Hiphop-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nej. MEN, har lite svårt för Promoe et al, lite väl mycket vänsterpropaganda...

Vill också skjuta honom i ansiktet för det, men en av de absolut bästa hur man än vänder det.

Framförallt har jag jävligt svår för alla ghetto-niggah-gonna-shoot-ya´ rappare från USA.. Det svänger liksom inte, texterna är innehållslösa (hellre texter med galna budskap än inget budskap) och beaten är same same för varenda jävla låt från respektive kust. Hate it!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Vill också skjuta honom i ansiktet för det, men en av de absolut bästa hur man än vänder det.

Framförallt har jag jävligt svår för alla ghetto-niggah-gonna-shoot-ya´ rappare från USA.. Det svänger liksom inte, texterna är innehållslösa (hellre texter med galna budskap än inget budskap) och beaten är same same för varenda jävla låt från respektive kust. Hate it!

Håller med, orka bling-bling-bitches-money rappen liksom :gnissla

MEN, det finns mycket riktigt riktigt bra US (och Kandensisk) hiphop/rap. I'll show you one day my son. :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller med, orka bling-bling-bitches-money rappen liksom :gnissla

MEN, det finns mycket riktigt riktigt bra US (och Kandensisk) hiphop/rap. I'll show you one day my son. :tummenupp

Scannat i stort sett hela den här tråden och inte hittat en enda jag gillar än..

Fördelen med fransk hiphop är att jag inte fattar vad de säger ändå så man kan slippa störa sig på värdelösa texter och bara njuta av det sjukt bra flow de (nästan) alltid har.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Lyssna in franska "Soprano".. Nyfunna för mig, riktigt bra än så länge, vet inte om man ledsnar snabbt på dem än dock.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tror du har missat vem jag är. På denna sida i tråden är det väl ganska mycket jänke gangsta men jag lyssnar mycket på politisk hiphop. Och då särskilt hiphop från vänster, den nya proggen.

Men jag tror ASAP är ironisk, eller i alla fall självkritisk. Jag kanske missuppfattat allt helt, men jag har inga problem med honom. Han är inte 50 cent. Jag kan dock uppskatta äkta gangsta. Vi noterar samma samhällsproblem men kommer till olika slutsatser. Men det kommer nog från Deap Prez som är revolutionary but gangsta.

Promoe har jag följd sen P3 Soul gjorde något om Looptroop innan de släppte skivan. Men har fått för mig på senare att detta med hans politik mest är en image grej.

Tack för tipsen.
Alltså, jag hör inget beat alls.. Ett platt dunkande och rap om pengar och alla han ska skjuta för att de knullat hans hund osv..

Typiskt amerikansk ghetto-niggah-hiphop utan själ.

Är jag HELT ensam om att dissa det där, och falla för:

För att inte nämna Chords, Promoe mf. med det vet vi ju redan!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tror du har missat vem jag är.

Promoe har jag följd sen P3 Soul gjorde något om Looptroop innan de släppte skivan. Men har fått för mig på senare att detta med hans politik mest är en image grej.

Tack för tipsen.

Haha, BORDE jag veta vem du är eller?

Promoe för mig gäller bara fram till för typ 5 år sen, sen spårade det. Jag gillar Dog Day Afternoon och KKKampaign etc.. och loop såklart.

Även om jag vill skjuta dem i ansiktet för just åsikterna så är de jävligt välkomponerade åsikter och det respekterar jag alltid, och det bästa flow jag kanske nånsin hört på en scen.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sant. Tolkade det som ett personligt påhopp. Om du tittat genom hela tråden borde du sett att jag delar mest annat än blingbling hiphop.

Haha, BORDE jag veta vem du är eller?

Promoe för mig gäller bara fram till för typ 5 år sen, sen spårade det. Jag gillar Dog Day Afternoon och KKKampaign etc.. och loop såklart.

Även om jag vill skjuta dem i ansiktet för just åsikterna så är de jävligt välkomponerade åsikter och det respekterar jag alltid, och det bästa flow jag kanske nånsin hört på en scen.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
När det kommer till ny svensk hiphop saknar jag så gott som alltid attityd. Den har blivit pop med hiphoprytm. Å andra sidan är det svårt att vara trovärdig hårding när man bor i Arvika...

Lyssnade på Trainspotters igår. Bra produktioner, men de försöker låta för mycket gamla looptroop. Då kan jag lika gärna lyssna på gamla looptroop som är bättre...

http://www.youtube.com/watch?v=QE23wH15BKo

Kanske har postat den här tidigare, men här är iaf rolig svensk rap som insett att om man inte kan vara trovärdig kan man lika gärna gå fullt ut åt andra hållet....

http://www.youtube.com/watch?v=PX2J4sWZQ4c

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Scannat i stort sett hela den här tråden och inte hittat en enda jag gillar än..

Fördelen med fransk hiphop är att jag inte fattar vad de säger ändå så man kan slippa störa sig på värdelösa texter och bara njuta av det sjukt bra flow de (nästan) alltid har.

Bjuder på ett dagens tips då:

K-OS med albumet Joyful Rebellion (som enligt mig inte har en enda dålig låt)

Här med låten 'Man I Used To Be'

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...