Hittade två laddkablar? någon som vet vad det är?

Smeedo

Ny medlem
Gick med
16 May 2017
Hoj
2007, KTM 950 SMR
Tjena,

Någon som har koll på vad dessa kablar är för?
Jag gissar att det kan ha varit till ngn GPS eller kanske handtagsvärmare? Konstigt att de är i två olika färger oavsätt.. Hade varit grymt om det är ngt universal som jag kan koppla på exempelvis en USB adapter eller ngt på :)

Bifogat

• Kablar.jpg
    Kablar.jpg
    938.6 KB · Visningar: 134

Smeedo

Ny medlem
Gick med
16 May 2017
Hoj
2007, KTM 950 SMR
Search and you shall find.. Om någon va nyfiken uppdaterar jag själv Efter en timma på Google kom jag fram till att det var "Deutsch Connectors". Dessa används exempelvis om man kopplar in extralyse. Men kanske framförallt i motorutymmen på bilar etc.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ja KTM använder sig av Deutz kontaktstycken i majoriteten av kabelstammen. Många modeller har några oanvända för inkoppling av fjärkontroll till tripdatorn, eftermonterad kylfläkt och dyl. Kolla i ditt elschema vad just dessa är avsedda för.

Smeedo

Ny medlem
Gick med
16 May 2017
Hoj
2007, KTM 950 SMR
Tror att just dessa är eftermonterade, eventuellt för extralyse, alternativt för en Roadbook. Nu ska jag försöka göra om dem till USB laddare. så att jag slipper dra nya kablar. Har beställt honor och ska se vad jag kan löda/knåpa till :)

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Ja det trodde jag med först.. men ikkeView attachment 437419

Det du har på hojen är DEFINITIVT honkontakter.

Jag har just nu ingen han-del liggande här på kontoret men väl en hon-del, exakt samma som du har.
De är utrustade med två "hylsor". Den del du vill ha tag i ska ha "pinnar" (hane).

Kolla också lite extra på om det är någon "nyckling" utvändigt, tänker primärt på den gröna kontakten.
Det är inte otroligt att det är någon "extra kant" utvändigt på den.
Så ser det ofta ut om man vill undvika att det kopplas fel.

Deutsch.jpg

Smeedo

Ny medlem
Gick med
16 May 2017
Hoj
2007, KTM 950 SMR
Tror att det kan ha att göra med att man för in "hela" hankontakten (med plast och allt) in i honkontakten. Men oavsett så har jag beställt rätt iaf :)

Last edited:

DieselSverige

Gudomlig sporthojare
Gick med
31 May 2013
Hoj
Enfield India
Jag är ganska förvirrad själv om jag ska vara ärlig och fick kolla både en och två gånger.... men jag tror du har fel om hona och hane i detta fallet?!? Detta är vad jag har beställt.

View attachment 437422

https://www.diodhuset.se/dt-connector-hane

Aha, det förklarar en del.
Så som jag lärt mig, hane/hona är alltid baserat på kontakterna, alltså de delar som ska leda elektriciteten. Inte huset.
Annars skulle det snabbt bli förvirrat... :D

Smeedo

Ny medlem
Gick med
16 May 2017
Hoj
2007, KTM 950 SMR
Ja, men det är nya tider nu Diesel.. Tiden för HEN är kommen, så allt du lärt dig tidigare kan du kasta.. (Fy faan för att vara elektriker idag.....) :tungan .. Nä, men det är ju det naturliga som du beskriver och säkert helt rätt, men det är många andra förvirrade själar därute. Har som du sett kollat flera sidor som beskriver det som tvärt om (som bilderna jag postat innan).. Men men, får se om det blir några barn när jag får hem grejorna. :)

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom