Chrille skrev:Det är en början, men lugna dig tills ikväll så ska vi se OM jag har något kvar at börja bygga på. Isf kan jag ordna frakt till Linköping i helgen. Så har du en hysterisk kväll att meka dit den på...
Jodå, Gamlot hade faktiskt tänkt vara med, menGoodstuff skrev:Du får se till att komma ner och köra du också!
The more the merrier! Kom igen nu gamle man - du kan inte träna i evighet!
Goodstuff skrev:Kan någon hjälpa mig att ringa till den galna tysken så att jag kan få en ordentlig magkåpa/båt till min hoj senast den 12:e september (så att jag hinner skämma ut mig på RR-träningen veckan efter och den 21/9)?!??
Nyteknik skrev:Vilken klass kör du i med din TRX? Classic Racing?
Vill själv köra Rookie 1000 nästa år och sneglar på en TL 1000 S bara för att vara motvalskärring. Bra vrid, och så...har jag tänkt.
Goodstuff skrev:Rookie1000 såklart! Dumt? Ja men just därför, och för övrigt inte dummare än att köra med sur TL-S....
Ser det hela som ett test och det är enklare/billigare att prova med den hoj jag har än att panikköpa en rejshoj nu.
Nyteknik skrev:Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?
Nyteknik skrev:Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?
Bj.O.rn skrev:Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..
/B
Goodstuff skrev:Går det för långsamt så tar säkert EazyLiving mig av banan så det är lugnt och med tanke på effekterna i de andra hojarna borde jag inte vara ett problem att passera. Eller?
Goodstuff skrev:OM allt går som det ska så tänkte jag prova på RR-träningen nästa vecka och sedan b-racet den 21/9. Jag har kört ca 1.10 under gatkörning och det ger 109 km/h i snitt och jag siktar på att komma ner under 1.05 så det är bara att höja snittet till 118 km/h. Borde gå med slicks och bromsa senare/gasa tidigare.
Bj.O.rn skrev:Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..
/B
Nyteknik skrev:Rätta takter! 1:05 med en TRX förtjänar respekt. Har kört 0:58 på gatkörning men med en R1. Har själv ägt en TRX (-96) och vet att det är något helt annat. Men med R6-ok tjänar du säkert 5-6 sek per varv.
Menar du allvar med slicks på TRX:en?
Hur känns det? Tjänar man verkligen på det med en sådan hoj och utan vana vid det "annorlunda" beteendet?
Ska försöka åka ner och titta. Den 21/9 säger du? Antecknar i almanackan.
Goodstuff skrev:Har du kört på 0.58 så är det ju bara att ställa upp i Rookie1000. Inga undanflykter godtas.
Annorlunda beteende? Det enda annorlunda med Pirellidäcken som jag köpt är att det är mycket bättre fäste än de Sportec jag hade innan. Det kan jag vänja mig vid utan problem.
Körde med de nya däcken i onsdags ( Supercorsa fram och Dragon slicks bak - Duells skickade fel däck till Carlbarks och jag fick det i tisdags kl 17:00 så jag hade inte så mycket att välja på. ) och skillnaden var markant och jag körde stadiga 1.19 tider på Åsen, iofs klockat med manuellt gökur men ändå.
21/9 är det B-race på Sviestad kika på www.lms.se för mer info.
Nyteknik skrev:Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större?
Nyteknik skrev:
Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större?
Nyteknik skrev:....
Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större?
Chrille skrev:Nu snackar du alltså Gelleråsen va?
Konkurransen i R1000 i år är hysterisk! Fler aktiva i de lägre segmenten hade gjort det ännu bättre!
Nyteknik skrev:Ja, Karlskoga. De lägre segmenten?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |