Highsider bandag 20 maj på Gelleråsen

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Instämmer med övriga, toppendag. Jäkligt flyt med vädret med tanke på hur det stundtals såg ut på himlen. :)

Mera mera :hoppa

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Absolut svinkul dag, inte alltför mycket tokigheter och en sjujävla tur med vädret - det regnade nog överallt utom just på Gelleråsen. :)

Stort tack till Rash och Highsider.se!

Bilder, bilder, bilder... :fakta Det var en bunt fotografer ute allt...

/P-oseuren på den röda millen. :hihi

Fricco

Highsider.se
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Racehoj
Stort tack till Rash för denna bandag och till föråkarna för guidningen runt banan. :tummenupp

Verkligen skönt att det inte var så mycket folk på banan samtidigt.

Detta var första gången jag kör på Gelleråsen och jag måste säga att jag blev rätt förvånad över hur dålig asfalten var. Kändes som att köra på en dåligt asfalterad landsväg. Detta är ju en racingbana, asfalten ska vara perfekt.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Stort tack till Rash för denna bandag och till föråkarna för guidningen runt banan. :tummenupp

Verkligen skönt att det inte var så mycket folk på banan samtidigt.

Detta var första gången jag kör på Gelleråsen och jag måste säga att jag blev rätt förvånad över hur dålig asfalten var. Kändes som att köra på en dåligt asfalterad landsväg. Detta är ju en racingbana, asfalten ska vara perfekt.

Bara att köra lite fortare så fjädringen inte hänger med då funkar det kanon :D

Tack för en fin dag!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tack själva för en skön dag! Jag var lite nervös inför den första bandagen men allting löste sig perfekt.

En sak som var lite tråkigt är att man inte fick prata med alla deltagarna under dagen så mycket, jag stod hela dagen vid huvudposteringen. Nästa år får jag ta med mig mer folk så man kan hälsa på alla i lugn och ro.

I och med att det var onsdagskörning på kvällen så kom det ju till så många fler människor också, svårt att göra en samling då..

Vi hade verkligen tur med vädret, det regnade vid två fillfällen och ca en minut per tillfälle. Asfalten hann inte ens bli blöt då det var lagom varmt under dagen.

Grattis Sebastian Boussard som vann Nitro-hjälmen från Vartex.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Vill oxå tacka för en mycket trevlig dag med lagom mycket människor på banan :tummenupp

Har lite film som jag slänger upp lite senare.
En röd Ducati å en Mille. lite på en Hayabusa från lugna gruppen.

finns säkert lite mer ska kika ordentligt.

/Freddan

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Absolut svinkul dag, inte alltför mycket tokigheter och en sjujävla tur med vädret - det regnade nog överallt utom just på Gelleråsen. :)

Stort tack till Rash och Highsider.se!

Bilder, bilder, bilder... :fakta Det var en bunt fotografer ute allt...

/P-oseuren på den röda millen. :hihi

Jag fotade från huvudposteringen, blev väldigt få bilder. Sedan var det en som var ute och fotade åt sina polare. Vid Ejes stod Crazy Mike med sin Scooter och fota under något pass.

Ska försöka lägga upp några av bilderna här.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har lite film som jag slänger upp lite senare.
En röd Ducati å en Mille. lite på en Hayabusa från lugna gruppen.

finns säkert lite mer ska kika ordentligt.

/Freddan

Uj...röd mille möjligen? :D Busan lär vara min polare T-bag (som körde som han stulit båge, kort och soppan :yoparty ).

/J

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Här kommer lite bilder! Måste säga att ni som körde i licens gruppen var grymma! Var väldigt bra organiserat också, allt funkade perfekt! Finns flera om någon önskar någon önskar bild på sig själv så kan ni skriva så kanske jag kan hitta dig på din hoj och skicka den till dig:D Hann och fota alla typ:D

Bifogat

• DSC_0238.jpg
    DSC_0238.jpg
    136.1 KB · Visningar: 81
  • DSC_0288.jpg
    DSC_0288.jpg
    177.8 KB · Visningar: 75
  • DSC_0279.jpg
    DSC_0279.jpg
    153.6 KB · Visningar: 74
  • DSC_0264.jpg
    DSC_0264.jpg
    157.4 KB · Visningar: 90
  • DSC_0261.jpg
    DSC_0261.jpg
    157.3 KB · Visningar: 63
  • DSC_0257.jpg
    DSC_0257.jpg
    155.3 KB · Visningar: 70
  • DSC_0256.jpg
    DSC_0256.jpg
    131.3 KB · Visningar: 63
  • DSC_0249.jpg
    DSC_0249.jpg
    151.3 KB · Visningar: 77

