Hiphop-tråden

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
D12 som nu verkar ha splittras, iaf om man får tro bizarre

Budden leverar som vanligt!

Slaughterhouse's promo singel?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag kan ha fel men jag tycker hiphopen generellt är sämre än till exempel popen att göra hela album som håller hög kvalitet. Kanske har radio/spotify/youtube förstört vår känsla för att lyssna på hela album. Jag gillar det i alla fall. En playlist tröttnar man snabbt på oavsett hur fet den är. Därför vill jag ha tips på några feta album där låtarna kompletterar varandra och lyfter helhetsintrycket. Tänk, The miseducation of lauren hill, Let's get fre (dead Prez). Nu efter några år med house och pop försöker jag lyssna mer på hiphop och behöver därför hjälp. Hittills har jag genom er hittat Violence begets violence och The Carter IV.

Fler tips?

Här kommer lite fett från The Roots. Dock har dom igen genomrätt album.

http://www.youtube.com/watch?v=1zLb4s3dsxg

http://www.youtube.com/watch?v=qm7Xt2Qsjcg

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag kan ha fel men jag tycker hiphopen generellt är sämre än till exempel popen att göra hela album som håller hög kvalitet. Kanske har radio/spotify/youtube förstört vår känsla för att lyssna på hela album. Jag gillar det i alla fall. En playlist tröttnar man snabbt på oavsett hur fet den är. Därför vill jag ha tips på några feta album där låtarna kompletterar varandra och lyfter helhetsintrycket. Tänk, The miseducation of lauren hill, Let's get fre (dead Prez). Nu efter några år med house och pop försöker jag lyssna mer på hiphop och behöver därför hjälp. Hittills har jag genom er hittat Violence begets violence och The Carter IV.

Fler tips?

Hiphop är inte riktigt albumstilsmusik. Den är sprungen ur samplingar och hoplappningar av gamla breaks och funkvax som man sen ägnar några minuter åt att berätta om sin egen förträfflighet över. Utöver det är den uppbyggd kring DJ-kulturen med snabba klipp mellan olika beats. Hiphop bygger mycket mer på sväng än exempelvis pop som är mycket mer textorienterat.

Anser jag.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hiphop är inte riktigt albumstilsmusik. Den är sprungen ur samplingar och hoplappningar av gamla breaks och funkvax som man sen ägnar några minuter åt att berätta om sin egen förträfflighet över. Utöver det är den uppbyggd kring DJ-kulturen med snabba klipp mellan olika beats. Hiphop bygger mycket mer på sväng än exempelvis pop som är mycket mer textorienterat.

Anser jag.

Jag håller med i sak. Men uppenbarligen finns det dom som lyckas. Det kan ju vara så enkelt att man väntar med att släppa tills man har 2 hitar och 8 skapliga låtar.

I övrigt har jag fått min utbildning i hiphop av denna kille.http://www.youtube.com/watch?v=C99iG4HoO1c

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Cash money var en av de riktigt stora anledningarna att jag började lyssna på hiphop en gång i tiden. 20 år efter hans sjuka DMC-seger visar gubben att kidsen nog får jobba lite för att knäcka honom... från 3:30 och framåt är det så jävla tight att klockorna stannar.

http://www.youtube.com/watch?v=1b0QsrLXh7E

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj