Hjääälp!!!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Chrille skrev:
Slarvigt ordval. Racet i söndags hade varit ännu bättre om vi hade haft tio startande till som fyllde på fältet med tider mella 1,10-1,16

Som det var nu samlades vi som kört mest i år igen och ribban lades väldigt högt. Jämför med R600'as tider tex. Ser man bara till enskilda varvtider, vilket är fel, så hade till och med jag varit med litegrand i matchen i NSB.

Dock blir jämförelsen med NSB orättvis då Sara som körde sin första NSB-tävling hade uppenbara problem med sin nya hoj. Normalt borde hon kört tolvor men nu blev det inte så...

Men är det inte bra för spänningen/skärpan att det är tight med många med samma låga tider?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Visst är det bra med tajta fajter men det som inte var bra i helgen var att vi skulle varit 10 anmälda till. Sen om de tio extra körde 11'or eller 16-tider kvittar egentligen. Men visst blir rejsen bra när alla kör fort. Nu var det bara vi tre i botten som blev avhängda och utspridda men jag vill ju naturligtvis ha någon att rejsa med.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chrille skrev:
Visst är det bra med tajta fajter men det som inte var bra i helgen var att vi skulle varit 10 anmälda till. Sen om de tio extra körde 11'or eller 16-tider kvittar egentligen. Men visst blir rejsen bra när alla kör fort. Nu var det bara vi tre i botten som blev avhängda och utspridda men jag vill ju naturligtvis ha någon att rejsa med.

Jag förstår: det var inte kul att köra ensam "i botten". Har det höga tempot fått de mindre snabba att stanna hemma kanske?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nyteknik skrev:
Jag förstår: det var inte kul att köra ensam "i botten". Har det höga tempot fått de mindre snabba att stanna hemma kanske?

Dels är det väl bara de "mest sugna" som hänger i men sen är ju ekonomin inte den bästa så här sent på säsongen. Skälen är många men av någon anledning var det bara snabba förare på plats på Åsen....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...