Oj fan det var ett litet tapp. Tyvärr tror jag att det styr andrahandsvärdet lite också bättre behållning på dom nyare.... iaf som jag tror. Men visst 58 är helt klart överkomligt! Ligger den på deras hemsida?
Vet inte... Inte sett den på Blocket av någon anledning, men den står i butiken.
Haha gjorde samma sak å köpte glidare,åkte dock 38 mil med min Yamaha Bolt, näää d va fan inget kul..sålde å köpte mig en Sportis igen.Nu är jag där igen, vid vägskälet!
Fick något grovt hjärnsläpp och köpte en harley streetbob förra hösten för att jag tyckte att jag skulle ta det lugnt och bara mysa. Fett trist. Den är såld, körde sammanlagt 10mil haha
Så nu står jag där: Rc8 eller ZX-10r 2011 o framåt, har haft nästan alla andra superbikes.
Är rc-8 så kass som man läser och hör om man jämför rc8r från -11 och framåt??? Behöver lite guidning nu, så all input är av värde. Tack på förhand boyz n girlz!
Edit: rc8-08 alltså, är den så jävla dålig mot för en -11 t.ex?
Har precis köpt en rc8 -08 sitter helsysyem från akrapovic men den är extremt ryckig på ettan o tvåan vid avslag till gas pådrag, nån som har ett tips? Bromsar, chassie och motor känns riktigt grymt i övrigt.
Power Commander och mappning ?Har precis köpt en rc8 -08 sitter helsysyem från akrapovic men den är extremt ryckig på ettan o tvåan vid avslag till gas pådrag, nån som har ett tips? Bromsar, chassie och motor känns riktigt grymt i övrigt.
Power Commander och mappning ?
Slirkoppling (om det inte redan sitter på.)
Kör bara på 3an, 4an, 5an, 6an
Slikoppling? Vad skulle det hjälpa?
Ta bort secondary flaps i insuget eller ställ dem till100% öppet via TuneECU så blir det mycket bättre
Om du inte redan har kollat med honom - Niklasinorr (också från Lulää) har ägt en RC8 för några år sedan. Han har också ägt en helvetes massa andra sporthojar, bl.a. GSX-R 1000 K9. Han är dessutom tekniskt kunnig och en duktig bandagsåkare så hans erfarenheter och jämförelser borde väga tungt.
Hur är det med SAS på den motorn? Om det sitter monterat brukar det bara värt att plocka bort det. Eventuellt kan du (TS) ju fixa en TuneECU-kabel och kolla om det finns någon bättre mapp att lägga in också.
Jag kastade på ett Termignoni helsystem samt Bazzaz på min RC8R och den gick kanonfint när den var mappad och klar så ryckigheten känner jag inte igen.
Viss ryckighet kan du nog bota genom att byta gasrulle, det gjorde jag. Original satt det på snabbgas modell snabb så det var väl full gas på 1/4 varv, bytte till ½ eller nåt sånt och den blev mycket behagligare att köra.
Vad gäller synpunkter på hojen i sig så tycker jag det är en kanonmaskin. Rolig som fasen att köra och bra komfort och chassie som passar all typ av körning. Byta slavcylinder till kopplingen gör man dock med fördel, annars kan man ha ett helvete att hitta neutralläget ibland.
Prova lite olika och köp det som passar om du har möjlighet.
Det lutar åt rc8:an, får ett helt ok pris för en -13 med 900 på mätaren Blir säkert nöjd...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |