”Sjukt nöjd”?
Du verkar ju ha köpt ren skit.
Tänkte samma men ville inte vara för hård mot TS. En bra hjälm som man kan vara "sjukt nöjd" med har inte detta problem
Har haft den ståendes ett par dagar just så. Dock med solvisiret infällt, kanske skulle ha det utfällt så det torkar bättre in här emellan. Byggfläkt är drastiskt, men jag är redo att ta till drastiska åtgärder om det kan förhindra imman som ju irriterar mig en del
Imma är inte kul. Jag behöver synkorrigering då jag kör (krav på körkortet). Att ta mina vanliga fotokromatiska glasögon i hjälmen går, men glasögonen immar lätt igen. Därför använder jag oftast linser när jag kör.
För att få solskydd använder jag fotokromatiskt pinlock. Jag har inte lyckats hitta någon som säljer den typen av pinlock i Sverige, så mitt är beställt från Motocard i Andorra. Det fungerar förvånadssvärt bra. Maken har haft sitt ett par år längre än jag, och han är lika nöjd.
Hjälm med inbyggt solvisir har vi valt bort pga viken, men det var ju intressant att läsa att även imma är ett problem. På samma sätt som det kan bli med extra glasögon.
Tipsa gärna om ni vet någon som säljer fotokromatiska pinlock till Shoei-hjälmar i Sverige.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|