Du är helt klart på rätt spår om du vill ha en riktig sporthoj!
Om det finns några speciella åkommor man bör kika efter vet jag inte, ställde samma fråga när jag var i köpa-tagen (för ett par månader sedan...) men fick inge konkreta tips. Det enda jag kan tänka på är att senare årsmodeller har problem med originalkamkedjesträckaren, om denna är utsliten så rasslar det onormalt från motorn (ofta har man redan bytt sträckaren och satt dit en bättre modell).
Som alltid bör du kolla hojens totalskick och jämföra med trippmätaren (har den gått 2000mil och ser helt nerkörd ut...=skumt?) Kolla ev. läckage (överallt!, packboxar motor, avgasrör etc.) och lyssna noga på motorns gång (ojämn tomgång?). Provkör och känn hur den beter sig på vägen (när jag provkörde min var den förbannat svår att lägga ner i kurvorna...jag köpte den ändå, när jag kom hem kolla jag lufttrycket och det fattades 1kg! i varje däck....
) nu går den som ett skott även där vägen inte är rak!
Gå lite på känsla så ska du se att det blir bra!
Jag är supernöjd med min och tänker nog inte byta på läääänge!
Edit: Glömde, titta i serviceboken så att det ser bra ut (om det finns någon...det fanns ingen till min, så det är ju en liten chansning som jag hoppas går hem...
)