HJÄLP!! prejad + smitning

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Tänkte på just det där du sa om att åka "lungt" med tjejen bak. Samma för mig oxå. Tjejen är ibland skeptisk till åkning just för att hon vet att många bilister bara köra och ex. skiter i döda vinkeln. Jag tar det alltid extra lugnt när ngn sitter bak (särskilt hon oxå) men ensam är det ju lite si och så. Man väljer ju sina tillfällen om man säger så. Det är ju så sjukt att det är då det händer ngt. Murphys lag? eller vad säger man?

veritas-cob

Ny medlem
Gick med
1 May 2008
Hoj
aprilia mille - R
fasen så sne man blir på sådana!!!! fan vissa bilister borde ju bara skjutas på platts.
hoppas att allt löser sig.

Live2Ride

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Motorcycle emptiness..
Fasen vad tråkigt att höra när sådant här händer..
Hoppas tjejen mår bättre.

Vissa människor borde aldrig få sitta bakom en bilratt..

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Håller korpgluggarna öppna, säkert ett södertäljeslödder.
Varför får jag alltid så konstiga vibbar av såna bilar?
Är det en sjukdom erhållen under Sthlmstiden och boendet nära Rinkeby/Tensta??? :rolleyes:

Hoppas verkligen att svenska sjukvården fixar detta så att det inte blir några men för framtiden.. Hela händelsen är ju så fullständigt onödig.. :gnissla

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Jag beklagar.
Ska hålla ögonen öppna i Västertorp, bor där.
Känner ingen med sådan bil, men kan höra runt lite. Kanske hörs då.

Hoppas det inte blir några bestående men av benbrottet och operationen.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tråkig historia! Bor i krokarna, så jag kollar och hör av mej om jag ser ngt!!

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
Lider med er, råkade själv ut för en liknande händelse 3veckor sedan då jag blev trängd och körde in i räcket, självklart med smitning som följd.
Räkna med strul från IF, jag har samma bolag, men huvudsaken är att ni båda klarat er med livet i behåll och förhoppningsvis utan bestående mén.

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1200GS
Krya på er!

Åkte förbi er när ni låg på gatan, såg inget roligt ut med alla ambulanser. Hojen såg inte alltför trasig ut dock, kanske inte känns viktigt nu men alltid något...

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06

MrKurd

FreedomFighter
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
Ducati 748 R / VRSCDX Night Rod Special
Skönt att det inte gick värre för dig och din tjej.

Det bästa vore om du kunde få så exakta tider så möjligt för perioden innan krocken. Om polisen vill så kan de mkt väl ta fram bilder på alla fordon som har passerat mellan tex Essingeleden och Bredängstrafikplats under den aktuella perioden. Men det blir svårt för polisen att i identifiera föraren, men med reg-nummer på idiotens bil kommer du långt...

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
jaa...va fan ska man säga:va mer än att såna idioter ska fan hängas upp i närmsta olivträd med pianotråd...ja fattar inte hur man skulle kunna leva med sig själv om man hade gjort en sån där grej, tänk om nån av er hade trillar av pinnen liksom! fuckin dårar d finns där ute. Ni får krya på er osså ska ja oxå hålla jacken öppna, synd att d inte låg nån annan hoj bakom som hade kunnat tagit lite uppgifter typ regnummer osv....:mad:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
jaa...va fan ska man säga:va mer än att såna idioter ska fan hängas upp i närmsta olivträd med pianotråd...ja fattar inte hur man skulle kunna leva med sig själv om man hade gjort en sån där grej, tänk om nån av er hade trillar av pinnen liksom! fuckin dårar d finns där ute. Ni får krya på er osså ska ja oxå hålla jacken öppna, synd att d inte låg nån annan hoj bakom som hade kunnat tagit lite uppgifter typ regnummer osv....:mad:

man tycker att nån av de andra bilarna borde kunnat få med lite mer uppgifter till polisen att gå på,... var väl flera bilar i högerfilen om jag förstod det rätt.

Maciej? Är du polack? Jak tak to mozemy po
polsku gadac. I annat fall är jag tacksam för all hjälp ändå.

jepp är född i polen men har nog inte vårdat mina kunskaper i poska så bra så jag ska nog inte ge mig in i att skriva på polska ;)

vi är några stycken trots allt, :tummenupp, född här, talar bättre än läser o skriver dock :tungan

kul o läsa att det verkar gått bra med operationen så långt iaf.
skall till stockholm i helgen, chansen är ju liten att man får syn på just den bilen, men skall hålla ögonen öppna.

god speed!

Last edited:

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
man tycker att nån av de andra bilarna borde kunnat få med lite mer uppgifter till polisen att gå på,... var väl flera bilar i högerfilen om jag förstod det rätt.

Jooo man tycker d men du vet ju hur d e....vi o dom situation....man e ju själv på bägge sidor så att säga men man vet ju hur man själv tänker när man e ute med bilen....aaaaalltid vrida på skallen o kolla när man ska svänga osv så att d inte kommer nån hoj, alla funkar ju inte så o speciellt dom som inte själva kör hoj...d e ingen ursäkt iof för man ska för i helvete stå för d man har gjort o det är verkligen oförlåtligt att smita med svansen mellan bena o lossas som om inget har hänt..hoppas nån hittar den där jäveln..

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Var det din gröna taja som stod utanför Sthl.mc-varuhus igår med oljedroppande motor o kraftiga skrapmärken? Förvånansvärt "hel" isåfall.

krya på er!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jooo man tycker d men du vet ju hur d e....vi o dom situation....man e ju själv på bägge sidor så att säga men man vet ju hur man själv tänker när man e ute med bilen....aaaaalltid vrida på skallen o kolla när man ska svänga osv så att d inte kommer nån hoj, alla funkar ju inte så o speciellt dom som inte själva kör hoj...d e ingen ursäkt iof för man ska för i helvete stå för d man har gjort o det är verkligen oförlåtligt att smita med svansen mellan bena o lossas som om inget har hänt..hoppas nån hittar den där jäveln..

så är det, "även solen" o allt, alla gör fel, förr eller senare egentligen. Det som skiljer antar jag är om turen är där eller inte som avgör konsekvenserna men även hur man själv hanterar det efteråt. Och att stå för sin tabbe / dåliga beslut är inga lätta grejjer men en självklarhet för många, dock inte alla.

Det finns ju en viss risk för att föraren även var påverkad, rattfylla är tyvärr inte så ovanligt. Eller så var det en panik reaktion när personen insåg att han / hon gjort något fruktansvärt och bara drog. Man hopps iaf att denne någon mår skit nu iaf.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Låter jävligt trist det som hänt.

Till alla:
Tänk på att det är jävligt lätt att försvinna i döda vinkeln på en bil.
Igårkväll, när jag körde bil på E4 mellan uppsala och arlanda, hade jag en motorcyklist som låg ca 1 minut i min döda vinkel till vänster om mig.

Jag visste att han låg där men jag blev ganska betänksam över hur svårt det är att upptäcka en mc i döda vinkeln(även fast jag vred på skallen). Föraren av mc:n verkade inte vara medveten om det själv eftersom han bara låg och segade jämsides med mig utan anledning.

Så tänk på att det finns många ouppmärksamma bilister ute på våra vägar och ligg inte i bilars döda vinklar i onödan.

Ozone

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kawasaki z750 -09 Suzuki sv 650 -99 Hornet 900 -02, Suzuki rf 600R-93
Var det läskigt vaierräcke eller gammalt plåträcke? Idiotbilist!
Antar att det var plåträcke eller?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...