Hjälp att hitta slipon till zx10r

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Har det kommit???? Bilder... det är ju sjukt snyggt...

Japp, var precis och hämtade det, jag valde heltitan versionen, osäker om jag valde rätt såhär i efterhand :va Var tänkt till antingen en svart eller blå zx10'a men nu blir det en grön så jag kanske borde valt kolfiber? :gnissla

Men annars är det hur läckert som helst, grym finish och detaljkvalitet, hoppas passformen är lika bra. Vägde exakt 797g utan fästdetaljerna. Hämtar hojen på lördag och då ska det monteras :banana

Passade på att ta med en PCIII när jag ändå höll på :D

Bifogat

• DSCN1542_small.jpg
    DSCN1542_small.jpg
    56.3 KB · Visningar: 82
  • DSCN1543_small.jpg
    DSCN1543_small.jpg
    65.4 KB · Visningar: 89

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Japp, var precis och hämtade det, jag valde heltitan versionen, osäker om jag valde rätt såhär i efterhand :va Var tänkt till antingen en svart eller blå zx10'a men nu blir det en grön så jag kanske borde valt kolfiber? :gnissla

Men annars är det hur läckert som helst, grym finish och detaljkvalitet, hoppas passformen är lika bra. Vägde exakt 797g utan fästdetaljerna. Hämtar hojen på lördag och då ska det monteras :banana

Passade på att ta med en PCIII när jag ändå höll på :D

Ett KN-filter och en riktig mappning nu oxå så lär den gå rysligt bra. Bilder sen med det på. Ja du kanske skulle tagit kolfibermodellen. men det du har nu är inte fy skam heller!

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Ett KN-filter och en riktig mappning nu oxå så lär den gå rysligt bra. Bilder sen med det på. Ja du kanske skulle tagit kolfibermodellen. men det du har nu är inte fy skam heller!

Sitter redan KN på hojen så det är bara en bra mappning som gäller :D

Jag har ingen möjlighet att byta systemet mot ett i kolfiber nu så det är bara att gilla läget. Är ju antagligen det mest exklusiva slip-on som finns så det blir säkert bra när det sitter på hojen :tummenupp Börjar undrar om man är tokig som lägger så mycket pengar på så lite metall? :pangihuve Men ibland måste man bara köpa något när man ser det och så var det i det här fallet :D

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Sitter redan KN på hojen så det är bara en bra mappning som gäller :D

Jag har ingen möjlighet att byta systemet mot ett i kolfiber nu så det är bara att gilla läget. Är ju antagligen det mest exklusiva slip-on som finns så det blir säkert bra när det sitter på hojen :tummenupp Börjar undrar om man är tokig som lägger så mycket pengar på så lite metall? :pangihuve Men ibland måste man bara köpa något när man ser det och så var det i det här fallet :D

Tror inte du kommer bli besviken när du startar upp hojen första gånen med det systemet på...

xLnT

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R -05
Någon som vet om man kan hitta ett slipon till en zx6r -05 ?
De sitter ju under bakpartiet.. bli det stora ingrepp för att byta det?

Mvh

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Bilder hoj+racefit!

Kommer, jag har haft lite fullt upp i helgen (hämta hoj i lördags, tjejen fyllde år i söndags osv.) och nu är ju vädret kass och jag har inget vettigt (läs varmt) ställe att skruva på just nu. Men senast nästa helg ska det på, den som väntar på nått gott... :D

Last edited:

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Nuså nu är det på :yoparty Fy fn vilket ljud, ändå har jag bara småvarvat lite efterom jag bor mitt i ett villaområde :hördu Hoppas på hyggligt väder i helgen så jag kan ta första provturen :D Jämför längden mot yoshi-röret som satt på :tungan

Bifogat

• DSCN1546_medium.jpg
    DSCN1546_medium.jpg
    100.4 KB · Visningar: 163
  • DSCN1547_medium.jpg
    DSCN1547_medium.jpg
    115.5 KB · Visningar: 86
  • DSCN1545_medium.jpg
    DSCN1545_medium.jpg
    125.6 KB · Visningar: 109

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Fan den e sjukt snygg den pipan

Håller med :D I mina ögon finns det inget grymmare som jag sett hittills. Mycket likt Yamahas MotoGP rör:

us_livery_rhf_1024.jpg

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Så här blev det med min Micron dämpare. Kanongott djupt ljud under 4000 varv! :tummenupp

Bifogat

• Micron2.JPG
    Micron2.JPG
    125.6 KB · Visningar: 90

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Dags att lyfta tråden!

Är det någon som monterat Scorpion street extreem på sin zx-10r?
Seså, upp med bilder:yoparty

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
I framtiden igen...
Japp det var ett med. Tjata på mc firman som har min hoj för lite jobb att dom ska snabba sig. Vill höra hur det låter ju...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0