Krippa
Ny medlem
MackeNo1 skrev:Tror inte det är samma, den dom säljer på AVA har väll färre tv-linjer och sämre ljuskänslighet tror jag....
Ok, då är jag med
MackeNo1 skrev:Tror inte det är samma, den dom säljer på AVA har väll färre tv-linjer och sämre ljuskänslighet tror jag....
Akilles skrev:Ursäkta Macke, jag hijackar din tråd lite.
En fråga angående din hjälmkamera, har du AV/IN på din kamera? (För man måste väl ha AV/IN för att denna kameran ska funka fint?)
Vad jag förstått är det lite "ovanligt" med AV/IN på svensksålda kameror, de säljs mest med AV/UT för att undvika momssats på 40% då det inte klassas som "Videokamera". Nog med det.
Kan man på något fiffigt sätt "ställa om" kameran till AV/IN. Typ flasha om den eller liknande? Någon som vet? Gäller modellen Sony DCR-HC17.
MackeNo1 skrev:Stämmer bra att man måste ha av/in för att det ska funka med hjälmkamera. Dom flesta kameror som har det kostar 5500:- och uppåt, tex Sony DCR-HC42 som jag tänkte köpa först.
Men sen hittade jag en Canon MV750i i ett hörn inne på lagret (jobbar på onoff), den modellen kostade 6800:- när den kom förra året men jag kunde köpa den för 3500:-. Känns som en grymt bra kamera för dom pengarna, ihop med hjälmkameran så har jag gett totalt 5600:-. Lika mycket som jag tänkte köpa sonyn för först
Bor du i sthlm så kan du åka till täby, tror att dom har 3st sånna kvar på lager. Kostar 3800:- till kund, inte mkt dyrare än mitt personalpris,
MackeNo1 skrev:Beställde den nyss, kan det inte bli vår snart????
Akilles skrev:Ursäkta Macke, jag hijackar din tråd lite.
En fråga angående din hjälmkamera, har du AV/IN på din kamera? (För man måste väl ha AV/IN för att denna kameran ska funka fint?)
Vad jag förstått är det lite "ovanligt" med AV/IN på svensksålda kameror, de säljs mest med AV/UT för att undvika momssats på 40% då det inte klassas som "Videokamera". Nog med det.
Kan man på något fiffigt sätt "ställa om" kameran till AV/IN. Typ flasha om den eller liknande? Någon som vet? Gäller modellen Sony DCR-HC17.
Ullis80 skrev:Har du fått den än? Är väldigt sugen (skulle haft den i Liberia var det tänkt, vid luftlandsättning med helikopter...) och det är nästan ett måste till sommaren... Tänkte bara höra om du testat den och vad du tycker om den etc. Tacksam för svar och tips.
Vår gamla videokamera (Sony ca 4 år) köpte vi ett litet kort till och kopplade in så ställdes den om till av/in, på lokala tv-butiken, finns nog till de flesta modeller. Kostade då ca 700 spänn dock. Säkert billigare idag.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|