NordhNet
05´s första fortkörare? Japp
Det går bättre nästa gång...hoppas det inte tar för lång tid bara... på det igen bara
Hmmm... Precis samma som jag. Måste vart samma inspektör. Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna.GSXR1100R skrev:Körde upp som privatist 3 ggr för bil & 2 ggr för mc, jag är en sopa
B-kortet tog jag i Gävle -80 och hojkortet i Idiotcyklistjävlarstaden Lund -87....Bingo skrev:Hmmm... Precis samma som jag. Måste vart samma inspektör. Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna.
Kay skrev:Sluta nu... nu känner jag mig verkligen kass
Lillpluttan skrev:Och jag känner mig inte det minsta lugn... ska köra upp inom en månad - i malmö. Ska se till att jag kan säkerhetskontrollen utantill - i sömnen till och med. Sen är det bara att hoppas på rätt kontrollant... funkar det med de snälla hundögonen för att klara sig?!
Kay skrev:Funkade inte för mig, och då gav jag till och med honom en avsugning innan förgäves.
VenTurA skrev:Där har du problemet, alla vet väl att efter nåt sånt vill man mest hem och sova?
Du skulle lovat honom en EFTER uppkörningen istället... :kocko
Ok, jag översätter till standardiserad normalskånska:Kay skrev:Sluta nu... nu känner jag mig verkligen kass
Puhh... tackBingo skrev:Ok, jag översätter till standardiserad normalskånska:
"Det var hårdare förr. Men så lärde man sig att köra också - innan man gav sig ut i trafiken. Numera så släpper de genom precis vad som helst. Lite skandalartat faktiskt. Nä, hårdare tag vid uppkörningarna."
Betyder:
Det är lugnt. Du tar det nästa gång. Du är inte den ende som har kuggats
Flåklypa skrev:Tråkigt för dig, du fick alltså inte ens ut och köra.
Du får väl ta en B-licens som plåster på såren....det verkar ju lättare än att få kortet.
The Don skrev:Tradet me uppkörningen,hoppas du får en ny tid inom det närmsta så du också kan va me o rocka.
Glöm inte klotning - det är bland de bästa av minnesbetor!Kay skrev:...sen har hojköp, körning, teori osv bara hänt liksom! Och snart får jag köra... käns surealistiskt.
Kay skrev:-Kan man köra upp på annat ställe än i Malmö, i skåne? Tänker på att det kanske är kortare väntetid på nån annan plats?
Beror på vilken grupp du ska köra i. Det krävs körkort i alla grupper utom RR gruppen skulle jag tro.Kay skrev:Så man måste inte ha A-kort för det? Måste man inte ha A-kort för att få köra på sturup osv?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|