De har väl dessutom sedan tidigare även förbjudit uthyrningen av elsparkcyklarna.Hörde nyss att i Danmark är det nu krav på hjälm för el-sparkcykel-
Smart av Danskarna att få hejd på eländet med dessa cyklar.
Tänk om tragikverket vore lika smarta!
Problemet kvarstår med att skydda de som kommer ivägen för de som marodörkör.Hörde nyss att i Danmark är det nu krav på hjälm för el-sparkcykel-
Smart av Danskarna att få hejd på eländet med dessa cyklar.
Tänk om tragikverket vore lika smarta!
Jag skulle tro att det blir den svenska lösningen på det hela - hjälmkrav för fotgängare.Problemet kvarstår med att skydda de som kommer ivägen för de som marodörkör.
De flesta kör väl med över 250 w och då ska de försäkras .Men ingen gör detDet borde vara krav på trafikförsäkring också.
I Belgien är det krav på försäkring, det vet jag för svägerskan i Belgien fick veta det av polisen som stoppade henne.
I det aktuella krocktestet tycks de testa om hängslebyxor eventuellt skulle kunna ha en skyddande effekt. Fast annars verkar det ju vara en bra idé att montera elsparkcyklarna på en sån där kraschtestvagn. Det ser ut att öka precisionen i framförandet betänkligt. Då skulle man ju kunna styra in dem så att de krockar på rätt ställe, så är det enklare att forsla undan skräpet sen.Klart de skall ha hjälm. Tycker de gott kunde ha godkända CE skydd också.
Samt körkort och åldersgräns.
I Tyskland är det bara hantverkare i hängselbyxor som kör elsparkcyklar...I det aktuella krocktestet tycks de testa om hängslebyxor eventuellt skulle kunna ha en skyddande effekt. Fast annars verkar det ju vara en bra idé att montera elsparkcyklarna på en sån där kraschtestvagn. Det ser ut att öka precisionen i framförandet betänkligt. Då skulle man ju kunna styra in dem så att de krockar på rätt ställe, så är det enklare att forsla undan skräpet sen.
Gubbattityd på:
Vafalls! Vuxna människor på sparkcykel? Befängt. Vad är nästa steg, karlar med hästsvans som blir bjudna på drinkar av fruntimmer med snagg?
Hehe... ja du ska bara veta vad mer som är normalt dessa dagar., karlar med hästsvans som blir bjudna på drinkar av fruntimmer med snagg?
Näpp. Nu låser jag min svartvita låda från insidan. Flöjta iväg utanför boxen får andra bannemig göra.Hehe... ja du ska bara veta vad mer som är normalt dessa dagar.
Den svenska lösningen är väl sänkta hastighetsgränser, på fotgängare i det här fallet.Jag skulle tro att det blir den svenska lösningen på det hela - hjälmkrav för fotgängare.
Hmmpf.Eller ännu värre... karlar med hästvans på elsparkcykel.
Och vajerräcken! Tillverkarna har redan färdiga lösningar anpassade till fotgängare som skulle kunna börja implementeras. Återstår bara en viss justering av designen så att fotgängaren med säkerhet avlider vid kontakt med vajern.Den svenska lösningen är väl sänkta hastighetsgränser, på fotgängare i det här fallet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |