Hjälp! Enduroköp...

techern

Husarider
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Oslo
Hoj
Husaberg FE400 '02
Husaberg ska jag satsa på iaf. Värkar som goda hoj:ar. :D
FE650 e ju grymmast såklårt.. :tungan
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
techern skrev:
Husaberg ska jag satsa på iaf. Värkar som goda hoj:ar. :D
FE650 e ju grymmast såklårt.. :tungan

Vad bra!! Dags att inreda ett fint garage för där kommer du få tillbringa hela din blivande fritid! :tummenupp
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
techern skrev:
Är vel inte typ så jävligt? hehe :p

Jag känner 4 st som har husaberg enduro hojar, alla dom ska byta för dom bara pajar... Tittade på Armens lejon som uppträdde med Husaberg och när showen var slut så var 4 st av 10 trasiga..

En kompis körde VM i enduro och han blev så förbannad för "Som vanligt" (hans ord) så skär hojen.. Och farsan körde ryggsäcksåkare på en likadan husaberg och den pajade med... Och INGEN av dessa hojar va äldre än 02!! Och dom under 02 är inte heller bra... men jag vet inte, du kanse har tur och köper en bra, hehe...
 

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ekeby
Hoj
Honda CBR954RR-03
Stolten skrev:
Jag känner 4 st som har husaberg enduro hojar, alla dom ska byta för dom bara pajar... Tittade på Armens lejon som uppträdde med Husaberg och när showen var slut så var 4 st av 10 trasiga..

En kompis körde VM i enduro och han blev så förbannad för "Som vanligt" (hans ord) så skär hojen.. Och farsan körde ryggsäcksåkare på en likadan husaberg och den pajade med... Och INGEN av dessa hojar va äldre än 02!! Och dom under 02 är inte heller bra... men jag vet inte, du kanse har tur och köper en bra, hehe...

Sicket skitsnack...har åkt och haft ett antal Husaberg både själv och i teamet,har aldrig haft bekymmer med mina,men dem kräver underhåll.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
thundrace skrev:
Sicket skitsnack...har åkt och haft ett antal Husaberg både själv och i teamet,har aldrig haft bekymmer med mina,men dem kräver underhåll.

jag tycker inte om att kasta skit på husaberg,(visst att retas kan ju vara kul :tungan )
men dom upplevelser jag har haft av husaberg är inte bra.sista gången det var en husaberg med i gänget och körde var i växjö. hojen levde om och efter ett tag så rasslade det i avgassystemet och det var bitar från ventilerna :gnissla

husaberg är väl endast en ren tävlingsmaskin.
underhåll, i mina ögon så är underhåll, byta olja/oljefilter etc
renovering är mer rätt ord än underhåll på en husaberg maskin.
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
thundrace skrev:
Sicket skitsnack...har åkt och haft ett antal Husaberg både själv och i teamet,har aldrig haft bekymmer med mina,men dem kräver underhåll.

Skitsnack? Jag säger ju bara vad som hände... Sen om man tycker det är bra eller inte får man ju bestämma själv, och jo, jag tror nog en som kör VM kan underhålla hojen..
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
thundrace skrev:
Sicket skitsnack...har åkt och haft ett antal Husaberg både själv och i teamet,har aldrig haft bekymmer med mina,men dem kräver underhåll.
:näsblod
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Evil M skrev:
And here we go again. Suck

Berättade bara om mina erfarenheter av husaberg, ville inte smutkasta på det viset... Då kan man ju även berätta att en kompis KTM 125EXC fick byta kolv 3 gånger på en vecka för den värmenöp hela tiden... men nu var det ju husaberg det gällde..

Och det tål tydligen inte folk?
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Bara så fruktansvärt fokuserat på att Husaberg hojarna bara går sönder hela tiden. Köper du en Husaberg får du bo i garaget mm mm. Visst den har täta service intervaller mm, den håller inte lika bra som övriga hojar men att det rasar stup i ett är ett frågetecken för mig? Dom jag känner som har eller har haft Husaberg har skött dem som man ska och använt dem som man ska, alltså inte ligga mala landsväg dag ut och dag in som många gör och det är oftast dem som klagar att grejerna inte håller. Använd den som den ska och den mår bra men sen finns det ju måndags ex av Husaberg med(kanske mer än vanligt) som strular mest hela tiden fast man sköter den.
 

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 570
Evil M skrev:
Bara så fruktansvärt fokuserat på att Husaberg hojarna bara går sönder hela tiden. Köper du en Husaberg får du bo i garaget mm mm. Visst den har täta service intervaller mm, den håller inte lika bra som övriga hojar men att det rasar stup i ett är ett frågetecken för mig? Dom jag känner som har eller har haft Husaberg har skött dem som man ska och använt dem som man ska, alltså inte ligga mala landsväg dag ut och dag in som många gör och det är oftast dem som klagar att grejerna inte håller. Använd den som den ska och den mår bra men sen finns det ju måndags ex av Husaberg med(kanske mer än vanligt) som strular mest hela tiden fast man sköter den.

Mycket möjligt att det stämmer, dessa är använda i skogen allihopa... Inga supermotarder...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top