Hjälp att ställa ventiler gbg/tresdad området

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Vad är det för shimsdiameter på dessa motorer? Leta shimssats på Ebay från EU-land å beställ.

Låsnings till veven behövs inte som sades i tidigare inlägg. Men det är en genial konstruktion.

Last edited:

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
R1
Vad är det för shimsdiameter på dessa motorer? Leta shimssats på Ebay från EU-land å beställ.

Låsnings till veven behövs inte som sades i tidigare inlägg. Men det är en genial konstruktion.
Är för osäker för att göra de själv, hoppas på att hitta nån här som har en shimssats och vill tjäna 2 - 3k på någon timmas jobb ?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Du vill ha hjälp fixa det. Gå med i en eller två större MC-grupper på FB så lär du få napp. Önskar dig all lycka till ?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Måste säga att de har varit svårare än jag trodde att hitta nån med lite tid över Zzz
Att skruva på sin egen hoj är inga problem. Att skruva på nån annans hoj och sen hantera ägaren med frågor, följdfel, följdfrågor oro, diskussion osv osv. Det är betydligt mer jobb än vad det är värt.
Då har vi inte ens pratat om att saker går fel ibland. Vems ansvar är det då om det är nån random som kommer till dig och skruvar?
Finns liksom ingen försäkring som täcker sånt.

Skruva själv eller frakta grejerna till en verkstad som vet vad som gör.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

j_miller

Sporthojsnörd
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
R1
Att skruva på sin egen hoj är inga problem. Att skruva på nån annans hoj och sen hantera ägaren med frågor, följdfel, följdfrågor oro, diskussion osv osv. Det är betydligt mer jobb än vad det är värt.
Då har vi inte ens pratat om att saker går fel ibland. Vems ansvar är det då om det är nån random som kommer till dig och skruvar?
Finns liksom ingen försäkring som täcker sånt.

Skruva själv eller frakta grejerna till en verkstad som vet vad som gör.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Tänkte att shimsa ventiler kanske inte är jätte svårt för nån som kan de sen är jag inte 100 på att de är bara de som är felet, sen så mycket frågor osv hade kanske inte jag haft eftersom jag helt enkelt hade fått lita på den som gjorde de.
Har ringt runt till i stort sett alla verkstäder och kommer få vänta ett bra tag så det är därför jag frågar här, erbjuder ju samma som verkstad i betalning så allt handlar om att jag vill ut och åka men är kanske som du säger inte värt att riskera kan ju faktiskt komma nån lika okunnig som jag och sabba hojen mer

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA