Hjälmkrav för el-sparkcykel

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
miljövänligt med elbil.. javist :hihi
Tyckte det såg ut att vara en bra blandning av ICE och elbilar om man såg klart hela klippet. Troligen är det mindre intresse av att återanvända gammal batteriteknologi som jag gissar sitter i dessa bilar. Ingen bil är väldigt miljövänlig, men förstår att Kina vill ha mycket elbilar för att minska lokala luftföroreningar. Världen blir tack och lov bättre och bättre på att återvinna batterier så elbilar kommer bli miljövänligare än vad de är i dag.

"By 2025, it is estimated that about three-quarters of spent electric batteries will be reused and then recycled to harvest raw materials. That means automakers and battery producers can profit from the same battery pack several times." Källa: https://www.instituteforenergyresea...c-vehicles-battery-recycling-and-repurposing/

Borde det vara hjälmkrav för gående?
" trafikmiljön svarar fotgängare för cirka en tredjedel av alla som skadas, och är därmed den trafikantgrupp som är mest utsatt för skador."
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tyckte det såg ut att vara en bra blandning av ICE och elbilar om man såg klart hela klippet. Troligen är det mindre intresse av att återanvända gammal batteriteknologi som jag gissar sitter i dessa bilar. Ingen bil är väldigt miljövänlig, men förstår att Kina vill ha mycket elbilar för att minska lokala luftföroreningar. Världen blir tack och lov bättre och bättre på att återvinna batterier så elbilar kommer bli miljövänligare än vad de är i dag.

Jag vet inte om det var i det klippet eller ett annat klipp från samma bilkyrkogård dom förklarade att det var nästan bara elbilar (med små batterier och löjlig räckvidd), eftersom det hade funnits ekonomiska incitament att trycka ut sådana på marknaden, även om ingen ville ha dom. (därav startades "carshares" som hade tio gånger fler bilar än nyttjare)

Så småningom sattes det någon minimigräns på batteristorlek för att få dom ekonomiska incitamenten, men det gjorde bara att man skrotade mer batericeller.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag vet inte om det var i det klippet eller ett annat klipp från samma bilkyrkogård dom förklarade att det var nästan bara elbilar (med små batterier och löjlig räckvidd), eftersom det hade funnits ekonomiska incitament att trycka ut sådana på marknaden, även om ingen ville ha dom. (därav startades "carshares" som hade tio gånger fler bilar än nyttjare)

Så småningom sattes det någon minimigräns på batteristorlek för att få dom ekonomiska incitamenten, men det gjorde bara att man skrotade mer batericeller.
I början på bilvideon skriver dom faktiskt om cykelvideon. Tydligen var det något som fick hyrcykelindustrin att explodera runt 2017/18. Något år senare började cykelkyrkogårdar bildas vilket fick den kinesiska staten att reglera marknaden. Cykelkyrkogårdarna har därefter försvunnit och cyklarna fått nya ägare. Samma process lär garanterat hända med bilarna. Finns gott om människor som gärna skaffar en billig elbil för småresor även om den bara har några mils räckvidd.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top