uncletom
Gudomlig sporthojare
Jag glömmer nästan bort att jag har en dyr Shoei till, Neotec2, som jag aldrig använder. Jag måste börja använda den innan den börjar ruttna.
Det visade sig att scorpio exo var otroligt tyst? dessutom är den helt utan turbulens i höga farter vilket sparar nacken en hel del.Personligen byter jag ut min mycket välanvända 4 år gammla shiro mot en ny scorpio exo R1 carbon, fim godkänd för moto GP bruk. Skiter i vad hjälmen kostar, huvudet kanske inte tål den där smällen pga en billig skit hjälm.
Har man inte råd kanske man inte skall köra utan åka konståkning på skridskor.
Inte nog med det, var i helvete är blåröken och sachs-dånet från flakan? Försöker dom få oss att tro den är eldriven eller vad?Det bästa är väl att fixa hojlånet med hjälp av zmarta, då slipper man ha på sig hjälm öht.
View attachment 462911
Man skulle kunna säga att du samlar på hjälmar?Jag har 24 hjälmar i olika tillstånd och förfall.
Man skulle kunna säga att jag kört sedan 1972 och aldrig slängt en hjälm… Toyman, han samlar på hjälmar!Man skulle kunna säga att du samlar på hjälmar?
Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.slarvig med tvätt av hojar och hjälmar…
Janne Leek och jag brukade jämföra hjälm och hoj efter att man legat och borrat autobahn hela dagen i regn och beundra hur snygga skitränder det blivit…Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.
Jag tvättade innanmätet en gång för en massa år sedan. Färgen på vattnet gjorde att jag började med hjälmluva.Jag har 24 hjälmar i olika tillstånd och förfall. Aldrig tvättat innanmätet på någon.
Åh sen så är jag jävligt slarvig med tvätt av hojar och hjälmar…
Ja, katalogutseende eller utställningsskick får de som gillar det hålla på med.Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |