Hjääälp!!!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det är en början, men lugna dig tills ikväll så ska vi se OM jag har något kvar at börja bygga på. Isf kan jag ordna frakt till Linköping i helgen. Så har du en hysterisk kväll att meka dit den på...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Det är en början, men lugna dig tills ikväll så ska vi se OM jag har något kvar at börja bygga på. Isf kan jag ordna frakt till Linköping i helgen. Så har du en hysterisk kväll att meka dit den på...

Jag är lugn....
Tysken verkar ha semester till 15:e september så det blir till att jag underdel från en annan hoj....
Tokmeka i helgen då vi får besök av vänner från SThlm låter som ett perfekt upplägg. :D

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
ERF Team Respekt #33
Goodstuff skrev:
Du får se till att komma ner och köra du också!
The more the merrier! Kom igen nu gamle man - du kan inte träna i evighet! :whip
Jodå, Gamlot hade faktiskt tänkt vara med, men
det visade sig att han var bortlovad för familjeaktivitet
hela helgen i varberg :mad: får nog :öl som tröst...

2004 är året då jag tourar med på RRFA

Anders

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Kan någon hjälpa mig att ringa till den galna tysken så att jag kan få en ordentlig magkåpa/båt till min hoj senast den 12:e september (så att jag hinner skämma ut mig på RR-träningen veckan efter och den 21/9)?!??

Vilken klass kör du i med din TRX? Classic Racing? :confused:

Vill själv köra Rookie 1000 nästa år och sneglar på en TL 1000 S bara för att vara motvalskärring. Bra vrid, och så...har jag tänkt. :p

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Vilken klass kör du i med din TRX? Classic Racing? :confused:

Vill själv köra Rookie 1000 nästa år och sneglar på en TL 1000 S bara för att vara motvalskärring. Bra vrid, och så...har jag tänkt. :p

Rookie1000 såklart! Dumt? Ja men just därför, och för övrigt inte dummare än att köra med sur TL-S.... :whip

Ser det hela som ett test och det är enklare/billigare att prova med den hoj jag har än att panikköpa en rejshoj nu.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Rookie1000 såklart! Dumt? Ja men just därför, och för övrigt inte dummare än att köra med sur TL-S.... :whip

Ser det hela som ett test och det är enklare/billigare att prova med den hoj jag har än att panikköpa en rejshoj nu.

Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Tufft! Det är alltid kul med underdogs och just därför jag skulle vilja köra en twin i Rookie 1000. Är det race eller träning du ska köra?

OM allt går som det ska så tänkte jag prova på RR-träningen nästa vecka och sedan b-racet den 21/9. Jag har kört ca 1.10 under gatkörning och det ger 109 km/h i snitt och jag siktar på att komma ner under 1.05 så det är bara att höja snittet till 118 km/h. Borde gå med slicks och bromsa senare/gasa tidigare. :crash

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:

Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Bj.O.rn skrev:
Japp, fast man får räkna med att det är jobbigt.. GSXR1000 går fooooort..

/B

Jag vet. Fürstenhoff körde om mig som ett möte på långrakan när jag tog min licens i våras, det gick långsammare när du körde om. :D

Går det för långsamt så tar säkert EazyLiving mig av banan så det är lugnt och med tanke på effekterna i de andra hojarna borde jag inte vara ett problem att passera. Eller?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Går det för långsamt så tar säkert EazyLiving mig av banan så det är lugnt och med tanke på effekterna i de andra hojarna borde jag inte vara ett problem att passera. Eller?

Det är deras problem, att ta sig om alltså. Sviestad erbuder gott om möjligheter till sånt i vicket fall.. Är du riktigt, riktigt långsam så skall du får starta i vilket fall (ifall det finns plats). Tävlingsledningen kan säga till att du ska gå i depå när du börjar bli varvad...

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sämsta varvtid vid SM-racet på Sviestad i våras var 1.02 och vid kvalet 1.03.
Så snabbt tror jag inte jag kommer köra men det finns förhoppningsvis fler rookie-rookies med. En del anmälda är ju riktigt snabba så det gäller att hålla tungan rätt i mun och ögonen på blåflaggorna.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
OM allt går som det ska så tänkte jag prova på RR-träningen nästa vecka och sedan b-racet den 21/9. Jag har kört ca 1.10 under gatkörning och det ger 109 km/h i snitt och jag siktar på att komma ner under 1.05 så det är bara att höja snittet till 118 km/h. Borde gå med slicks och bromsa senare/gasa tidigare. :crash

Rätta takter! 1:05 med en TRX förtjänar respekt. Har kört 0:58 på gatkörning men med en R1. Har själv ägt en TRX (-96) och vet att det är något helt annat. Men med R6-ok tjänar du säkert 5-6 sek per varv. :tummenupp

Menar du allvar med slicks på TRX:en? :eek:
Hur känns det? Tjänar man verkligen på det med en sådan hoj och utan vana vid det "annorlunda" beteendet?

Ska försöka åka ner och titta. Den 21/9 säger du? Antecknar i almanackan. :fakta

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Rätta takter! 1:05 med en TRX förtjänar respekt. Har kört 0:58 på gatkörning men med en R1. Har själv ägt en TRX (-96) och vet att det är något helt annat. Men med R6-ok tjänar du säkert 5-6 sek per varv. :tummenupp

Menar du allvar med slicks på TRX:en? :eek:
Hur känns det? Tjänar man verkligen på det med en sådan hoj och utan vana vid det "annorlunda" beteendet?

Ska försöka åka ner och titta. Den 21/9 säger du? Antecknar i almanackan. :fakta

Har du kört på 0.58 så är det ju bara att ställa upp i Rookie1000. Inga undanflykter godtas. ;)

Annorlunda beteende? Det enda annorlunda med Pirellidäcken som jag köpt är att det är mycket bättre fäste än de Sportec jag hade innan. Det kan jag vänja mig vid utan problem.
Körde med de nya däcken i onsdags ( Supercorsa fram och Dragon slicks bak - Duells skickade fel däck till Carlbarks och jag fick det i tisdags kl 17:00 så jag hade inte så mycket att välja på. ) och skillnaden var markant och jag körde stadiga 1.19 tider på Åsen, iofs klockat med manuellt gökur men ändå.

21/9 är det B-race på Sviestad kika på www.lms.se för mer info.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Goodstuff skrev:
Har du kört på 0.58 så är det ju bara att ställa upp i Rookie1000. Inga undanflykter godtas. ;)

Annorlunda beteende? Det enda annorlunda med Pirellidäcken som jag köpt är att det är mycket bättre fäste än de Sportec jag hade innan. Det kan jag vänja mig vid utan problem.
Körde med de nya däcken i onsdags ( Supercorsa fram och Dragon slicks bak - Duells skickade fel däck till Carlbarks och jag fick det i tisdags kl 17:00 så jag hade inte så mycket att välja på. ) och skillnaden var markant och jag körde stadiga 1.19 tider på Åsen, iofs klockat med manuellt gökur men ändå.

21/9 är det B-race på Sviestad kika på www.lms.se för mer info.

Jag ser det framför mig: vid slutet av rakan går något snett. Bakdelen går ut i sladd. Retursladd. High-sider. Hojen stiger till väders. Spinner runt sin egen axel som en ursinnig rodeotjur. Tar mark i ett moln av damm och grus. Gaffeln och styrhuvud åt ena hållet. Resten åt ett par andra. Hjälm, skinnställ, handskar, stövlar och självförtroende rejält tilltuffsat. Den oförsäkrade pärlan samlas ihop med skottkärra. Värden för 60-70 tusen har på några sekunder förvandlats till skrot.

Ursäkten är att jag ser ekonomiska och hälsosamma trauman famför mig. Men det är fullt möjligt att jag har en skev bild av verkligheten.

1:19 med en TRX = :tummenupp

Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Jag såg att Rookie 1000 kör 1:14 - 1:10. Det senare är ju normala tider i Nordic Superbike. Borde inte skillnaderna mellan dessa klasser vara större? :confused:

Materialet är ju i princip detsamma.. Dessutom är dom jämrans snabba i toppen av R1000 i år...

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Nyteknik skrev:

Nej, tanken är att r1000 ska avla fram förare till NSBK, och i år måste jag säga att r1000 plockat fram många förare som platsar i NSBK, och samtidigt ger hopp om att NSBK kommer höja sig med tiden.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650

Nyteknik skrev:
....

Nu snackar du alltså Gelleråsen va?

Konkurransen i R1000 i år är hysterisk! Fler aktiva i de lägre segmenten hade gjort det ännu bättre!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjääälp!!!

Nyteknik skrev:
Ja, Karlskoga. De lägre segmenten?

Slarvigt ordval. Racet i söndags hade varit ännu bättre om vi hade haft tio startande till som fyllde på fältet med tider mella 1,10-1,16

Som det var nu samlades vi som kört mest i år igen och ribban lades väldigt högt. Jämför med R600'as tider tex. Ser man bara till enskilda varvtider, vilket är fel, så hade till och med jag varit med litegrand i matchen i NSB.

Dock blir jämförelsen med NSB orättvis då Sara som körde sin första NSB-tävling hade uppenbara problem med sin nya hoj. Normalt borde hon kört tolvor men nu blev det inte så...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...