Hetsjakt på rökare, fas 2

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De får väl röka om de vill, men när de alltid står i klungor och fimpar på samma ställe (utanför min port och utanför lillgrabbens dagis) blir jag jävligt sur.

Ta hand om era förbannade fimpar för helvette.

Ställ en blomkruka att fimpa i där då så kan du skjuta på din hjärtattack :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Meeh!
Du måste ju inse att reglerna inte gäller dem, eftersom det är en hälsoaspekt inblandad.
Politiker behöver ju inte sjukskriva sig, ety det bevisligen anses helt OK att vara i tjänst även om man ligger i koma.

Kommer inte ihåg vilket TVprogram som tog upp det.

Jag tycker det verkar vara en vinst med en politiker som är i koma. Då ställer politikern inte till med mer fanstyg iaf.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det enda jag är lite rädd för är vad som skall förbjudas i nästa fas i "det är för erat eget bästa" anda när faktiskt ingen röker längre.

Jag som gillar fet mat,socker och alkohol kanske ska bli lite rädd att rökarna minskar.....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
kan nog inte tänka mig att skatteintäkterna för cigg överstiger vad det kostar sjukvården...

slopa!

Nej om alla slutar röka idag, så kommer vi gå back i 40 år.

Intressant med alla ickerökare som börjar få lungcancer,
skulle ciggen fått skulden om de rökt?

Sen tror du att en 100åring är bra för staten ekonomiskt?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag skiter väl fullständigt i om folk i min omgivning röker, dom jag irriterar mig på är dom som dränker sig i parfym, det kan utlösa migrän hos mig, något rökning aldrig har gjort, även om jag inte får migrän är den tynga doften av tantparfym/billigt rakvatten värre än cigarettrök.

Skumt det där, jag får inte migrän men huvudvärk o lätt illamående av de svettdöljare du nämner ovan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När jag körde paketbil, så hade jag ett ställe på min runda där godsmottagaren var en medelålders kvinna som sällan (aldrig?) duschade, satt i ett litet kontor och kedjerökte samt dränkte (fet chans) lukten med billig parfym.
Oattraktivt.
Det måste ha varit i Karlstad?!

tkdrille

Guest
kan nog inte tänka mig att skatteintäkterna för cigg överstiger vad det kostar sjukvården...

slopa!

Slopa all mat du köper från affären skaffa ett grönsaksland, en ko några får och sälj din mc och bil klipp av elledningen slå sönder mobilen. Så slipper vi risken att du får cancer själv. Finns extremt många med lungcancer som aldrig rökat ens.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Slopa all mat du köper från affären skaffa ett grönsaksland, en ko några får och sälj din mc och bil klipp av elledningen slå sönder mobilen. Så slipper vi risken att du får cancer själv. Finns extremt många med lungcancer som aldrig rökat ens.

"Nio av tio som utvecklar lungcancer är aktiva rökare eller har tidigare rökt"

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Lungcancer/

Räcker för mig att veta, förbjud cancerpinnen istället.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Lungcancer/

Ok,meeeen,hur många rökare går det på ett cancerfall då?

Hur många får hudcancer av de som solar solarie?

O:S:V!

Fan,förbjud all njutning istället.......är det gott/skönt kan det ju inte vara nyttigt och då förkortar du ju ditt "liv"! (förlåt,skatteinbetalarperiod!)

Last edited:

tkdrille

Guest

Klart. Men se sen att de är inte bara cancer utan kol och sådana läskiga sjukdomar också. ;) Och att skylla på att en rökare är svindyr för vården. Ja då kan vi lika gärna skjuta alla i 60-75 års åldern som ska ha en ny höft, knäled.

Nej låt folk göra vad fan de vill. Skulle då aldrig lyssna på en som klagar på mig för att jag rökar, och de pga att jag iallafall har respekt för folk och faktiskt går undan eller ställer mig på rätt ställe anvisat för oss.
Och även om jag då är rökare så har jag ju gjort rätt mycket bättre jobb än många ickerökare på många ställen ;)

De är enbart hetsjakt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag läste "I trygghetsnarkomanernas land". Där påstod författaren att skatteintäkterna från ciggarretter var tre gånger så hög som kostnaden för vård man direkt kunde knyta till rökning. T.ex KOL och lungcancer. Jag har iofs inte kollat källan.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Klart. Men se sen att de är inte bara cancer utan kol och sådana läskiga sjukdomar också. ;) Och att skylla på att en rökare är svindyr för vården. Ja då kan vi lika gärna skjuta alla i 60-75 års åldern som ska ha en ny höft, knäled.

Nej låt folk göra vad fan de vill. Skulle då aldrig lyssna på en som klagar på mig för att jag rökar, och de pga att jag iallafall har respekt för folk och faktiskt går undan eller ställer mig på rätt ställe anvisat för oss.
Och även om jag då är rökare så har jag ju gjort rätt mycket bättre jobb än många ickerökare på många ställen ;)

De är enbart hetsjakt.

Du glömmer bombrepepiloterna som har mage att överleva krascherna.
Ligga där och kosta pengar istället för att bidra till samhällsbygget.
Osolidariskt.

tkdrille

Guest
Du glömmer bombrepepiloterna som har mage att överleva krascherna.
Ligga där och kosta pengar istället för att bidra till samhällsbygget.
Osolidariskt.

Ja om man ska vara hård så är det så. Om man blir förlamad så. Men vad fan då förbjuder vi en jävla massa och de är inte de vi vill göra.

Hörde av en kollega idag som är polack att de som drar sina bombrepor där i polen satte en snara runt halsen ifall de skulle klota i hastigheter av 180 + så rök de med direkt istället för att riskera att bli förlamade. Om de är sant har jag ingen aning om. Bara så där för att skriva de =)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tänkte lite extra på rökare idag när jag var ute och promenerade. Det är SKRÄMMANDE vad det ligger mycket fimpar överallt. Folk verkar dessutom tycka det är ok?

Ser för taskigt ut. Verkligen. Mer än hälften av allt skräp verkar vara fimpar. Tandlöst att nya lagen inte bötfäller folk som kastar fimpar, utan bara nedskräpning i allmänhet.

tkdrille

Guest
Tänkte lite extra på rökare idag när jag var ute och promenerade. Det är SKRÄMMANDE vad det ligger mycket fimpar överallt. Folk verkar dessutom tycka det är ok?

Ser för taskigt ut. Verkligen. Mer än hälften av allt skräp verkar vara fimpar. Tandlöst att nya lagen inte bötfäller folk som kastar fimpar, utan bara nedskräpning i allmänhet.

De håller jag fullständigt med om. Speciellt ute i naturen.
Taxifickor brukar vara tokfulla med fimpar när de finns soptunna i närheten, bättre att släppa glöden och slänga fimpen i tunnan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC