Då hände det. Efter att ha haft R1:an i min ägo i 5 år så hamnade den i diket.
Kör alltid försiktigt och det löjliga den här gången var att jag körde med en kompis som precis tagit mc-kort så nu var det absolut inte tal om någon tokig körning. En vänstersväng på okänd väg med högt gräs på sidorna så man inte såg igenom. Hämtade höjd för att se längre igenom och upptäcker en grussträng vid kanten. En annan väg knöt nämligen an mitt i svängen och första biten var asfalterad men 3 meter in var det grus som alltså hade spridits vidare. Kunde ju inte svänga i gruset så det blev till att bromsa och tänka på vad man lärt sig på smc-kurserna, nämligen lägg ner mer och kolla dit man ska! Tyvärr var jag redan så långt ut i kanten efter att ha rätat upp hojen i gruset så valet blev att bromsa vidare och försöka få en så mjuk marksyning i diket som möjligt.
Det blev tyvärr lite mer skador än jag trott, men är egentligen bara en "större" grej som jag ändå tror det finns proffs som kan fixa. Så jag undrar nu om det är någon som sitter på delar jag behöver eller har lite tips. Har redan beställt småsaker som frontstag, backspeglar, blinkers och regskylt.
- Bakdel, hade märken redan innan, vit med R1-logga. Samma bakdel på -98 och -99.
- Ensitskuts. Blev en liten spricka så kan leva med det, men är det nån som har så...
- Batterilåda, den var kass redan innan, avsågad stänkskärm och blinkersena satt snett.
- Bromsvätskebehållare fram.
Har kollat i princip alla demonteringar och ebay, men dom här sakerna var svåra.
Även frontkåpan fick sig en törn men den är både svår att hitta och dyr så det kan jag leva med ett tag. Det stora bekymret är att bakramen blev sne. Jag kan inte fatta det eftersom det inte gick fort och jag försökte få till en mjuk vurpa. Låg till och med kvar under hojen så jag skulle skydda den. Har läst att man kan försöka rikta själv men jag vill nog ha tips på ett proffs. Bike i Trollhättan lämnade tydligen bort det så jag kan nog kolla med dom.
Ordnar jag det här så är hojen väldigt fin igen så jag är beredd att lägga lite pengar på det. Skulle kunna köpa en ny men det här är min drömhoj som jag tänkte att jag aldrig skulle sälja. Får väl bli en till hoj framöver eller kinakåpor.
Undrar om det är någon av er som orkar läsa allt
Tacksam för hjälp! 
Kör alltid försiktigt och det löjliga den här gången var att jag körde med en kompis som precis tagit mc-kort så nu var det absolut inte tal om någon tokig körning. En vänstersväng på okänd väg med högt gräs på sidorna så man inte såg igenom. Hämtade höjd för att se längre igenom och upptäcker en grussträng vid kanten. En annan väg knöt nämligen an mitt i svängen och första biten var asfalterad men 3 meter in var det grus som alltså hade spridits vidare. Kunde ju inte svänga i gruset så det blev till att bromsa och tänka på vad man lärt sig på smc-kurserna, nämligen lägg ner mer och kolla dit man ska! Tyvärr var jag redan så långt ut i kanten efter att ha rätat upp hojen i gruset så valet blev att bromsa vidare och försöka få en så mjuk marksyning i diket som möjligt.
Det blev tyvärr lite mer skador än jag trott, men är egentligen bara en "större" grej som jag ändå tror det finns proffs som kan fixa. Så jag undrar nu om det är någon som sitter på delar jag behöver eller har lite tips. Har redan beställt småsaker som frontstag, backspeglar, blinkers och regskylt.
- Bakdel, hade märken redan innan, vit med R1-logga. Samma bakdel på -98 och -99.
- Ensitskuts. Blev en liten spricka så kan leva med det, men är det nån som har så...
- Batterilåda, den var kass redan innan, avsågad stänkskärm och blinkersena satt snett.
- Bromsvätskebehållare fram.
Har kollat i princip alla demonteringar och ebay, men dom här sakerna var svåra.
Även frontkåpan fick sig en törn men den är både svår att hitta och dyr så det kan jag leva med ett tag. Det stora bekymret är att bakramen blev sne. Jag kan inte fatta det eftersom det inte gick fort och jag försökte få till en mjuk vurpa. Låg till och med kvar under hojen så jag skulle skydda den. Har läst att man kan försöka rikta själv men jag vill nog ha tips på ett proffs. Bike i Trollhättan lämnade tydligen bort det så jag kan nog kolla med dom.
Ordnar jag det här så är hojen väldigt fin igen så jag är beredd att lägga lite pengar på det. Skulle kunna köpa en ny men det här är min drömhoj som jag tänkte att jag aldrig skulle sälja. Får väl bli en till hoj framöver eller kinakåpor.
Undrar om det är någon av er som orkar läsa allt

Last edited: