Ähh... Jag ger upp. Nu har jag testat att modda mitt pinlock så att det hamnar lite högre upp och då går det inte att stänga visiret eftersom det tar i listen på hjälmens överdel. Faktum är att originalmonteringshålen är maximalt så högt man kan sätta mitt pinlock för även då tar det i hjälmens list när man ska stänga, men inte mer än att det slinker förbi.
Jag får antingen köra med en skarv i synfältet, köra med lite imma i visiret (som jag gjort hela min MC-karriär innan pinlock kom) eller köpa en annan hjälm som sitter annorlunda på mitt huvud. Synd att man inte hade pinlock monterat på hjälmen när jag provade den i butiken. Då hade jag upptäckt problemet. Jag tittar alltid ut genom den översta delen av visiret. Det går inte att göra något annat för mig utan at släppa styret och räta på mig. Om jag försöker dra bak hjälmen så tar det emot i nacken istället. Jag har med andra ord exakt samma problem som Catherine.
OK. Jag fattar bara inte hur den designen ska kunna gå att fälla ner... Men det kanske är så att detta pinlock är tunnare och på så vis kan slinka förbi tätningslisten i hjälmens överkant.
Skicka gärna PM när du fått hem det och testat att/om det funkar!