Måste man inte ha A-kort för att få köra på sturup osv?

The Don

RadicalRider
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
TLS, en sort sådan.
Tradet me uppkörningen,hoppas du får en ny tid inom det närmsta så du också kan va me o rocka.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
The Don skrev:
Tradet me uppkörningen,hoppas du får en ny tid inom det närmsta så du också kan va me o rocka.

Jepp, vill ju det mer än nåt annat! Det är rätt sjukt, i mitten på förra året var sporthoj och kort liksom en pojkdröm typ... Läst tidningar och informert mig osv, sen har hojköp, körning, teori osv bara hänt liksom! Och snart får jag köra... käns surealistiskt. :)

Robz

Guest
Kay skrev:
...sen har hojköp, körning, teori osv bara hänt liksom! Och snart får jag köra... käns surealistiskt. :)
Glöm inte klotning - det är bland de bästa av minnesbetor! :fakta :näsblod

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
Kay skrev:
-Kan man köra upp på annat ställe än i Malmö, i skåne? Tänker på att det kanske är kortare väntetid på nån annan plats?

Trist att du kuggade!
Jag ställde mig samma fråga efter 3:dje uppkörningen, svaret var att man kan köra upp någon annan stans i skåne, men det samma eländiga (ursäkta alla Mr. Instruktör som kanske läser) petnissar överallt.
Man kan dock köra upp i Kristianstad, Hässleholm bla.

Gör som jag - kör med utmattningsmetoden! De gav sig när jag kört med dem allihopa och jag var på g att börja om med gubbe 1 :lol

Lycka till nästa gång!

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kay skrev:
Så man måste inte ha A-kort för det? Måste man inte ha A-kort för att få köra på sturup osv?
Beror på vilken grupp du ska köra i. Det krävs körkort i alla grupper utom RR gruppen skulle jag tro.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept