Anderzzon skrev:
Sant, men från Borlänge till Sthlm är det en bit, men vad vet jag han kanske han tillbringar två dagar per vecka i Sthlm och resten i Borlänge. Går väl iof att averka den sträckan på rätt hyffsad tid med hoj. Men då är man ju inne på 300km/t helt ok grejen igen...
Apapap, litar du inte på vad unge herr zuki säger? Han kör lugnt, alltså inga 300 kph någonsin.
zuki,
du har helt rätt. Det är folk som råkar ut för olyckor som drar upp premierna, inte yngre förare. Det är klart att du inte skall betala dyra försäkringspremier när du nu är helt säker på att du inte är en av dem som kraschar hojen.
Eftersom du är så säker på den saken så är det enda rätta för din del att köra med enbart trafikförsäkring. Då slipper du betala någon premie alls för den försäkring du ändå inte kommer att utnyttja.
Kanske är du trots allt inte så säker på den saken som du vill ge sken av? I så fall tycker jag att du skall ringa ditt försäkrinsbolag och berätta precis hur det ligger till, som beskrevs ovan. Att du har köpt en hoj i Tyskland som står på din farsa i Borlänge medan du pluggar i Stockholm. Att du kör lugnt och sansat och inte kommer att krascha. Hur mycket du kommer att köra hojen och hur mycket din far kommer att köra den. Ta gärna upp samma argument du använde ovan, om att han redan har andra hojar så det är klart att han kommer att köra mycket på den du köpt.
Sedan så ger försäkringsbolaget dig en skitfin avställningsbar försäkring med massor av bonus utställd på din far. Du är glad, FB är glada och ingen kommer att bli kallad skenförsäkrare.
Ser du ett problem med det scenariot så tycker jag att du skall acceptera det faktum att du parasiterar på de som gör rätt.
Därmed inte sagt att jag tycker det är mer OK med de som kör som idioter och tar ut sina kraschade hojar på försäkringarna…