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Här kommer lite bilder! Måste säga att ni som körde i licens gruppen var grymma! Var väldigt bra organiserat också, allt funkade perfekt! Finns flera om någon önskar någon önskar bild på sig själv så kan ni skriva så kanske jag kan hitta dig på din hoj och skicka den till dig:D Hann och fota alla typ:D

Svart superduke å vitt/svart skinnställ.

nu e filmen uppe..
http://www.vimeo.com/4772806

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Fick inte med alla bilderna här kommer fler! Ska kolla efter super duken! vilken grupp körde du i? Har typ 300bilder att leta efter hahah

Bifogat

• DSC_0295.jpg
    DSC_0295.jpg
    230.3 KB · Visningar: 50
  • DSC_0298.jpg
    DSC_0298.jpg
    152.4 KB · Visningar: 59
  • DSC_0320.jpg
    DSC_0320.jpg
    197.6 KB · Visningar: 54
  • DSC_0351.jpg
    DSC_0351.jpg
    188.2 KB · Visningar: 55
  • DSC_0373.jpg
    DSC_0373.jpg
    105.7 KB · Visningar: 56

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj

nu e filmen uppe..

:tummenupp

Den enda trösten är att det ser ut som att det går att ta i mer. :hihi

Jävligt kul med film...som nybörjare har man ingen aning om hur mycket man lägger ned, det går på känn - så det där var jäkligt uppskattat! :) Stort tack.

Jag märkte att jag satt och slökörde på rakorna hela dagen, växlade inte ned och vred ur den, hade lite som mål att försöka träna på lite smc-indoktrinerade prylar, den där blicken och gaskontrollen...

Svårt är det helt klart, man får sikta på mängdträning. :banana

Var det någon mer än jag som nojade friskt över saneringsspåren på rakan? :skrämd

/J

Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

nu e filmen uppe..

Tittade på din film och kikade på styret. Det här är lite svårt att förklara men om du trycker lite lätt på styret åt vänster när du skall svänga höger samtidigt som du lägger över åt höger så kommer cykeln att svänga in snabbare (motstyrning).
Som det ser ut på filmen så svänger du styret åt det håll kurvan går och lutar samtidigt åt samma håll, då svänger inte hojen in lika snabbt och det blir svårare att hålla spåret.

Jag kan ha fel men det ser ut som du gör så. Om du gör det prova, i kontrollerade former, att trycka lite lätt på styret så kommer du att märka att cykeln viker över åt andra hållet. OBS, gäller då du har lite fart, inte när man krypkör i depån. Kör du redan och motstyr så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för mina kommentarer. :Bugar

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Fick inte med alla bilderna här kommer fler! Ska kolla efter super duken! vilken grupp körde du i? Har typ 300bilder att leta efter hahah

två första passen i medel.. sen snabb.

/F

Tittade på din film och kikade på styret. Det här är lite svårt att förklara men om du trycker lite lätt på styret åt vänster när du skall svänga höger samtidigt som du lägger över åt höger så kommer cykeln att svänga in snabbare (motstyrning).
Som det ser ut på filmen så svänger du styret åt det håll kurvan går och lutar samtidigt åt samma håll, då svänger inte hojen in lika snabbt och det blir svårare att hålla spåret.

Jag kan ha fel men det ser ut som du gör så. Om du gör det prova, i kontrollerade former, att trycka lite lätt på styret så kommer du att märka att cykeln viker över åt andra hållet. OBS, gäller då du har lite fart, inte när man krypkör i depån. Kör du redan och motstyr så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för mina kommentarer. :Bugar

Tror nog bara att det är en synvilla i filmen :)
men tack för tipset ändå:tummenupp

/F

Last edited:

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
Mc-cykel
Tack själva för en skön dag! Jag var lite nervös inför den första bandagen men allting löste sig perfekt.

En sak som var lite tråkigt är att man inte fick prata med alla deltagarna under dagen så mycket, jag stod hela dagen vid huvudposteringen. Nästa år får jag ta med mig mer folk så man kan hälsa på alla i lugn och ro.

I och med att det var onsdagskörning på kvällen så kom det ju till så många fler människor också, svårt att göra en samling då..

Vi hade verkligen tur med vädret, det regnade vid två fillfällen och ca en minut per tillfälle. Asfalten hann inte ens bli blöt då det var lagom varmt under dagen.

Grattis Sebastian Boussard som vann Nitro-hjälmen från Vartex.

Man tackar och bockar, var tydligen på tiden med ny hjälm för min andra är "äcklig" säger dom som vet.:tungan

så tusen tack än en gång för en skitkul dag...
blir fler highsider åkningar för min del iaf.

Sebba

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife