MrCrone
"Bonnie är en slags hund"
- Gick med
- 20 Mar 2003
- Hoj
- En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
J-Bone skrev:X-Lite är väl egentligen Nolan fast det är en värsting så de vill att den ska ha ett exklusivare namn. Som Toyota och Lexus ungefär.
X-Lite har samma runda form som Nolan.
Ja, jag ska byta däcken *lovar*Bingo skrev:Jag tror inte att du gör ett dåligt val om du väljer en Nitro. Jag har kollat dem och för de pengarna är de nog ganska svårslagna. Byggkvaliteten verkar mycket bra och så är de desutom snygga också.
Eftersom du skall rejsa bör du nog strunta i replikagrejerna. De är dyrare utan att vara säkrare. Risken för att du kommer att kvadda hjälmen är ju ganska överhängande i racing.
Åsså går du och byter däck!
Benjamin skrev:Jag köpte en Nitro N800-V på Mitonga idag. Jättetrevlig hjälm!
edit: En sån här, fast med spegelvisir.
Benjamin skrev:Spegelvisiret ser ut som en spegel utifrån, helt blankt. Lite 80 kanske men häftigt tycker jag.
Ljuset... jag antar att du menar vilken färg världen får? Det blir soft grått. Det tar bort starkt ljus ganska bra utan att det blir helt mörkt. Jag tycker det är bättre än ett vanligt mörkt visir.
Benjamin skrev:Jag köpte en Nitro N800-V på Mitonga idag. Jättetrevlig hjälm!
kajlyl skrev:Ja, jag ska byta däcken *lovar*
Jo dom verkar inte dumma alls, babbis förökte kränga en till mig sist, och den satt mycket bra....
Och framförallt kommer han att ångra att han inte bytte ut sina "Bridgestone ExtraBakelit"-däck i tid.Chris Ash skrev:När du sticker ut och vurpar två träningar efter du har köpt en 7000kr hjälm och dänger den i backen kommer du att ångra att du inte köpte den för 3000kr. Tex Shoei raid skiljer sig inte säkerhetsmässigt från de nyare hjälmarna enligt ett flertal tester. Samma värden för både stötupptagning,spänne och band och fan vet allt.
Chris Ash skrev:När du sticker ut och vurpar två träningar efter du har köpt en 7000kr hjälm och dänger den i backen kommer du att ångra att du inte köpte den för 3000kr. Tex Shoei raid skiljer sig inte säkerhetsmässigt från de nyare hjälmarna enligt ett flertal tester. Samma värden för både stötupptagning,spänne och band och fan vet allt.
Peccus skrev:
X-Lite 801 har jag här i en katalog för 2003 och Grahns, vad är X-802? Länk?
Benjamin skrev:Nitron kostar 2500 kr, visiret 300 spänn. All "inredning" är utbytbar, vilket är rätt praktiskt. Vikten ligger på ca 1500 g.
Ska se om jag lyckas få till en bra bild...
edit: hoppsan, den blev lite stor... fixat
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |