HJÄLP!! prejad + smitning

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Sjukt illa... Fan va trist. Höll på bli överkörd idag jag oxå. i typ 30 knyck + rondell + saab 9-5 bråttom. Han genar i tvåfiligt och jag nitar, hade man åkt fortare hade man nog suttit i sidan på bilen.

Det där hände mig för någon vecka sedan. Fast jag körde lite fortare... :näsblod

Numera ska jag köra som om de alltid kan preja mig utan förvarning.

@TS: Hoppas nu tjejen din läker snabbt och väl! Lider även med dig för jag kan tänka mig att du har skuldkänslor trots det INTE var ditt fel.

Lill-Spättan

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
2006 Suzuki Intruder 1500
Hej! Fruktansvärt det som hände dig och din flickvän. Jag reagerade dock blixtsnabbt på det du skriv. En granne till mig berättade nu på förmidaggen att han blivit prejad av en svart alt mörkblå BMW på motorvägen igår borta vid Upplands Väsby. De gjorde det medvetet samt filmade hela sekvensen med videokamera.....helt sanslöst. Hans magkänsla sa bara en sekund innan att det var något skumt i deras beteende så han han med och parera. Han färdaades i bil visserligen...men om han inte varit snabb så hade han kört in i en motorvägsbuss. Han blev så pass chockad att han aldrig han se regskylt. Han skulle nu på förmiddagen åka till polisen och anmäla händelsen. Man får en känsla för att det handlar om samma bil. sånna här grabbar borde låsas in snabbt...för de har ingen som helst förståelse för andra människor.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
En granne till mig berättade nu på förmidaggen att han blivit prejad av en svart alt mörkblå BMW på motorvägen igår borta vid Upplands Väsby. De gjorde det medvetet samt filmade hela sekvensen med videokamera.....helt sanslöst.

:finger :mad: :mad:

Hur fan kan man göra något sådant? Hel jävla sjukt beteende.
Hoppas de åker dit riktigt ordentligt.

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Kontakt info

Hej! Fruktansvärt det som hände dig och din flickvän. Jag reagerade dock blixtsnabbt på det du skriv. En granne till mig berättade nu på förmidaggen att han blivit prejad av en svart alt mörkblå BMW på motorvägen igår borta vid Upplands Väsby. De gjorde det medvetet samt filmade hela sekvensen med videokamera.....helt sanslöst. Hans magkänsla sa bara en sekund innan att det var något skumt i deras beteende så han han med och parera. Han färdaades i bil visserligen...men om han inte varit snabb så hade han kört in i en motorvägsbuss. Han blev så pass chockad att han aldrig han se regskylt. Han skulle nu på förmiddagen åka till polisen och anmäla händelsen. Man får en känsla för att det handlar om samma bil. sånna här grabbar borde låsas in snabbt...för de har ingen som helst förståelse för andra människor.

Det du skriver låter ju helt sjukt. Om det verkligen stämmer måste
de här människorna spärras in. Det är ju mordförsök. Jag skulle vilja
be dig om att du förmedlar min kontakt information till honom. Måste
prata med honom och höra vad han säger. Snälla ge honom mitt
telefonnummer samt be honom ringa snarast!! 073-617 28 64.
Visar det sig att det skulle stämma tidsmässigt o.s.v. så kanske
polisen lägger ner lite mer jobb på det. Dessa personer måste
bort från samhället

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Krya på er!

Åkte förbi er när ni låg på gatan, såg inget roligt ut med alla ambulanser. Hojen såg inte alltför trasig ut dock, kanske inte känns viktigt nu men alltid något...

Tack

Såg nog dig också. Vi hade en jävla tur eftersom det låg en ambulans på
motorvägen bakom oss. Direkt efter vi klotat var de på plats och tog
hand om tjejen. Fick dock tyvärr vänta på nästa ambulans eftersom
den första inte hade några läkemedel eller bedövning. De preppade henne
bara. Såg hojen idag. De frågade på verkstaden och växellådan skurit
för de kunde inte få den ur växel. Annars var det duktiga skrapmärken
på vänster sida. Styret kasst. Nåväl det ordnar sig alltid viktigast att
tjejen läker bra.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Mycket tråkig läsning det här. Tur att ni klarade er med livhanken i behåll! Håller tummarna för att de får tag i de vandalerna som ställde till med detta.

Krya på er!

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Var det din gröna taja som stod utanför Sthl.mc-varuhus igår med oljedroppande motor o kraftiga skrapmärken? Förvånansvärt "hel" isåfall.

krya på er!

Tack. Jodå det stämmer. Duktiga skrapmärken. Den gled en bra bit.
Verstaden undrade om växellådan skurit eftersom de inte kunde få
den ur växel.

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj
Var det läskigt vaierräcke eller gammalt plåträcke? Idiotbilist!
Antar att det var plåträcke eller?

Plåträcke som tur var. Dock sticker det ju upp "stag" som håller upp
räcket. Där revs min ryggsäck sönder samt förmodligen tjejens arm.

Hade det varit vajerräcke hade det blivit köttfärs av oss.

Danne (på labbet..) hälsar och hoppas att ni bägge mår bra!

Tjena Chris, :hej

Letade efter dig förut här men visste inte vilken user du var. Din
avatar ser annorlunda jämnfört med vad Daniel sa. Pratade med
honom idag. Bara tjejen läker bra så ordnar sig allt. Vet inte om du
såg vad Lill-Spättan skrev men om det är samma personer så
är det ju helt sjukt.

Last edited:

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
du skulle ju kunna prova att ringa runt till olika bil-lackeringar och höra om dom fått in någon bmw med skrapmärken eller om någon varit in och frågat om dom kan fixa det. kan vara långsökt men det är ju iallafall en ide.

jävligt tråkig och tragisk händelse f.ö

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Tjena Chris, :hej

Letade efter dig förut här men visste inte vilken user du var. Din
avatar ser annorlunda jämnfört med vad Daniel sa. Pratade med
honom idag. Bara tjejen läker bra så ordnar sig allt. Vet inte om du
såg vad Lill-Spättan skrev men om det är samma personer så
är det ju helt sjukt.

Now you found me. =)

Hoppas hon läker ihop utan men. Vilka as som gjorde det, om det dessutom var med mening.

Man blir ju bara :näsblod :gnissla :mad: :kulspruta

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Galningar finns det där ute. :mad:

I lördags åkte jag och min dotter iväg till Waxholm från Norrtälje, på vägen hem körde vi ner för backen efter Roslagsstoppet ner där det förut låg en cocosbolsfabrik.

Drog på lite ner för backen och kommer fram där vägen smalnar av då ser jag en stor Audi suv komma en bit bort i mötande fil.

Helt plötsligt kör han över i min fil och ligger kvar, jag slår på stopp och får ner farten till ca 20km. Audin fortsätter mot oss i full fart, jag börjar tänka att det är bara att köra ner hojen i diket. :skrämd

Pulsen går i 300 hundra, precis när jag tänker svänga ner i diket( Audin är ca 20 meter framför mig ) svänger han över i sin fil och i bil djäveln sitter ett gäng grabbar och tokflabbar. :finger

Blev helt djävla ställd och stannar i väg kanten för att få ner pulsen, min dotter som är 11 år undrade vad som hände? :gnissla

Hade jag kört själv skulle jag vänt och försökt hinna i kapp för att få regnummret , men med dottern där bak valde jag att strunta i det.

Som sagt det finns idioter där ute. :kulspruta

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
fy fan, vad finns det i huvet på sådana människor:huvet

man hoppas ju att dom hinner göra sig själva riktigt illa innan dom tar kål på någon.

blir så förbannad:mad:

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Hoj

Pulsen går i 300 hundra, precis när jag tänker svänga ner i diket( Audin är ca 20 meter framför mig ) svänger han över i sin fil och i bil djäveln sitter ett gäng grabbar och tokflabbar. :finger

Verkligen folk är ju inte riktigt kloka.:dummer
Man blir så jävla förbannad :mad:

Ok, juste. Ju fler som vet desto bättre.

du skulle ju kunna prova att ringa runt till olika bil-lackeringar och höra om dom fått in någon bmw med skrapmärken eller om någon varit in och frågat om dom kan fixa det. kan vara långsökt men det är ju iallafall en ide.

jävligt tråkig och tragisk händelse f.ö

Tänkte också på det....

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
hur har det gått med jakten på dom där j***a råttorna?
har vanligtvis en jättelång stubin men när jag läser sånt här blir jag skitförbannad, vet inte vad jag skulle gjort om jag fick tag i en sån men jag tror jag skulle blackoutat o inte kunnat hejda mig.
fan att man ska behöva köra ha en hjälmkamera för att dokumentera alla idioter i trafiken som tror dom kan jävlas med en.:mad:

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
hur har det gått med jakten på dom där j***a råttorna?
har vanligtvis en jättelång stubin men när jag läser sånt här blir jag skitförbannad, vet inte vad jag skulle gjort om jag fick tag i en sån men jag tror jag skulle blackoutat o inte kunnat hejda mig.
fan att man ska behöva köra ha en hjälmkamera för att dokumentera alla idioter i trafiken som tror dom kan jävlas med en.:mad:

Obehaglig händelse ni råkade ut för... huvudsaken är att ni mår bättre nu och att det inte skedde något "värre" med er :)

Str3 R

Guest

I lördags åkte jag och min dotter iväg till Waxholm från Norrtälje, på vägen hem körde vi ner för backen efter Roslagsstoppet ner där det förut låg en cocosbolsfabrik.

Drog på lite ner för backen och kommer fram där vägen smalnar av då ser jag en stor Audi suv komma en bit bort i mötande fil.

Helt plötsligt kör han över i min fil och ligger kvar, jag slår på stopp och får ner farten till ca 20km. Audin fortsätter mot oss i full fart, jag börjar tänka att det är bara att köra ner hojen i diket. :skrämd

Blev helt djävla ställd och stannar i väg kanten för att få ner pulsen, min dotter som är 11 år undrade vad som hände? :gnissla

Hade jag kört själv skulle jag vänt och försökt hinna i kapp för att få regnummret , men med dottern där bak valde jag att strunta i det.

FY F*N VILKA IDIOTER!! :mad:
Dags att vi monterar på videokameror på hojarna nu och filmar alla!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår