Tjenare,
Jag var ute och tänkte köra säsongens sista runda på bulten idag men när jag drog på lite strax innan tungelsta så small det till från motorn (11000rpm) så jag växlade upp och fortsatte till tungelsta utan några konstigheter, när jag sedan stannar till (3000 rpm) så knackar det något djävulskt, förmodligen kolven.
Jag blir då stående i typ 3 timmar tills bärgaren kommer.
För att se om det är cylindern eller bara kolven som tagit stryk måste jag lyfta av topplock och cylinder; Hur gör jag nu detta? Någon kunnig hobbymeck som är sugen?
Tacksam för svar och ursäkta romanen till inlägg
P.S. Måste jag tappa kylarvattnet innan jag lyfter av topplocket? Om ja, hur? D.S.
Jag var ute och tänkte köra säsongens sista runda på bulten idag men när jag drog på lite strax innan tungelsta så small det till från motorn (11000rpm) så jag växlade upp och fortsatte till tungelsta utan några konstigheter, när jag sedan stannar till (3000 rpm) så knackar det något djävulskt, förmodligen kolven.
Jag blir då stående i typ 3 timmar tills bärgaren kommer.
För att se om det är cylindern eller bara kolven som tagit stryk måste jag lyfta av topplock och cylinder; Hur gör jag nu detta? Någon kunnig hobbymeck som är sugen?
Tacksam för svar och ursäkta romanen till inlägg
P.S. Måste jag tappa kylarvattnet innan jag lyfter av topplocket? Om ja, hur? D.S.