HJÄLP - Skuren kolv! (Aprilia RS)

kevin08

Kung
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS
Tjenare,

Jag var ute och tänkte köra säsongens sista runda på bulten idag men när jag drog på lite strax innan tungelsta så small det till från motorn (11000rpm) så jag växlade upp och fortsatte till tungelsta utan några konstigheter, när jag sedan stannar till (3000 rpm) så knackar det något djävulskt, förmodligen kolven.

Jag blir då stående i typ 3 timmar tills bärgaren kommer.

För att se om det är cylindern eller bara kolven som tagit stryk måste jag lyfta av topplock och cylinder; Hur gör jag nu detta? Någon kunnig hobbymeck som är sugen?

Tacksam för svar och ursäkta romanen till inlägg :p

P.S. Måste jag tappa kylarvattnet innan jag lyfter av topplocket? Om ja, hur? D.S.
 

mickelin

Guest
Släpa upp hojen till Patrik på www.racerepairs.se och var med när han lyfter av grejerna och lär dig av honom, då kan du själv till nästa gång du behöver fixa ngt på hojen. Med tanke på prisbilden han har så blir det i nivå med att låta valfri "hobbymek" fixa det åt dig och det blir ordentligt gjort.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Låter som en bit av avgasventilen hoppat ner i en cylinder. troligtvis den övre, för på den nedre brukar bitarna bara lägga sig mot utblåset.
Ta av piporna och kika in i utblåsen.

/J
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top