uncletom
Gudomlig sporthojare
Jag glömmer nästan bort att jag har en dyr Shoei till, Neotec2, som jag aldrig använder. Jag måste börja använda den innan den börjar ruttna.
Det visade sig att scorpio exo var otroligt tyst? dessutom är den helt utan turbulens i höga farter vilket sparar nacken en hel del.Personligen byter jag ut min mycket välanvända 4 år gammla shiro mot en ny scorpio exo R1 carbon, fim godkänd för moto GP bruk. Skiter i vad hjälmen kostar, huvudet kanske inte tål den där smällen pga en billig skit hjälm.
Har man inte råd kanske man inte skall köra utan åka konståkning på skridskor.
Inte nog med det, var i helvete är blåröken och sachs-dånet från flakan? Försöker dom få oss att tro den är eldriven eller vad?Det bästa är väl att fixa hojlånet med hjälp av zmarta, då slipper man ha på sig hjälm öht.
View attachment 462911
Man skulle kunna säga att du samlar på hjälmar?Jag har 24 hjälmar i olika tillstånd och förfall.
Man skulle kunna säga att jag kört sedan 1972 och aldrig slängt en hjälm… Toyman, han samlar på hjälmar!Man skulle kunna säga att du samlar på hjälmar?
Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.slarvig med tvätt av hojar och hjälmar…
Janne Leek och jag brukade jämföra hjälm och hoj efter att man legat och borrat autobahn hela dagen i regn och beundra hur snygga skitränder det blivit…Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.
Jag tvättade innanmätet en gång för en massa år sedan. Färgen på vattnet gjorde att jag började med hjälmluva.Jag har 24 hjälmar i olika tillstånd och förfall. Aldrig tvättat innanmätet på någon.
Åh sen så är jag jävligt slarvig med tvätt av hojar och hjälmar…
Ja, katalogutseende eller utställningsskick får de som gillar det hålla på med.Då får hojen en sån där 'väl använd' patina, liksom mittemellan "rallyskitig" och "vardagsskitig". Det är egentligen den bästa texturen man kan ha på sin hoj. Visst är det en skön känsla att köra på en helt ny, och/eller nytvättad hoj, men så länge lagren och drivpaketet är insmort och funktionellt så får hojen gärna ha just en sån där "körd i vildmark, tvättad endast i regn"-stil. Dock måste man hålla salt och syra borta, man vill inte att rosten ska få fäste.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |