hjälp ang avgassystem

Gick med
23 Jul 2006
Hoj
cbr 900rr fireblade
har en ombyggd cbr 900, vill byta till ett fräckare system. vet att alla slip on e gjorda speciellt efter model och år, men kan det verkligen göra så mycket om man tar en slipon från cbr 929 och sätter på en 900rr. någon som vet,

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Gör inte ett smäck:D endast bestyckning som vanligt när man labbar med avgas!!

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Mellan hojar
Tjenare!

Det här är ju inget svar men däremot en ny fråga...

Jag har en CBR600rr -03 och funderar på att skaffa ett slip-on till den.
Jag har bland annat kollat på ”two brothers” men vad som inte framgår (jag har inte ringt någon återförsäljare) är om man bara får själva ljuddämparen eller om man får lite rör med på köpet? Skulle det nu vara så att man bara får själva ljuddämparen så undrar jag om någon vet hur man enklast gör för att montera den? Original verkar ju vara ett helt system utan skarv vid ljuddämparen (i och för sig så har jag inte kollat så noga). Att tillägga så har jag aldrig skruvat med en motorcykel tidigare…

Skulle någon ha en slip-on till en 600rr -03 liggandes på en hylla i garaget med ett lager damm på 3cm så får Du gärna sälja det till mig…

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Tjenare!

Det här är ju inget svar men däremot en ny fråga...

Jag har en CBR600rr -03 och funderar på att skaffa ett slip-on till den.
Jag har bland annat kollat på ”two brothers” men vad som inte framgår (jag har inte ringt någon återförsäljare) är om man bara får själva ljuddämparen eller om man får lite rör med på köpet? Skulle det nu vara så att man bara får själva ljuddämparen så undrar jag om någon vet hur man enklast gör för att montera den? Original verkar ju vara ett helt system utan skarv vid ljuddämparen (i och för sig så har jag inte kollat så noga). Att tillägga så har jag aldrig skruvat med en motorcykel tidigare…

Skulle någon ha en slip-on till en 600rr -03 liggandes på en hylla i garaget med ett lager damm på 3cm så får Du gärna sälja det till mig…

Det kanske är ett bolt-on iså fall. Ljuddämparen sitter med 3 skruvar i en fläns.

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Mellan hojar
Det kanske är ett bolt-on iså fall. Ljuddämparen sitter med 3 skruvar i en fläns.

njaeee... originaldämparen sitter ihop med avgasröret.... verkar det som... det betyder att jag förmodligen måste byta ut halva systemet...

jag har mailat en återförsäljare av slip-on... hoppas att jag får ett bra svar där...

blacksmith

vägmärken?
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
-98, Ducati, Monster 600 Dark
har köpt ett termignoni system, det satt på en ducce monster 600 -00. och så skulle jag sätta dit det på mitt monster (också 600) -98 men festena passa inte riktigt bra och måttet mellan burkarna är bara 14,5 cm! sån koll har jag!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha