Hjälp att hitta slipon till zx10r

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
efterlyser just ett slipon till denna maskin zx10r 05 alltså... har sett det på bild men nu hittar ja inte det hur ja än gör... sliponet har snehugget slutrör som sticker ut en kort bit utanför bellypanen, ser ut som ett racesystem men är ej säker.. har nån sett detta avgassystem::? vänligen kontakta mig... = )
 
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Kolla Racefit's hemsida, de har ett som heter Slash tror jag. Det är nog ett sådant du efterlyser.
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Kolla Racefit's hemsida, de har ett som heter Slash tror jag. Det är nog ett sådant du efterlyser.

ja fan!!! det stämmer tack för hjälpen!!!

fan d känns som folk kommer vilja skjuta mig om ja kommer med ett sånt rör... fan finns det inget liknande sånt som är eu lagligt::=? kanske dum fråga...
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
e lite sugen på slash men har inte sett nån video på zx10 som har d sliponet... ingen som vågat testa kanske..hehe, nån som har video länk på zx10 me slash.:??

verkar låta sinnes högt... undrar va böterna blir..
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Hehe, det lär ju låta vansinnigt högt. Står t.o.m. "Extremly Loud" på hemsidan :D Åker du fast i kontroll med ett Slash på hojen så lär det nog bli en flygande besiktning men va fan, coolare avgasrör får man leta efter. Growler i kolfiber är också ett riktigt coolt slip-on. Jag hade nog satsat på ett sånt om det vore aktuellt, iaf lite mindre chans att snuten slår ihjäl en när de stannar dig :tummenupp
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Hehe, det lär ju låta vansinnigt högt. Står t.o.m. "Extremly Loud" på hemsidan :D Åker du fast i kontroll med ett Slash på hojen så lär det nog bli en flygande besiktning men va fan, coolare avgasrör får man leta efter. Growler i kolfiber är också ett riktigt coolt slip-on. Jag hade nog satsat på ett sånt om det vore aktuellt, iaf lite mindre chans att snuten slår ihjäl en när de stannar dig :tummenupp

men fan d e sjuka är att vissa choppers i stan låter högra än brandkåren, fan de högst låtande motorcyklarna har just varit såna glidare iaf enligt mina öron... hur fan klarar de sig på sina kromslädar..??
 

Picco

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Ystad
Hoj
zx10r -05 (lime)
Bland dem snyggare enligt min åsikt, så har du racefit (3000 kr) på google.
Ett riktigt snyggt blås med bra kvalitet.
Glöm inte att köpa Kat ersättare (900 kr) på ebay samtidigt för att få full effekt
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Bland dem snyggare enligt min åsikt, så har du racefit (3000 kr) på google.
Ett riktigt snyggt blås med bra kvalitet.
Glöm inte att köpa Kat ersättare (900 kr) på ebay samtidigt för att få full effekt

vilket menar du growler eller slash:?? kat ersättare vad är det länk.??
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Bland dem snyggare enligt min åsikt, så har du racefit (3000 kr) på google.
Ett riktigt snyggt blås med bra kvalitet.
Glöm inte att köpa Kat ersättare (900 kr) på ebay samtidigt för att få full effekt


Länka gärna till en kat-ersättare på en 04-05 zx10r på ebay.
 

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Nån som är sugen att köpa loss mitt Acra ovalkolfiber slipon till zx10r -04/05, det blir över nu när jag bygger om till RRhoj med lysen för gatan, sätter dit ett slagtåligare Scorpion alu istället. Orginalkartongen osv finns kvar att skicka det i. 3000:- + frakt, då är det nyvaxat & ej kullåkt.

Tror inte det finns en Kat ersättare till zx10r -04/05, däremot har jag hittat flera till -06.

Skicka pm eller mejl för bilder mm vid intresse
 
Last edited:

LivinLavish

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Höör, Skåne
Hoj
2 olika kinahojar... Den ena snygg, den andra med bättre kvalite...
Nån som är sugen att köpa loss mitt Acra ovalkolfiber slipon till zx10r -04/05, det blir över nu när jag bygger om till RRhoj med lysen för gatan, sätter dit ett slagtåligare Scorpion alu istället. Orginalkartongen osv finns kvar att skicka det i. 3000:- + frakt, då är det nyvaxat & ej kullåkt.

Tror inte det finns en Kat ersättare till zx10r -40/05, däremot har jag hittat flera till -06.

Skicka pm eller mejl för bilder mm vid intresse

har du bild.:??/goba
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Sitter ju katt i slutdämparen på 10an (04-05), någon sa att det även sitter en i kollektorn... någon som vet?
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Jäkla pillande å få dit dom vita blinkarna... röret var helt ok.. lät jävligt gott...
 

Bifogat

  • liten.JPG
    liten.JPG
    69.2 KB · Visningar: 67
  • liten2.JPG
    liten2.JPG
    51.1 KB · Visningar: 52
  • liten3.JPG
    liten3.JPG
    81.2 KB · Visningar: 84
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top