Herråå - Offroad

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Slänger upp en filmsnutt från den gångna grussprättar säsongen.
Ja jag vet att man fortfarande kan köra grussprättare men jag är för dålig och för mesig för att ge mig ut :gnissla

Sit bäck än endjåy!

[YOUTUBE-ID]cqlUnax6Gqc[/YOUTUBE-ID]

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Najs film :tummenupp

är det filter eller något jätte fisheye?

Tackar :)

Det är ett billigt vidvinkelobjektiv som jag bara skruvade isär och vände på linsen. Är inte helnöjd, det blir så extremt konstigt när saker glider ut mot kanterna.
Det blir ett riktigt fisheye när jag känner att jag kan lägga pengar på det, eller ett brutalt vidvinkelobjektiv.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Så fick jag mina fördommar bekräftade ännu en gång. Det är alltid kryckorna som inte kan köra cross eller enduro som ska köra crosshoj på gatan.

:rolleyes:
Jag säger inte emot att jag inte är nån jävul på att köra.
Men två av de andra i filmen har kört både SM (med bra resultat) och EM (dåligt resultat pga bruten rygg/arm som gick helt av)

Så...vad fick du ut av att lägga den kommentaren? Större balle?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Ni som kör crosshoj på gatan förstör för seriösa hojåkare så jag klipper gärna av ballen på er. Och jag ser det bara som normalt civilkurage att göra det.

Jag håller med dig till viss del. Tror dock inte att dessa killar kör runt på asfalten en massa.... Enligt min erfarenhet så brukar det vara hjälmlösa adidaskrigare från förorten som kör mestadels asfalt med crosshojarna. Troligtvis helt legitimt och ärligt köpta också :rolleyes:

När jag själv hade cross senast för snart två år sedan så körde jag den på gatan till närmaste grusgrop tre minuter bort. Smidigast så.

För övrigt så bidrar jag själv enbart positivt för allmänhetens syn på motorcyklister i allmänhet.

Man ska vara seriös, annars kan man bli gammal och fylld med roliga minnen.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Nej.

Tror du dom har trafikförsäkrat och kan ersätta skadorna du får om dom krockar med dig?

Det finns så mycket skit där ute i världen och du orkar bryr dig om några grabbar kör med cross på asfaltvägar, om dom nu råkar krocka så får väl dom ta ansvaret och konsekvenserna för det?

Så härligt när någon leker polis, farsa (kalla det vad du vill) på ett forum, helt meningslöst.

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Kul film, bra musik. Skit samma om det inte är proffs som kör, köpte själv enduro för o dämpa abstinensen under vintern, o jag suger nog rätt hårt i grusgroparna..

Mer film i vintermörkret :tummenupp:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...